بازیکنانی که رابطه خوبی با مورینیو ندارند +تصاویر

سرمربی پرتغالی دنیای فوتبال در دوران کاری خود با بسیاری از بازیکنان سرشناس تیم‌هایش دچار اختلاف و مشکل شده است.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، ژوزه مورینیو در سال‌های گذشته برخی از برترین باشگاه‌های اروپا را هدایت کرده و بدون شک یکی از بهترین مربیان تاریخ است. این سرمربی پرتغالی در هر کشوری که سرمربیگری کرده، قهرمان لیگ شده است. او به غیر از تاتنهام، در هر باشگاه جام‌های مهمی کسب کرده است.

هدایت باشگاه‌های بزرگ منجر به کار با  بازیکنان مطرح و سرشناس می‌شود. مورینیو در طول دوران کاری خود با برخی از این نام‌های بزرگ دچار مشکل و اختلاف شد.

در این گزارش قصد داریم به معرفی ۵ بازیکنی پردازیم که سابقه کار با مورینیو را دارند و با او دچار مشکل شدند.  

۱- ایکر کاسیاس

در حالی که همه بازیکنان ذکر شده در این گزارش به دلایل تاکتیکی با نظر مورینیو کنار گذاشته شده اند، ایکر کاسیاس به خاطر اتفاقات خارج از زمین نیمکت نشین شد.

ایکر کاسیاس نیمکت نشین دیگو لوپز شد که در آخرین فصل حضور مورینیو در رئال مادرید، عملکرد خیلی خوبی داشت. کاسیاس به باشگاه پورتو فروخته شد. او پس از مدتی درباره اختلافش با مورینیو گفت: رابطه‌ی ما مثل رابطه یک زوج بود. ارتباطمان سقوط کرد، دیگر اهداف مشترکی که در ابتدای کارمان داشتیم را نداشتیم. من به خاطر باشگاه دهانم را بسته نگه داشتم و وارد راهی دیگر شدم.  وظیفه من و راموس نبود که به رئیس باشگاه بگوییم مورینیو را اخراج کند، اما ما به عنوان کاپیتان و بزرگ‌تر‌های تیم احساس مسئولیت کردیم.


بیشتر بخوانید


۲- پل پوگبا 

درگیری پر سر و صدا در منچستریونایتد باعث شد تا رابطه ژوزه مورینیو و پل پوگبا شکراب شود. این ۲ در نخستین فصل همکاری، با یکدیگر ارتباط خوبی داشتند، اما اوضاع به خوبی پیش نرفت.  

کمتر از یک سال پس از قهرمانی منچستر یونایتد در لیگ اروپا، ژوزه مورینیو و پل پوگبا با یکدیگر قطع رابطه کردند و طبق گزارشات از طریق روی فاریا با یکدیگر ارتباط داشتند.

این بازیکن فرانسوی با در این باره گفت: شما بازی نمی‌کنید. به بازیکنان و هواداران احترام نمی‌گذارید و ذهنیت افراد صادق و خوبی که در کنارتان حضور دارند را خراب می‌کنید.

 در حالی که پل پوگبا هنوز در منچستر یونایتد حضور دارد، ژوزه مورینیو در دسامبر سال ۲۰۱۸ از این تیم اخراج شد.  

۳- خوان کوادرادو 

خوان کوادرادو یکی از بازیکنان چلسی است که شاید خیلی‌ها او را به خاطر نیاورند. این بازیکن کلمبیایی قبل از انتقال قرضی به یوونتوس،  یک فصل در استمفوردبریج بود، باشگاهی که سپس با قراردادی دائمی به آن پیوست.

برخلاف خوان ماتا و کوین دی بروین، مورینیو هرگز توضیحی به خوان کوادرادو نداد. ستاره سابق فیورنتینا در جستجوی پاسخ بود و سرانجام راه فرار به سری آ  را پیدا کرد.

وی پس از پیوستن به یوونتوس گفت: حقیقت این است که من نمی‌دانم چه مشکلی پیش آمده بود. من همیشه حرفه‌ای بودم و همیشه بسیار خوب تمرین می‌کردم. آن طور که می‌خواستم به من فرصت بازی نرسید،   اما همیشه آماده بودم. برای این فرصت خدا را شکر می‌کنم.    این یک چالش جدید برای من است.  

۴-  خوان ماتا

وقتی ژوزه مورینیو برای دومین بار هدایت چلسی را برعهده گرفت، ماتا هنوز برای این تیم بازی می‌کرد. این بازیکن اسپانیایی پس از کمک به آبی‌ها برای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا، جوایز فردی مهمی را کسب کرد.  

با این حال ورود ژوزه مورینیو به چلسی باعث شد تا خوان ماتا از یک مهره ثابت در ترکیب آبی‌ها به نیمکت نشینی صِرف تبدیل شود. ماتا مانند دی بروین زیر نظر مورینیو فرصت کافی برای بازی به دست نیاورد.  

ژوزه مورینیو در مورد تصمیم خود برای کنار گذاشتن خوان ماتا گفت: رامیرس و اسکار با شیوه بازی من سازگاری بیشتری دارند. در حال حاضر اسکار شماره ۱۰ تیم من است و اگر کسی به من بگوید او بهترین بازیکن چلسی در این فصل نبوده است، باید با نظر او مخالف باشم. ماتا باید به هواداران ثابت کند که بازیکن خوبی است.

خوان ماتا در نقل و انتقالات ژانویه سال ۲۰۱۴ به منچستریونایتد فروخته شد و از آن زمان تا کنون در جمع شیاطین سرخ حضور دارد.

۵- کوین دی بروین

سوء مدیریت در قبال کوین دی بروین را می‌توان بزرگ‌ترین اشتباه ژوزه مورینیو دانست.  سرمربی وقت چلسی در پُست هافبک تصمیم‌های اشتباهی گرفت و مستعد‌ترین هافبک خود را کنار گذاشت.  

ژوزه مورینیو اسکار را به کوین دی بروین ترجیح داد و این موضوع باعث شد تا هافبک بلژیکی درخواست فروش خود را به باشگاه ارائه کند. او سرانجام باشگاه چلسی را ترک کرد.

دی بروین در این باره گفته بود: مورینیو در دسامبر سال ۲۰۱۳ من را به دفتر خود فرا خواند و احتمالا این دومین لحظه بزرگ تغییر زندگی برای من بود. مقداری مقاله جلوی او بود و به من گفت: یک پاس گل، صفر گل. یک دقیقه طول کشید تا بفهمم او چه می‌گوید. سپس شروع به خواندن آمار مهاجمان دیگر تیم مانند ویلیان، اسکار و ماتا کرد.

او افزود: مورینیو فقط منتظر بود تا من چیزی بگویم و در نهایت گفتم برخی از این بازیکنان تنها ۱۵، ۲۰ بازی انجام داده اند. من فقط ۳ بازی انجام داده ام. پس اوضاع متفاوت خواهد بود، نه؟  خیلی عجیب بود. من کاملا صادق بودم. گفتم احساس می‌کنم باشگاه واقعا نمی‌خواهد من اینجا باشم. من می‌خواهم فوتبال بازی کنم. ترجیح می‌دهم شما من را بفروشید.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار