بررسی طرح تسری فوق‌العاده خاص کارکنان سازمان زندان‌ها به کارکنان قوه قضاییه

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه از تصویب نهایی جزییات طرح تسری فوق‌العاده خاص کارکنان سازمان زندان‌ها به کارکنان قوه قضاییه در جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،رحیمی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در جلسه  اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی که به منظور بررسی طرح تسری فوق‌العاده خاص کارکنان سازمان زندان‌ها به کارکنان قوه قضاییه تشکیل شده بود، حضور پیدا کرد.

رحیمی در خصوص بررسی جزئیات این طرح با اشاره به بحث و تبادل نظرات جدی اعضای کمیسیون عنوان کرد: این طرح به شرح ذیل تصویب شد.

 طرح تسری فوق العاده خاص کارمندان سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور به کارکنان قوه قضائیه

ماده واحده: فوق العاده خاص موضوع قانون فوق العاده خاص کارمندان سازمان‌های پزشکی قانونی کشور و انتقال خون ایران مصوب ۱۳۹۰/۰۲/۰۴ و سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور مصوب ۱۳۹۱/۱۲/۲۷؛ به کارکنان قوه قضاییه، سازمان‌ها و دستگاه‌های وابسته به جزء دستگاه‌های فوق‌الذکر به شرح جدول ذیل تسری می‌یابد.

ردیف ۱_ کارمندان اداری با مدرک تحصیلی دکترا، فوق لیسانس و لیسانس؛ با ضریب فوق العاده خاص: امتیاز شغل و شاغل× (۳)

ردیف ۲_ کارمندان اداری با مدرک تحصیلی فوق دیپلم، دیپلم و زیر دیپلم؛ با ضریب فوق العاده خاص: امتیاز شغل و شاغل× (۲/۵)

ردیف ۳_ فوق العاده خاص مشاغل کارگری با هر مدرک تحصیلی؛ با ضریب فوق العاده خاص: حداقل حقوق سالانه مصوب وزارت کار × (۲)

ردیف ۴_ فوق العاده خاص قضات با هر مدرک تحصیلی؛ با ضریب فوق العاده خاص: شصت درصد فوق العاده ویژه مربوطه

تبصره یک: این فوق العاده مستمر بوده و مشمول کسر کسور بازنشستگی است.

تبصره دو: سقف فوق العاده مذکور حداکثر تا (۳) برابر حداقل حقوق سالانه مصوب هیات وزیران (مشمولان قانون مدیریت خدمات کشوری) تعیین می‌شود این سقف با تشخیص و تصویب رئیس قوه قضائیه برای (۱۰) درصد از پست‌های قوه قضاییه و دستگاه‌های وابسته با توجه به عواملی نظیر اهمیت؛ حساسیت؛ محل خدمت؛ مناطق محروم؛ پیچیدگی وظایف و مسئولیت‌ها تا (۴) برابر حداقل حقوق مذکور قابل افزایش است.

تبصره سه: قوه قضاییه و تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌های وابسته مکلفند مبالغ ناشی از فوق العاده مذکوررا برای نیرو‌های شرکتی  همانند مشاغل کارگری محاسبه و تحت عنوان کمک هزینه رفاهی مسقیماً به حساب آنان واریز نمایند. این پرداخت موجب هیچگونه تغییر در وضعیت بکارگیری نیرو‌های فوق الذکر و یا ایجاد تعهد استخدامی برای قوه قضاییه؛ سازمان‌ها و دستگاه‌های وابسته نخواهد بود.

تبصره چهار: قوه قضائیه و سازمان‌ها و دستگاه‌های وابسته مکلفند نسبت به اجرای این قانون حداکثر ظرف مدت سه سال از تاریخ ۱۴۰۰/۰۱/۰۱ اقدام کنند.

تبصره پنج: افزایش ناشی از اجرای این قانون در حدود اعتبارات مصوب دستگاه‌های مشمول از ردیف‌های ۱۰۸۰۰۶، ۱۰۸۰۰۹، ۱۰۸۰۱۷، ۱۰۸۱۰۰، ۱۰۸۱۰۸، ۱۰۸۳۰۰، ۱۰۸۵۰۰، ۲۶۸۰۰۰ به شرط عدم ایجاد بار مالی جدید برای دولت و تامین اعتبار قابل پرداخت خواهد بود.

این مقام عالی قضایی گفت: مصوبه کمیسیون برای بررسی به صحن علنی مجلس ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
کارمندان دادگستری واقعا خقوقشون کمه وبا این شغل سخت که با هر جور آدمی سرو کله میزنن باید رسیدگی بیشتری بشه
Iran (Islamic Republic of)
کارمند اداری پزشکی قانونی
۲۱:۱۴ ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
با سلام بنده از کارکنان ستاد پزشکی قانونی هستم بسیار نامه نگاری و تلفن و پیگیری کردیم تا شاید صدای ما هم در مجلس شنیده شود اما دریغ که اعضای کمیسیون محترم اجتماعی عنایتی به صدای ما نداشتند و پزشکی قانونی به این دلیل نا درست که درحال حاضر قانون فوق العاده خاص را داراست از این طرح کنار گذاشته شده اما چگونه؟ پزشکان در سازمان ما کار کارشناسی انجام میدهند نه درمانی با این وجود از ضریب 4 بهره مندند در صورتی که کارشناسان ارشد ستاد پزشکی قانونی ضریب یک دریافت میکنند ! رفاهی که برای کارکنان واریز میشود 300هزار تومان است ولی پزشکان سازمان حداقل رفاهی که دریافت میکنند 7000000تومان آیا این عدالت است؟ آیا هدف از تصویب این طرح کمک به معیشت کارکنان و عدالت در پرداخت قوه بوده ؟ و آیا ما کارکنان اداری پزشکی قانونی جزو کارکنان قوه نیستیم؟ عزیزان پزشک در سازمان ما در حال لابی با نمایندگان برای این موضوع هستند که پزشکان شاغل در حکم هیات علمی دانشگاه باشند تا از سقف پرداخت معاف باشند ؟دریغ از توجه به معیشت ما کارکنان ستاد . به نظر شما این عادلانه است که کارمند اداری در حسابداری پزشکی قانونی ضریب 1 با پرداخت غیر مستمر داشته باشد و کارمند حسابداری در دیگر سازمانهای قوه ضریب 3 و پرداخت مستمر؟ و پزشک در پزشکی قانونی ضریب 4 بدون سقف در نظر گرفته شده در این قانون؟ امیدوارم عزیزان نماینده با حذف عبارت به جز دستگاه های فوق الذکر ضمینه را برای یکپارچه شدن نظام پرداخت حداقل در مجموعه قوه قضائیه فراهم آورند و امید را در دل کارکنان اداری پزشکی قانونی زنده نمایند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
با سلام فرق کارمندان دادگستری با کارمندان ادارات دیگر چیست چرا نباید برای همه کارمندان اجرا شود الان بنظر میرسد بیشتر کار دادگستری از طریق دفتر خدمات قضایی انجام میشود حتی مبلغ ارسال هزینه پیامک را دفتر خدمات از طرف پرونده می گیرد به انتظار اجرای عدالت برای همه
آخرین اخبار