مرحبا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تخلفات مربوط به اجرای قانون چک بررسی شد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره جزئیات جلسه امروز کمیسیون متبوع خود پرداخت.

غلامرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات کمیسیون متبوع خود گفت: مقرر بود که اگر لیست اعضای پیشنهادی کابینه به کمیسیون ارائه شود در جلسه امروز بعد از ظهر کمیسیون بررسی برنامه‌های و یاری پیشنهادی را داشته باشیم که این اتفاق نیفتاد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی ادامه داد: به این دلیل کمیسیون دستور کار عادی خود را بررسی کرد. اولین طرحی که بررسی شد بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه بود و دستگاه‌های مختلفی به عنوان کارشناس و میهمان مثل بانک مرکزی، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، اتاق اصناف، اتاق تعاون، نمایندگان وزارت راه و شهرسازی در این جلسه حضور داشته و نظرات کارشناسی خودشان را ارائه کردند.

مرحبا خاطر نشان کرد: درباره مسائلی مثل حجم و نوع تراکنش‌هایی که باید به سازمان امور مالیاتی ارسال شود و رویکرد قانون به آن مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: موصوع تنظیم گری برای سرمایه‌های غیر مولد و یا درامدی نیز مطرح شد و در نهایت با توجه به اینکه متن نهایی نشده بود به مرکز پژوهش‌ها ماموریت داده شد که تا پایان هفته ویرایش نهایی متن قانون را تهیه و به کمیسیون ارائه کنند تا بررسی نهایی انجام شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی توضیح داد: یک گزارش نظارتی درباره تخلفات مربوط به اجرای قانون چک مطرح شد، نماینده بانک مرکزی توضیحاتی را ارائه کردند و بررسی‌ها در این زمینه ادامه دارد و مقرر شد از دستگاه‌های دیگر استعلام‌ها صورت بگیرد.

مرحبا اظهار کرد: کشور با توجه به اینکه کشور به دلیل شیوع کرونا در شرایط خاصی است و بعضی از تاخیر‌ها در اجرای قانون ممکن است به علت تصمیمات ستاد ملی کرونا بوده باشد، مقرر شد این مسائل بیشتر مورد بررسی قرار بگیرد و در جلسات آتی گزارشاتی را ارائه کنیم. فردا مجلس جلسه علنی ندارد، اما کمیسیون اقتصادی جلسه خواهد داشت و ادامه دستور پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار