عطر سیب/ ۱

قصه مردی که دلداده حسین (ع) بود ولی دیر به کربلا رسید + فیلم

گاه غنیمت نشمردن فرصت‌های طلایی عمری پشیمانی برای انسان به همراه دارد؛ درست مانند آنچه برای برخی دوستداران سیدالشهدا اتفاق افتاد.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا صادقی واعظ سخنران مذهبی، در گفت و گو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: طِرِمّاح بن عَدِی دلداده سیدالشهدا بود و سابقه وفاداری‌اش نسبت به امیرالمومنین به گوش همه رسیده بود. پدرش از ارادتمندان و جانفشانان علی علیه السلام بود که مقداری خوراکی از کوفه خرید و در مسیر بازگشت با امام حسین (ع) برخورد کرد. حضرت از وضعیت کوفه جویا شدند که طرمّاح عرض کرد به کوفه نروید چرا که همه در کوفه عزم جنگ با شما دارند. با آمدنتان به قوم من، به من فرصت جمع کردن یار را بدهید که حضرت فرمودند بین من و این مردم قول و قراری هست اگرچه آن ها سر عهدشان نیستند.

وی ادامه داد: طرمّاح که دلداده و دوستدار یاری حضرت بود و و حتی تصور اینکه از یاری امام جا بماند را هم در ذهن نداشت، به حضرت گفت که اگر اجازه دهید من این خوراک را به خانواده رسانده و با آنها وداع کرده و نزد شما بیایم. حضرت به او می فرماید که اگر میروی عجله کن! این یعنی نرو و فرصتی نداری و طرماح متوجه این نشد و رفت. او هنگامی به کربلا بازگشت که کار از کار گذشته بود.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: دوران غیبت فرصتی است برای رسیدن به امام زمان. طرمّاح ها در کربلا به ما یاد می‌دهند که اگر بنشینیم و لحظه آخر خود را به امام برسانیم، ممکن است فرصت یاری امام از دست برود. در این روزها که در غیبت حضرت حجت (عج) به سر می‌بریم با عبرت گرفتن از نهضت عاشورا و با حذف موانع بین خود و امام زمان، باید قدر فرصت ها را دانست تا صبح ظهور در صف یاران حضرتش باشیم.

در ادامه شما می‌توانید صحبت‌های حجت الاسلام علیرضا صادقی واعظ را مشاهده کنید و بشنوید:

انتهای پیام/

       

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
سلام علیکم...خیلی عالی بود و تذکر بسیار خوبی بود....
Iran (Islamic Republic of)
اکبری
۲۰:۴۰ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
بسیار عالی حرف زد. آجره الله
آخرین اخبار