مخازن ذخیره آب خانگی را ماهیانه شست‌وشو دهید/جلبک‌ها و لارو حشرات در کمین مخازن آب

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب آبفای استان اصفهان از شهروندان خواست نسبت به بازدید هفتگی از مخازن ذخیره آب و شست و شوی دوره‌ای آن اقدام کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، فهیمه امیری مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب آبفای استان اصفهان با اشاره به نشر کلیپ‌هایی در فضای مجازی مبنی بر وجود جلبک و حشرات موذی در آب شرب گفت: آب موجود در شبکه آبرسانی به دلیل انجام عملیات تصفیه و فرآیند کلرزنی، فاقد هرگونه آلودگی است.

وی افزود: بررسی‌های میدانی کارشناسان شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان نشان می‌دهد تعداد زیادی از مخازن ذخیره آب خانگی که روی پشت بام‌ها و در معرض تابش نور آفتاب قرار دارند سال‌هاست مورد بازدید قرار نگرفته و به همین دلیل جلبک‌ها و لارو حشرات در آن‌ها رشد کرده‌اند.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب آبفای استان اصفهان گفت: در بیشتر موارد درب مخازن ذخیره باز مانده و همین امر سبب افتادن پرندگان و حشرات موذی در آن شده که پس از مدتی تغییر طعم و بوی آب آن واحد مسکونی را در پی داشته است.

امیری با تأکید بر اینکه مشترکان به طور هفتگی از مخازن ذخیره آب بازدید کرده و از بسته بودن درب آن مطمئن شوند، بیان کرد: شهروندان و روستاییان به صورت دوره‌ای و ماهیانه نسبت به شست و شوی مخازن ذخیره آب با استفاده از محلول پرکلرین و آب ژاول اقدام کنند تا از لزج شدن و تغییر طعم و بوی آب جلوگیری شود.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.