بایدن: همکاری حزبی در آمریکا هنوز نمرده است

در پی تصویب بودجه یک هزار میلیارد دلاری زیربنایی در آمریکا، بایدن همکاری میان دو حزب اصلی این کشور را ستود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در سخنرانی خود ضمن تشکر از برخی جمهوری خواهان در همکاری با دموکرات‌ها برای تصویب بودجه یک هزار میلیارد دلاری بخش عمرانی در آمریکا گفت: تصویب این بودجه می‌تواند تا حدی امیدوارکننده باشد که همکاری‌های حزبی در کشور هنوز به صورت کامل نمرده است.

رییس جمهور آمریکا در ادامه تاکید کرد: من باور نمی‌کردم که بتوانیم با همکاری احزاب این بودجه را به تصویب برسانیم. این بودجه نشان داد که برای انجام کار‌های بزرگ می‌توانیم هنوز گردهم بیاییم.

سنای آمریکا که این روز‌ها در اختیار دموکراتهاست روز گذشته توانست بزرگترین بودجه زیرساختی آمریکا را با ۶۹ رای موافق در مقابل ۳۰ رای مخالف به تصویب برساند. با این حال، این بودجه تا زمان تصویب نهایی نیاز به تایید و تصویب در مجلس نمایندگان آمریکا دارد.

بایدن با تکرار این موضوع که دموکراسی در آمریکا می‌تواند کارساز باشد، اظهار کرد: نمایندگان جمهوری خواه باید با دموکرات‌ها در زمینه‌های مختلف همکاری کنند تا بتوانیم به اهداف خود در کشور نزدیک شویم.

بودجه پیشنهادی دولت آمریکا برای فعالیت‌های زیرساختی و بنیادی در آمریکا ۳.۵ هزار میلیارد دلار بود که روز گذشته یک هزار میلیارد دلار آن به منظور انجام فعالیت‌های زیرساختی به تصویب مجلس سنای آمریکا رسید. این بودجه قرار است در چند دهه در زمینه ساخت جاده ها، پل ها، فرودگاه‌ها و آبراه‌های استراتژیک سرمایه گذاری شود.

دموکرات‌های سنا در نظر دارند در ماه‌های آینده در طرحی موسوم به "آشتی بودجه" باقی بودجه پیشنهادی دولت را هم به تصویب برسانند. برنی سندرز، رییس کمیته بودجه سنا در واکنش به این اقدام مقامات آمریکایی برای طرح بودجه عظیم زیرساختی گفت: ما باید امروز کشور را در جهتی کاملاً متفاوت قرار دهیم. به جای تصویب بودجه‌های کلان باید از ثروتمندترین افراد در کشور بخواهیم تا سهم مالیاتی خود را به صورت عادلانه و منظم پرداخت کنند.

سناتور لیندسی گراهام که از جمهوری خواهان مخالف این طرح است، تاکید کرد: تصویب این بودجه می‌تواند تورم را در جامعه آمریکا به شدت افزایش دهد و منجر به افزایش مالیات و هزینه‌های انرژی برای کارگران و مردم عادی در کشور شود. هدف من و سایر جمهوری خواهان این است که در سال ۲۰۲۲ و برای تصویب نهایی این بودجه تا آخرین نفس در مقابل آن بایستیم و با تصویب این هزینه کلان مخالفت کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار