آغاز تولید انبوه موشک‌های پدافند هوایی اس-۵۰۰ در روسیه

طبق قرارداد بین وزارت دفاع روسیه و شرکت نظامی-دفاعی آلماز آنتی، تولید انبوه موشک‌های پدافند اس-۵۰۰ در حال انجام است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، یک منبع در صنایع دفاعی روسیه اعلام کرد، شرکت نظامی و دفاعی آلماز آنتی (Almaz-Antey) روسیه، تولید انبوه موشک‌های سامانه‌های پدافند هوایی اس-۵۰۰  را که در حال توسعه است، آغاز کرد.

او در این باره گفت: «مطابق قراردادی که بین وزارت دفاع روسیه و آلماز آنتی در سال گذشته امضا شد، تولید این موشک‌ها برای تحویل به سازمان هوافضای کشور در حال انجام است.»

به گفته یک منبع نظامی دیگر، آزمایش پدافند هوایی اس-۵۰۰ برای توسعه آن در جنوب روسیه در حال انجام است و انتظار می‌رود که آن‌ها در اواخر سال ۲۰۲۱ تکمیل شوند.

دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه در ۲۰ ژوئیه اعلام کرد که سامانه موشکی پدافند هوایی پیشرفته اس-۵۰۰ ساخت روسیه در حین پرتاب آزمایشی، یک موشک بالستیک با سرعت بالا را هدف قرار داد.

سامانه موشکی اس -۵۰۰ در جهان هیچ نمونه مشابهی ندارد و طوری طراحی شده است که بتواند طیف وسیعی از سلاح‌های  هوایی و عملیاتی را مورد هدف قرار دهد.

این سامانه همچنین می‌تواند موشک‌های بالستیک را در ارتفاع حداکثر ۲۰۰ کیلومتر و برد ۵۰۰ کیلومتر از بین ببرد. S-۵۰۰ برای جایگزینی سیستم‌های دفاع هوایی S-۴۰۰ Triumf طراحی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار