قرنطینه ۲۴ میلیون نفر در فیلیپین در پی گسترش دلتا کرونا

در پی گسترش گونه دلتای ویروس کرونا، مسئولان فیلیپین اقدام به قرنطینه سراسری ۲۴ میلیون نفر در پایتخت این کشور کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلگراف، با شیوع نوع جدید دلتا کرونا در کشور‌های جنوب شرقی آسیا، بیش از ۲۴ میلیون نفر در فیلیپین مجبور به قرنطینه سراسری شدند.

این قرنطینه در شهر مانیل و اطراف  آن تا ۲۰ اوت ادامه خواهد داشت. این سومین دور از اعمال محدودیت‌های شدید کرونایی از ابتدای همه‌گیری این ویروس در این کشور است.

این محدودیت‌ها باعث می‌شود کارگرانی که به صورت روزمزد کار می‌کنند دچار مشکلات اقتصادی فراوانی شوند.

مقامات بهداشتی فیلیپین هشدار داده اند که پایان این همه گیری هنوز مشخص نیست، زیرا این نوع ویروس در حال حاضر در بسیاری از نقاط کشور منتشر شده  است.

تا به امروز، حدود ۱۰.۴۵ درصد از جمعیت ۱۰۹ میلیون نفری فیلیپین واکسینه شده اند.

روز دوشنبه ۸۹۰۰ مورد مبتلای جدید در این کشور گزارش شد که مجموع موارد فعال را به ۷۸ هزار و ۴۸۰ نفر رساند و برای پنجمین روز متوالی تعداد مبتلایان بیش از ۸۰۰۰  را رقم زد. روز یکشنبه، ۲۸۷ مورد مرگ گزارش شد که بیشترین افزایش قربانیان در یک روز در چهار ماه گذشته بود.

 روز دوشنبه، وزارت بهداشت فیلیپین با انتشار بیانیه‌ای خاطرنشان کرد که بیشترین افزایش موارد ابتلا را در ماه جولای و در گروه سنی ۳۰ تا ۳۹ سال داشته‌اند. در حالی که کمترین تعداد مبتلایان در میان افراد بالای ۸۰ سال مشاهده شده است.

روز یکشنبه، روزنامه فیلیپینی دیلی اینکوایرر به نقل از یکی از مقامات بهداشتی این کشور گزارش داد که کودکان زیادی به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان‌ها بستری هستند.

این مقام همچنین خاطرشان کرد: میزان مبتلایان در افراد سن پایین به صورت چشم گیری افزایش داشته و اکثر بیماران ما را جوانان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار