دولت بایدن خطاب به بولسونارو: انتخابات را زیر سوال نبر!

مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا خطاب به ژائیر بولسونارو گفت: انتخابات برزیل را زیر سوال نبرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا، در سفری که به تازگی به عنوان فرستاده رئیس جمهور آمریکا به برزیل داشت به «ژائیر بولسونارو» رئیس جمهور برزیل گفت که انتخابات کشورش را زیر سوال نبرد.

منبعی آگاه به این مسئله به خبرگزاری رویترز اعلام کرد: «مقامات دولت کنونی آمریکا به ریاست جمهوری جو بایدن پس از آنکه اظهارات بولسونارو درباره احتمال تقلب در سیستم رای‌گیری انتخابات برزیل و تهدید او به نپذیرفتن نتایج انتخابات را شنیدند، بسیار نگران شدند.»

این منبع اعلام کرد که سالیوان در جریان این سفر به بولسونارو پیامی از طرف دولت بایدن داده وگفته است که انتخابات برزیل را زیر سوال نبرد، به خصوص به این دلیل که هیچ شواهدی برای اثبات تقلب در انتخابات سال‌های قبل برزیل وجود ندارد.

هفته گذشته رئیس جمهور برزیل از تحقیقاتی که دادگاه عالی برزیل درباره نحوه رفتار او و انتقادش از سیستم رای‌گیری برزیل آغاز کرده است، خشمگین شد و تهدید کرد خارج از اختیارات قانون اساسی رفتار خواهد کرد.

بولسونارو که قرار است برای سال ۲۰۲۲ بار دیگر در انتخابات برزیل نامزد شود، بار‌ها از سیستم رای‌گیری در انتخابات این کشور انتقاد کرده و بدون ارائه شواهدی گفته است که انتخابات در این کشور قابلیت تقلب را دارد.

منتقدان بولسونارو که او را ترامپِ برزیل نیز می‌نامند، معقتدند او اکنون در حال آماده کردن بستر ادعای تقلب در انتخابات در صورت شکست آتی در انتخابات ۲۰۲۲ است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار