تجمع هواداران بنیان‌گذار ویکی‌لیکس مقابل دیوان عالی انگلیس

در پی زمزمه‌هایی مبنی بر درخواست واشنگتن برای استرداد جولیان آسانژ به آمریکا، هواداران وی مقابل دیوان عالی انگلیس تجمع کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هواداران جولیان آسانژ، بنیانگذار وب سایت افشاگر ویکی‌لیکس، امروز (چهارشنبه) مقابل دیوان عالی انگلیس در لندن تجمع کردند و خواستار عدم استرداد او به آمریکا شدند.

ابتدای ماه ژوئیه سال جاری میلادی، دادگاهی در لندن که پرونده وی را بررسی می‌کرد درخواست استرداد او به آمریکا را رد کرد. این دادگاه دلیل تصمیم خود را اینگونه عنوان کرد که در صورت بازگرداندن جولیان آسانژ به آمریکا احتمال اینکه او دست به خودکشی زده یا به خودش آسیب برساند بسیار بالاست.

با این حال در روز‌های گذشته، زمزمه‌هایی مبنی بر بازگرداندن او به آمریکا شنیده می‌شد. در نتیجه این شنیده‌ها هم اکنون هواداران او به خیابان ها آمده و مقابل دیوان عالی لندن تجمع کرده اند.

گفتنی است واشنگتن در صدد بازگرداندن آسانژ به آمریکا است تا بتواند وی را به دلیل انتشار فایل‌های مخفی از وزارت خارجه آمریکا و همچنین گزارش‌های جنگ عراق و افغانستان در سال ۲۰۱۰ مورد پیگرد قانونی قرار دهد.

جولیان آسانژ سال ۲۰۱۲ به سفارت اکوادور پناه برد. پس از سه سال اکوادور پناهندگی سیاسی وی را لغو کرده و از پلیس انگلیس خواست تا به داخل سفارت رفته و وی را بازداشت کند.

هم اکنون آسانژ در زندانی در لندن در حبس به سر می‌برد و منتظر رای نهایی دادگاه می‌باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار