نکات فنی خودرو؛

ترفندی کاربردی و ساده برای اینکه در مواقع ضروری پنچری تایر را بگیرید!

در این گزارش قصد داریم به چگونگی پنچرگیری تایر در مواقع ضروری بپردازیم تا در آن زمان بهترین عملکرد را داشته باشید.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، برای بسیاری از رانندگان تاکنون پیش آمده که حین رانندگی، تایر خودرو پنچر شود اما ندانند که چگونه می توانند پنچرگیری کنند. در این گزارش قصد داریم به چگونگی پنچرگیری تایر در مواقع ضروری بپردازیم تا در آن زمان بهترین عملکرد را داشته باشید.

اولین کاری که بعد از پنچر شدن تایر باید انجام دهید، این است که باید محل بریدگی یا وجود یک سوراخ را در تایر پیدا کنید، برای انجام این کار می توانید گوشتان را به لاستیک نزدیک کنید و صدای تخلیه هوا را بشنوید. یا می توانید محلولی از آب و صابون درست کرده و به تایر بزنید، در این صورت به دنبال سوراخی برای خارج شدن باد بگردید.

اکنون باید به سعی کنید شی ای که موجب پنچر شدن تایر شده است را از آن خارج کنید، برای انجام این کار باید پیچ‌های چرخ را شل یا باز کنید و تایر را بچرخانید تا سوراخ در بالا قرار گیرد. در خودرو باید بسته ای برای پنچرگیری وجود داشته  تا بتوانید با ابزارهای موجود در آن، کار پنچرگیری را انجام دهید، زمانی که سوراخ را پیدا کردید، باید با استفاده از ابزار سوهان که در تمام بسته های پنچرگیری موجود است، محل سوراخ را تمیز کنید.


بیشتر بخوانید: 


قدم بعدی این است، زمانی که شی مزاحم را از لاستیک خارج کردید، باید با استفاده از ابزار مخصوص، ماده پنچرگیری را با فشار به داخل محل پنچر شده وارد کنید و قسمت بیرونی و اضافی را از آن جدا کنید. در نهایت می توانید برای اینکه درزهای احتمالی را بپوشانید، اسپری مخصوصی روی آن بزنید تا کل محل پوشش داده شود.

آخرین قدم این است که تایر را باید با استفاده از تلمبه، باد بزنید. حال برای اطمینان یافتن از اینکه سوراخ پر شده است و هوا از آن خارج نمی‌شود، می‌توانید با کمک محلول آب و صابون، محل پنچرگیری شده را تست کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار