استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

جامعه خبری آذربایجان شرقی در رسالت خود موفق شدند

استاندار آذربایجان شرقی گفت: جامعه خبری استان آذربایجان شرقی رسالت خود را به نحو احسن انجام دادند و در ماموریت‌های خود موفق بودند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به حوادث ۲.۵ سال گذشته گفت: اگر همراهی فضای فرهنگی و رسانه‌ای استان آذربایجان شرقی نبود کار خیلی سخت می‌شد.

او ادامه داد: خبرنگاران با همه سختی‌های شغل شان، با همه تنگناها، در این بمباران خبری و تعدد پایگاه‌های خبری رسانه‌های بیگانه و در عصری که سرعت اطلاع رسانی و پیچیدگی اتفاقات غیر قابل انکار است، با رعایت اخلاق حرفه‌ای در پی حقیقت بودند.

استاندار با بیان اینکه جامعه خبری استان آذربایجان شرقی در اتفاقات اخیر، رسالت خود را به نحو احسن انجام دادند گفت: هر چند در انتشار خبر‌های آتش سوزی، قطع درختان جنگل انتقاداتی داشتند، با این حال رسالت خود را به نحو احسن و در راستای مصالح جامعه انجام دادند.

او با قبول مخاطرات و مشکلات حوزه فرهنگ گفت: متوجه سختی‌ها و جان فشانی‌های خبرنگاران هستیم.

او با اشاره به اینکه امروز نقش رسانه صرفا اطلاع رسانی نیست یادآور شد: رسانه نقش یک دانشگاه را دارد، و با فرهنگ سازی نقش مهمی در تعاملات اجتماعی دارد.

پورمحمدی با ابراز تاسف از اینکه جوان‌گرایی و اشتغال جوانان در زبان مطرح است گفت: باوجود محدودیت در عرصه استخدام، مجوز استخدام نیز به ندرت اعطا می‌شود و البته این محدودیت در عرصه استخدام باعث راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان و افزایش جوانان کارآفرین شده است.

استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: برای ایجاد فرصت‌های اشتغال در نظام آموزشی نیز نیاز به بازنگری وجود دارد تا آموزش‌های دانشجویان بر مبنای کارآفرینی صورت گیرد در حالی که دانشگاه‌ها هیچ برنامه‌ای برای تربیت دانشجویان متناسب با نیاز‌های جامعه ندارند.

او توسعه زیرساخت‌های ارتباطی استان را نیز از اولویت‌ها برشمرد و گفت:در بودجه ۱۴۰۰ برای ادامه بزرگراه تبریز_اهر تا بیله سوار و  راه آهن جلفا تا چشمه ثریا نیز بودجه در نظر گرفته شده تا از  بن بست خارج شویم.

او یادآور شد: تولید ناخالص داخلی از محل ترانزیت در مقایسه با کشور همسایه پایین است در حالی که کشور و استان می‌تواند با این موقعیت جغرافیایی بهترین استفاده را داشته باشد.

استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرد: مجمع عالی شرکت ملی صنایع مس ایران امسال ۱۵۰ میلیارد تومان برای ادامه ساخت بزرگراه خواجه- ورزقان و ۷۰ میلیارد تومان برای صیانت از جنگل‌های ارسباران اعتبار اختصاص داده است.

او گفت: تراز آبی دریاچه ارومیه به نسبت سال‌های قبل تفاوت قابل توجهی دارد با این حال برخی کار‌ها از جمله احداث تونل زاب یکی از پروژه‌های نیمه تمام است و با تکمیل تونل ۳۵ کیلومتری زاب، ۶۵۰ میلیون متر مکعب وارد دریاچه خواهد شد.

پورمحمدی در خصوص آتش سوزی‌های اخیر در جنگل‌های مناطق خداآفرین و کلیبر نیز گفت: بالگرد‌ها اعزامی به مناطق برای اطفا نواقصاتی داشتند، حال انکه جنگل‌های ارسباران در آستانه ثبت جهانی شدن است و باید بیش از این ظرفیت مراقبت کنیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.