عزاداری مجازی در روزهای کرونایی / کدام اپلیکیشن‌ها بستر عزاداری مجازی را فراهم کردند؟

باتوجه به شیوع ویروس کرونا امسال نیز همانند سال گذشته بستر پخش زنده مراسم‌های عزاداری فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، این روز‌ها به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در سطح جامعه، بسیاری از فعالیت‌ها به صورت محدودتر انجام می‌شوند تا از هرگونه تجمع جلوگیری شود و هموطنان به ویروس کرونا مبتلا نشوند.

امسال نیز هیئت‌های عزاداری همانند سال گذشته با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند و در زمینه اهداف خود گام برمی‌دارند. باتوجه به شیوع ویروس کرونا بسیاری از افراد به دلیل برخی مشکلات و بیماری‌های زمینه‌ای خود، در مراسم هیئت‌ها حضور پیدا نمی‌کنند.

در همین راستا برخی از اپلیکیشن‌ها و سایت‌ها اقداماتی را در راستای بهتر برگزار شدن هیئت‌ها و همینطور بهره‌مند شدن عزادارانی که نمی‌توانند در مراسم مذهبی به صورت فیزیکی حضور پیدا کنند انجام داده‌اند تا هموطنان از فیض این شب‌های عزیز محروم نشوند.


بیشتر بخوانید


عزاداری مجازی

بسیاری از اپلیکیشن‌ها و سایت‌ها اقدام به پخش زنده مراسم‌ها کرده‌اند و هموطنان می‌توانند با مراجعه به این صفحات و نرم‌افزار‌ها به صورت غیر حضوری عزاداری کنند.

از سال گذشته که هیئت‌های عزاداری به دلیل شیوع ویروس کرونا مراسم‌های مذهبی خود را تعطیل کرده و حضور فیزیکی در مراسم را ممنوع کردند، سایت‌ها و بستر‌هایی مانند هیئت آنلاین و عقیق پخش زنده مراسم عزاداری امام حسین (ع) را به مردم ارائه دادند تا ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، افراد بتوانند از معنویت این مراسم استفاده کنند.

اپلیکیشن آی گپ که چند سالی است به عنوان پیامرسان داخلی در حال فعالیت است امسال پخش زنده عزاداری هیئت‌ها را پوشش می‌دهد. اپلیکیشن روبیکا نیز در کانال‌های مختلف مذهبی خود پخش زنده مداحان مطرح کشور در همه استان‌ها را به کاربران خود ارائه می‌دهد.
به علاوه اپلیکیشن‌های دیگری از جمله لنز ایرانسل امسال در راستای پوشش زنده مراسم مذهبی برای مخاطبان و برداشتن قدمی در راستای جلوگیری از تهدید سلامت هموطنان اقدام کرده است.

نرم افزار شاد که پیش از این برای پیش برد اهداف آموزشی در آموزش و پرورش داه اندازی شده و در دسترس دانش آموزان قرار گرفته بود نیز امسال اقداماتی را برای نهادینه کردن فرهنگ عاشورا در بین دانش آموزان انجام داده است که از جمله آن‌ها می‌توان به پخش زنده مراسم هیئت‌های دانش آموزی اشاره کرد.

برخی اپراتور‌های موبایل در راستای تسهیل دسترسی هیئت‌ها به پخش زنده مراسم مذهبی، اینترنت استفاده شده برای این امر را به صورت رایگان در اختیار هیئت‌های مذهبی قرار داده اند تا از این طریق عزاداری مجازی برای اباعبدالله الحسین (ع) هرچه باشکوه‌تر برگزار شود.

پیام‌رسان سروش‌پلاس نیز پس از ارائه‌ی نسل4 نرم افزار خود، این روزها شرایط پخش زنده را برای 300 کانال مربوط به هیئات مذهبی فراهم کرده است؛ علاوه بر این صفحه ویژه محرم در ویترین این اپلیکیشن، با ارائه پخش زنده هیئات مختلف، پخش مستقیم از بقاع متبرکه اهل بیت(ع) و آرشیوهای صوتی و تصویری از عزاداری هیئات و مادحین به‌نام کشور، به‌ طور مجازی پذیرای عزاداران سیدالشهدا (ع) است.

همچنین کاربران سروش‌پلاس قادرند تا در بخش پُست‌چین، با انتخاب فیلتر مذهبی تمام پست‌ها و محتواهای مذهبی منتشر‌ شده در کانال‌های این پیام‌رسان را به صورت تایم‌لاین مشاهده کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
ایتا و روبیکا استفاده میکنم، میگن ایگپ هم خوبه
آخرین اخبار