۷ اشتباه فاحش زوجین در روابط

بررسی‌ها نشان می‌دهد ۷ اشتباه وجود دارد که می‌تواند ازدواج و رابطه‌ موفق را به شکست برساند.

به گزارش خبرنگار  حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از psychology today، همه زوجین در زندگی خود اوقات خوش و بدی را تجربه می‌کنند. در برخورد با روز‌های خوب، از زندگی رضایت دارند و آن را تبدیل به خاطره‌ای دل انگیز در اعماق ذهنشان می‌کنند و دربرخورد با لحظات بد و کشمکش‌ها سعی در برطرف کردن آن‌ها دارند. این جملات مربوط به مسائل روزمره‌ی زندگی تمام انسان‌ها بود. یک‌سری درگیری و اشتباهاتی وجود دارند که تداوم آن‌ها باعث دلسردی و در نهایت از بین رفتن رابطه می‌شود.

۱- فقط ارائه دهنده هستید و چیزی دریافت نمی‌کنید

یک رابطه با کیفیت مستلزم مبادله‌ی عادلانه میان زوجین است. یک اشتباه بد که می‌تواند رابطه را از بین ببرد، زمانی است که یکی از زوجین در رابطه بسیار بیشتر از آنچه که از شریک خود دریافت می‌کند، می‌دهد. باید در امور مالی، کار‌های خانه و عاطفه، تعادل وجود داشته باشد.

۲- عدم همدلی

اشکال مختلفی از همدلی وجود دارد مانند خود را جای طرف مقابل گذاشتن و ابراز همدردی هنگام ناراحتی و افسردگی و همچنین شادی و احساسات مثبت او. وقتی شریک عاطفی هیچ همدلی نسبت به احساسات شریک زندگی خود نشان نمی‌دهد، رابطه محکوم به فنا است.

۳- توهین و تحقیر

جان گاتمن، محقق و روانشناس روابط می‌گوید: یکی از قوی‌ترین پیش‌بینی‌کننده‌های طلاق زمانی است که یکی از طرفین به دیگری اهانت کند. مطابق با آمار روابطی که به شکست منجر شدند، زوجین از عبارات و احساسات منفی بسیار زیادتری در روابط خود استفاده می‌کردند. در روابط سالم، بین بیان احساسات منفی و مثبت تعادل وجود دارد.

۴- عدم ارتباط

صداقت و ارتباط کلامی مکرر بسیار لازم و ضروری است. زن و شوهر‌هایی که به ندرت در مورد موضوعات مهم صحبت می‌کنند یا از بحث درمورد احتلافات خود اجتناب می‌کنند، مرتکب اشتباه جدی در رابطه می‌شوند.

۵- خیانت

هیچ چیز مانند خیانت رابطه را از نمی‌پاشد. اما نه تنها خیانت جسمی بلکه شریکی که تمام وقت خود را با دوستان یا همکاران خود می‌گذراند و زمان کمی را برای فرد مهم زندگی‌اش می‌گذارد مرتکب گناه بزرگ در رابطه می‌شود.

۶- سرزنش مداوم

روابط خوب بر پایه اعتماد ساخته می‌شوند و و زمانی که یکی از زوجین دیگری را دائما سرزنش می‌کند، بیش از حد به او گیر می‌دهد رابطه را خدشه دار می‌کند. داشتن شریکی که حساسیت بیش از حد نشان می‌دهد، ناامن و پارانوئید است، باعث خستگی طرف مقابل می‌شود.

۷- عدم حفظ رابطه

اغلب اوقات ازدواج و روابط متعهد زمانی شکست می‌خورد که زوجین دست از تلاش برای رابطه بردارند. همه روابط نیاز به تلاش دارند. این بدان معنا است که زمان باکیفیتی را باهم بگذرانند و از رابطه خود مراقبت کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
معلمای عزیز دیگه خیلی دور ورداشتن سه ماه تعطیلن عیدا تعطیلن برف بیاد تعطیلن هوای آلوده تعطیلن ودو سالم هست که به لطف کرونا بازم تعطیلن و اندازه یک کارمندی که هر روز باید بره سرکار حقوق میگیرن دیگه چی میخواین؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
تا افراد زیرک وتیزبینی مثل شما داریم به دشمن نیازی نیست لطفا کمی مطالعه کن بعدنظربده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
با زنی که مشکل پارانوئید داره چطور میشه زندگی کرد جناب کارشناس
Iran (Islamic Republic of)
فدایی
۰۹:۱۹ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
سلام من کارشناس نیستم ولی تجربه شخصی بهم میگه صبر وصبوری و گذشت وچشم پوشی ودیدن خصوصیات مثبت زوج یا زوجه یکی ازراهکارهست.
البته اگرتوکل به مبدا هستی خداوند نباشه فاتحه ی همه چی خوانده است
درضمن خیلی دنبال انگ زدن ودرقالب قراردادن همسر نباشید.
-
ناشناس
۰۸:۴۰ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
معلمی شغل انبیاست اما حقوقش حقوق فقراست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
چرت نگو معلما الان درس نمیدن که فقط مشکلات جامعه رو میگن و از همه چی بد میبافن
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۸:۳۱ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
شما ناراحت نباشید توی هر دسته و گروه همه نوع طرز تفکری هست البته فشارهای زندگی رو دست کم نگیرید.یک ازدواج ناموفق خودش دخیله در........
Iran (Islamic Republic of)
عاشق
۰۸:۰۶ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
مهم ترین چیز در زندگی مدام یاد خدا بودنه وتمام کارهاتو جوری انجام بدی که خدا میخواد. مطمئن باشید ازدواج زیبا ترین چیزیه که خدا برای انسان قرار داده . کامل شدن ...
Italy
ناشناس
۰۷:۵۸ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
کلا ازدواج اشتباه. خدارو شکر مجردم. واسه خودممم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
حتما حتما به مشاور ور وانشناس مراجعه کن یا مسئولیت پذیر نیستی یا ....
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۰۵:۵۰ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
این شد یک خبر مختصر و مفید. اخبار روانشناسی طولانی را کسی نمیخواند ولی این خوب بود چون مختصر و به همراه نکات کلیدی اش بود. یک خلاصه دو سه خطی هم آخر اخبار باشد عالی میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
در عمرم دو تا اشتباه بزرگ کردم . یکی درسم را بخوبی نخوندم و معلم شدم و الان پشیمانم و دیگری زن گرفتم . اگر برگردم عقب درسم را به صورت ایده آل می خوانم. ودیگر ازدواج نمی کنم.
Iran (Islamic Republic of)
ذره
۰۶:۵۶ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
حیف که دو امر مقدس رو چه به سادگی ضایع میکنی! معلمی شغل انبیاست و دوم ازدواج، یک رشد متعالی برای هر انسانیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۱ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
بعد میگن چرا به معلمها احترام نمیذارن... چون امثال شما با این طرز تفکر معلم شدن
-
ناشناس
۰۷:۲۰ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
سلام
قطع به یقین شما در هر موقعیتی قرار بگیری و یا می گرفتی باز از زندگی ناراضی بودی. ربطی به شغل و ازدواج شما ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
حق با شماست...
Italy
ناشناس
۰۷:۵۹ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
با معلمیت کاری تدارم ولی ازدواجت اشتباه. مخصوصا اگه اقا باشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
انصافا این اشتباه معلم شدنت رو گردن دانش آموزانت ننداز. اگه میدونی به درد معلمی نمی خوری یا خودت رو تغییر بده یا استعفا بده که باعث زجر بچه های بیچاره نباشی. ششخصا از دست معلم ها و اساتیدی که به درد این کار نمیخوردن، خیلی زجر روانی کشیدم و میکشم... مثل همه ی محصل های دیگه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
حیف بچه های ما که معلمی با نگرش شما درسش میده حتما از سیستم اموزش و پرورش انصراف بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
تو دوران کرونا تو خونه مجازی درس میدادی، سه ماه که تعطیل با حقوق، کلاس های فوق برنامه میزاری برای بچه ها با شهریه آنچنانی، درس درست و حسابی هم که نمیدین
دیگع چه مرگتونه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
عالی گفتید در جامعه ای که ارزش و اعتباری برای معلم قائل نیست وفکر می کنند معلم باید با فقرونداری وسرافکندگی زندگی کند این جامعه روی خوش نخواهد دید کمی به کشورهای توسعه یافته و جایگاه معلم آن کشورها نگاه کنید بعد سخنرا نی کنید
آخرین اخبار