فرماندار ویژه کاشان:

راه‌اندازی خانه مطبوعات توقع بحق اهالی رسانه کاشان است

فرماندار ویژه کاشان با اشاره با پیگیری‌های انجام شده برای راه‌اندازی خانه مطبوعات در منطقه فرهنگی کاشان گفت: این خواسته اهالی رسانه کاشان، توقعی بحق است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علی‌اکبر مرتضایی دیشب در آیین تجلیل شورای اسلامی شهر و شهرداری کاشان از خبرنگاران شهرستان در خانه تاریخی آل‌یاسین با گرامیداشت یاد و خاطره شهید والامقام محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گفت: سال ۱۳۹۷ برای راه‌اندازی خانه مطبوعات بار‌ها با مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان رایزنی و مکاتبه شده است تا از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شود.

وی با یادآوری ظرفیت‌های متعدد منطقه شمال استان اصفهان و لزوم توجه به اهالی رسانه این منطقه اظهار امیدواری کرد با تداوم پیگیری‌ها و مساعدت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانه مطبوعات در این خطه راه‌اندازی شود.

فرماندار ویژه کاشان، برگزاری ماهانه نشست تعاملی خبرنگاران با یکدیگر و همگرایی هر سه ماه یکبار با مسئولان شهر در راستای اجرای تصمیم‌های این نشست‌های هم‌اندیشی در مجرای قانونی را پیشنهاد داد.

وی با اشاره به تلاش بی‌وقفه خبرنگاران و عکاسان در راستای رسالت انتقال خبر به عنوان وظیفه‌ای بسیار حساس و مشکل برای اینکه شهرستان کاشان فضای بهتری برای زندگی کردن شوداظهار کرد: در شهری همچون کاشان با داشتن بیش از هفت هزار سال تاریخ، تمدن و فرهنگ دریافت خبر خیلی سخت نیست، شهری که هر روز اخبار، رویداد و حادثه جدید تاثیرگذار نه تنها در منطقه شمال استان اصفهان بلکه برخی مسایل آن تاثیر عمیق در سطح کشور دارد.

مرتضایی با تاکید بر تعامل با نماینده ولی فقیه در کاشان، نماینده منطقه در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای تامین و شورای اسلامی شهر را برای رقم‌زدن اتفاقات خوب را از طریق انجام رسالت خبری خبرنگاران و انعکاس اخبار به مردم گفت: کاشان محل رویداد‌های ملی و جهانی است.

وی با اشاره به اهمیت راه‌اندازی صفحه اختصاصی خبرگزاری جمهوری اسلامی در این شهرستان در کنار ۳۱ استان کشور اضافه کرد: راه‌اندازی این صفحه برای کاشان رویداد بسیار بزرگی است.

فرماندار ویژه کاشان با تاکید بر اینکه رویداد‌های مهم در شهرستان کاشان به سرعت و فاصله زمانی کوتاه با رویداد بعدی و فراموشی موقتی موضوع قبلی رخ می‌دهد، افزود: در این راستا و امر مهم اطلاع‌رسانی از زحمات و تلاش‌های تمامی عکاسان و خبرنگاران شهرستان تقدیر می‌کند.

مرتضایی همچنین تدوین تقویمی تاریخی مذهبی متعلق به کاشان با ثبت رویداد‌های آن، معرفی بزرگان تاریخ و تمدن این شهر و افزودن برخی موارد به تقویم شمسی و قمری مثل تدوین تقویم مناسبت‌های گردشگری شهر را نیز ضروری دانست.

وی با اشاره به در پیش بودن ماه محرم و سوگواری اباعبدالله الحسین (ع و یاران باوفایش خاطر نشان کرد: امید است همگی با درک فلسفه عاشورا بتوانیم هر چه بهتر و بیشتر در حوزه وظایف خود عمل کنیم.

عاشورا بواسطه انعکاس خبر آن منتقل و ماندگار شد

رییس شورای شهر کاشان با تسلیت فرارسیدن ماه محرم حسینی فصل زنده شدن اسلام گفت: مصائب عاشورا از یک دیدگاه غم و ماتم و شهادت و ازطرف دیگر رضایت کامل سیدالشهدا در برابر این وقایع و احیای دین اسلام است همانطور که امام راحل محرم و صفر را موجب زنده نگهداشتن اسلام عنوان کرد.

علی هاشمی طاهری با تاکید بر اینکه گاهی تاثیرگذاری و ماندگاری خبر به مرور زمان آنرا تبدیل به تاریخ می‌کند افزود: در روز عاشورا همین اتفاق افتاد اگر حضرت زینب کبری (س) خبر کربلا را بعد از وقایع عاشورا مخابره نمی‌کرد امروز پس از ۱۴۰۰ سال نامی از کربلا نبود و کسی نمی‌توانست آن وقایع را درک کند.

وی رسالت خبر و خبرنگار رسالت را بویژه در جمهوری اسلامی ایران و با توجه به شیعه بودن و در کاشان با وجود ظرفیت‌های متعدد تاریخی، فرهنگی و مذهبی بسیار مهم ارزیابی و اضافه کرد: افرادی که در عرصه خبر و رسانه زحمت می‌کشند حتی گاهی با مهری‌ها مواجه می‌شوند.

رییس شورای اسلامی شهر کاشان نامگذاری روز خبرنگار را یادآور رشادت مردی و ایثار شهید صارمی خبرنگاری که تا آخرین لحظات شهادت و حتی روبرویی او با عوامل شهادتش با این مضمون «همین الان نزدیک من شدند» ارسال کرد، ادامه داد: شهید صارمی تا آخرین نفس دست از رسالت اصلی خود برنداشت.

وی با تقدیر از زحمات تمامی خبرنگاران تاکید کرد: این دوره از شورای اسلامی شهر کاشان متفاوت و درب شورای شهر به روی خبرنگاران باز خواهد بود.

به گفته وی شورای شهر به منزله خانه خبرنگاران در راستای انعکاس اخبار و انعکاس عملکرد شفاف و صریح اعضای شورای اسلامی شهر بدون پنهان‌کاری به مردم است.

هاشمی طاهری انجام رسالت خبری را بدون تغییر، تحریف و سانسور در اخبار را خواستار شد و گفت: ارسال خبر به این شکل در شأن خبرنگار نیست.

وی با تاکید بر اینکه از اجرای هرگونه برنامه برای حمایت و پشتیبانی از خبرنگاران و تسهیل در امور آنان استقبال و تلاش می‌کند افزود: خوشبختانه در این دوره از شورای اسلامی شهر حضور حسین باغشیخی با دارا بودن دکترای رسانه به عنوان نماینده‌ای از جامعه خبرنگاران و همکاری با آنان است.
خبرنگاران دیده‌بان جامعه
سرپرست شهرداری کاشان نیز خبرنگاران را صبور، شکیبا و محترم توصیف کرد و گفت: آنان در حوزه مدیریت شهری کمکی برای مجموعه شهری و به عنوان دیده‌بان جایگاه مهمی را دارند.

محمد قنبری با بیان اینکه خبرنگاران در مقیاس شهری به ویژه در حوزه مدیریت شهری کمک خوبی برای شهرداری و ارتباط آن‌ها با جامعه و شهروندان هستند افزود: خبرنگاران می‌توانند با رصد این حوزه ارتباطی و اطلاع‌رسانی از ایرادها، نقص‌ها و بیان دغدغه‌ها فرصت‌ها را به سمت و سوی نشاط و شادابی و حتی مدیران را به سمت وقوع اتفاق‌های خوب سوق دهند.

وی تصریح کرد: توقع از دیده‌بانی خبرنگاران اینست که در این دوره با نگاه دقیق و عالمانه مشکل‌ها و ارایه راهکار‌ها را در راستای آبادانی شهر و یاری شهرداری داشته باشند.

در این ایین شماری از اهالی رسانه کاشان با تبیین دغدغه‌ها و انتظارات خود از مسوولان بر ضرورت راه‌اندازی تشکل صنفی و خانه مطبوعات برای خبرنگاران، عکاسان و فعالان رسانه‌ای منطقه تاکید کردند.

آیین تجلیل از اهالی رسانه در کاشان به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری کاشان و مشارکت فرمانداری ویژه و دفتر نماینده شهرستان کاشان در خانه تاریخی آل یاسین برگزار شد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.