شناسایی۷۶ انشعاب غیرمجاز در فضای سبز تربت حیدریه

انشعابات غیر مجاز آب از جمله چالش‌های آب و فاضلاب در خراسان رضوی محسوب می‌شود که بخشی از آب بدون درآمد را تشکیل می‌دهد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، هر چند استفاده غیر مجاز از آب شرب تعدی به حقوق مشترکان دارای انشعاب مجاز تلقی می‌شود و بر برخورد قانونی و قضایی با متخلفان در حوزه‌های مختلف مصرف از جمله اداری و خانگی در دستور کار شرکت‌های آبفا قرار گرفته ولی تا رفع کامل این چالش راه طو لانی در پیش است.


علیرضا عباسی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت حیدریه گفت: سرقت آب یک پدیده ناپسند اجتماعی نام دارد که در پی کاهش بارش‌ها و کمبود منابع آب زیر زمینی روند آبرسانی به مشترکان مجاز را دچار اخلال می‌کند.


او با بیان اینکه علاوه بر بخش خانگی، برخی از ادارات و سازمان‌ها اقدام به برداشت غیر مجاز از شبکه آب می‌کنند افزود: ۷۶ انشعاب غیر مجاز آب در فضای سبز شهرداری این شهر کشف و در نتیجه پیمایش مشترک با نماینده شهرداری شناسایی شد.


مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب تربت حیدریه سطح فضای سبز تربت حیدریه را ۶۰۰ هکتار اعلام کرد و ادامه داد: نیاز آبی این سطح ۲۱۰ لیتر برثانیه است که ۶۷ لیتر آن از چاه‌های متعلق به شهرداری و مابقی از شبکه آبفا تامین می‌شود.

 

عباسی بر استفاده از پساب فاضلاب تصفیه خانه تربت حیدریه برای آبیاری فضای سبز شهر تاکید و بیان کرد: تا عملی شدن این طرح، اشتراک موقت به شهرداری واگذار می‌شود و در غیر این صورت اقدام به جمع آوری انشعابات غیر مجاز خواهد شد.


انتهای پیام//ر. ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.