بازنشستگان روز‌های بازنشستگی را چگونه سر می‌کنند؟

افراد بعد از رسیدن به دوران بازنشستگی باید بدون دغدغه تامین معیشت خود به فکر استفاده از دوران بازنشستگی خود باشند.

به خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، افزایش هزینه‌های زندگی و گران شدن کالاها و مایحتاج اساسی، باعث شده که قشر بازنشسته  در تأمین این هزینه‌ها با توجه به دریافتی که دارند، دچار مشکل شوند.در حالی که دوران بازنشستگی باید زمان فراغت از کار و استراحت افراد باشد.

باید گفت هستند بازنشستگان کارگری که دختر و پسر دانشجو در خانه دارند و باید هزینه تحصیلات آن‌ها را بپردازند یا آن‌هایی که فرزندان دم بخت دارند و خرید جهیزیه و برگزاری مراسم عروسی در پیش دارند یا آن‌هایی که آخر هر ماه اجاره میلیونی می‌پردازند و با هزار و یک مشکل دیگر در این وضعیت اقتصادی به سر می‌برند.

بازنشستگان یک عمر به امید داشتن آسایش و آرامش در روز‌هایی که کارکردن را کنار گذاشته‌اند و بازنشسته شده‌اند حق بیمه را پرداخت کرده اند و حالا نتیجه برعکس گرفته‌اند نه تنها آرامش ندارند و از آسایش خبری نیست بلکه مشکلات مالی آن‌ها آن‌قدر زیاد است که امانشان را بریده.


بیشتر بخوانید


علی دهقان‌کیا رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: با متناسب‌سازی‌هایی که در دو مرحله انجام گرفت در سال ۱۴۰۰ حقوق حداقل بگیر‌های تامین اجتماعی با ۳۰ سال سابقه تقریبا ۴میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران بیان کرد: در سال ۱۳۹۹ مبلغی که این بازنشستگان دریافت می‌کردند ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود و در سال ۱۳۹۸ هم این مبلغ تقریبا ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود.

دهقان‌کیا با اشاره به افزایش حقوق بازنشستگان ادامه داد: حقوق بازنشستگی که در سال ۹۸ یک میلیون و ۹۰۰ هزارتومان بود در سال ۱۴۰۰ به ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است که افزایش خوبی است، اما تورم‌هایی که وجود دارد مشکل ساز است.

او افزود: میزان افزایش حقوق بازنشستگان همراه با متناسب‌سازی و تورمی که هر سال داشتیم خوب بود، ولی متاسفانه باید گفت تورم در این دو سال اخیر بسیار بیش‌تر از این عدد و رقمی بود که بابت متناسب‌سازی و افزایش حقوق داشتیم.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران تصریح کرد: در این دو سال با وجود متناسب‌سازی و افزایش حقوق تورم همیشه از ما جلوتر بود از تیرماه سال ۱۳۹۹ حساب کنیم تا تیر ماه ۱۴۰۰ آن چیزی که به عنوان نرخ تورم اعلام شد ۷۹ درصد بود که رقم قابل توجهی است.

دهقان کیا با اشاره به افزایش حقوق سال ۱۴۰۰ که از تیر ماه به بعد اتفاق افتاد گفت: ۵۰ درصد برای حداقل بگیر‌ها و زیر حداقل‌ها یعنی کسانی که ۱۰ روز و زیر ۱۰ روز سابقه داشتند حقوق افزایش یافت، اما وقتی می‌گویند تورم از تیرماه ۱۳۹۹ تا سال جدید ۷۹ درصد است این بدین معناست که از تیر پارسال تا امسال ایت بازنشسته‌های ما تقریبا ۲۹ درصد از آنچه که داشته هم از دست داده است.

او ادامه داد: پس با وجود نرخ بالای تورم این افزایش حقوق‌ها اصلا معنا و مفهومی ندارد، چون این گونه می‌شود که ما بیایم از یک دست بدهیم از دست دیگر باید هرچی در جیب آن‌هاست خالی کنیم کار ما الان دقیقا این گونه است.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران گفت: افزایش حقوق در این یکی دوسال در مجموع چه برای شاغلان و چه برای بازنشستگان خوب بود، ولی تورم خیلی بیش‌تر از آن چیزی بود که این افزایش‌ها از پس آن بر بیاید.

دهقان کیا درباره دائمی کردن متاسب‌سازی حقوق بیان کرد: به جای متناسب‌سازی بهتر است بیاییم زمانی‌که شورای عالی کار هر سال بر اساس ماده ۴۱ قانون کار تصمیماتی در رابطه با دستمزد می‌گیرد همان زمان نرخ تورم واقعی یا سبد هزینه خانوار واقعی را در نظر گیرند، چون اگر نرخ تورم واقعی را اعلام کنند هیچ نیازی به متناسب سازی نداریم آن چیزی که با‌عث می‌شود.

او ادامه داد: آن چیزی که باعث می‌شود ما به دنبال متناسب سازی دائمی برویم افزایش‌هایی است که پایان سال به صورت دستوری انجام می‌گیرد که نمونه آن همین سال ۱۳۹۹ بود که ۴۵ درصد تورم داشتیم و دولت آن را در بودجه ۲۵ درصد در نظر گرفت همین جا یک شکاف ۲۰ درصدی ایجاد شد این‌ها اتفاقاتی است که هر سال می‌افتد.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی افزود: در شرایط تورم این افزایش حقوق و متناسب‌سازی دائمی انگار سرکاری است، چون اگر قرار است متناسب سازی دائمی شود چرا از ابتدا تورم واقعی را اعلام نمی‌کنند و چرا سبد هزینه خانوار واقعی را پرداخت نمی‌کنند چرا که اگر این‌ها به موقع پرداخت شود فاصله‌ای ایجاد نمی‌شود که بخواهد متناسب‌سازی انجام شود.

دهقان کیا تصریح کرد: متناسب سازی یک هزینه‌ای را روی آن صندوق یا دوش آن کارفرما می‌گذارد که منابع مشخصی ندارد مرکز آمار در سال ۹۹ اعلام کرد که هزینه سبد خانوار ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است که این مبلغ با پایین‌ترین قیمت اجناس به دست می‌آمده بود در صورتی که با قیمت متوسط همین عدد به ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تغییر پیدا می‌کرد در حالی که حقوق مردم در آن سال با توجه به این‌که یک مرحله متناسب‌سازی هم انجام شده بود ۲ میلیون و هشتصد هزار تومان بود پس می‌بینیم که هزینه‌ها کجا و حقوق کجا!

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یک بازنشسته دولت و مستاجر
۰۱:۱۸ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
ما اکثر بازنشستگان پنج روز هفته را چیزی نمی خوریم تا بچه هایمان و نوه ها که پنجشنبه و جمعه دیدارمان می آیند برای آنها غذا کم نیاریم . مگر نمی دانند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
اقای دهقان یا شما حقوقت خوبه وخبر از دل مانداری که برگشای میگی افزایش خوبی شده در متناسب سازی...بعدشن دو پهلو حرف میزنی یه دونه به نعل میکوبی یه دونه بمیخ..مرد حسابی بعد ده سال یه چندر غاز اضافه شده میگی خوبه از اینور میگی تورم سرسام آوره...اگه تورم سرسام اوره ایکه افرایش دادن کجاش خوبه پس صفر مطلق دیگه‌.....سال قبلم که با وزیر پشت درهای بسته ندر غاز بحوقکارگرا اضافه کردین....داداش بیشتر حواستون بخودتونه تا ماها....والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
بازنشستگان بازمانده تامین اجتماعی با 3500حقوق کوفتی با اجاره خونه 2900بیماری و بدبختی و گرونی میخاین چطور سر کنند با خواری و بیچارگی تو بدبختی غلط میخورن ارزوی مرگ دارند مسولا ک انصاف ندارن پول خود بازنشسته رو بهش بدن بازنشسته یعنی لبنان و سوریه و .....
Iran (Islamic Republic of)
abolfazl
۱۱:۰۵ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
چرا هرچی پیر هست اوردین تو عکس یعنی همه بازنشسته ها پیرن یعنی بازنشسته جوان نداریم به شعور مخاطب احترام بزارین این کارتون خیلی زشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۴ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
بازنشستگی یعنی خفت و خواری زمانی شده که دیگه حتی بچه ها هم به پدرو مادر احترام نمیگذارن اگه پرو پیمون باشه احترام پیرها هم سرجاش هست لعنت به این زندگی نکبتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
کاش هیچوقت بازنشسته نمیشدم از جامعه تا خانواده دیگه آدم رو حساب نمیکنند حقوق لعنتی هم که کفاف نمیده پسر زن میخواد و دختر شوهر همه هم توقع از پدر بدبخت دارند کاش هیچوقت پدر نمیشدم کاش اصلا اینجا بدنیا نمیومدم لعنت و هزار بار لعنت که با خفت پیر شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
با سلام عزیزان دل اینکه بازنشستگان نوه دارن یا مستاحرن یا هر چیز دیگر که صحیح است کنار بگداریم ما حقمان را میخاهیم نه بیشتر چیزی که در جوانی پرداخت شده ودر پیری باید برداشت شود
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۷:۴۹ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
بازنشستگان بیمه شدگان تامین اجتماعی دربه در دنبال شغلهای مختلف می گردند بعد از بازنشستگیشان چونکه حقوق بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی اصلا کفاف زندگیشان را نمی دهد اون بازنشستگان خارجیها هستند که وقتی بازنشسته می شوند می روند به مسافرتهای توریستی دور تا دور دنیا می روند برای خودشون به تفریحات دریایی و جنگلی می روند ماهیگیری و قایق سواری چونکه حقوق بازنشستگیشان بسیار عالی است البته در ایران اسلامی خودمان هم خیلیها در اورگانهای دیگر دارن حقوق و مزایای بازنشستگی بسیار خوبی و عالی مطابق حقوق و مزایای خارجیها در سطح بین الملل دریافت می کنند اونم بخاطر اینکه از بس عدالت اجتماعی بدون تبعیضگری های مختلف داریم و لبریز شده در کشورمان !!!! . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد .
والسلام و صلوات التماس دعا و اتماس تفکر خردمندانه عادلانه خداپسندانه .
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تامین اجتماعی
۱۷:۳۶ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
بازنشستگان روزهای بازنشستگی را بسیار بد , زشت , تحقیرامیز و با فلاکت میگذرانند . مگر اینکه راهی به جایی دیگر از قبل برای خود گشوده باشند . مشخصه این سوال بچه گانه جوابش در ایران مشخص و به عینه پر واضح است . این سوال برای کسیکه میپرسه بچه گانه و برای پاسخ دهنده بسیار تحقیرامیز میباشد . این سوالات ذکرمصیبت است . خدا به همه بازنشستگان عمرباعزت ; جیب پرپول و منزل .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
چه‌افایدهپخش‌نمیشوند
Iran (Islamic Republic of)
نعیم سبتاوی از ابادان
۱۶:۱۴ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
من یک جان بازه زنده هستم که تا حالا اسم نیاوردم که جانباز هستم چون از من برتر است منگه شش پسر بیکار توی این گرونی وتورم با این حقوق تامین اجتماعی ما باید چه کار کنیم دیگه کی زنه بچه های من میشن وقت ازدواج شون هم گذاشته ببین با ما چه گردین ۳۷ سال زحمت کشیدم برای پیریم نون شب ندارم
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته
۱۶:۰۵ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
ای کاش بازنشست نمی‌شدم همینطوری خدمت میکردم هم اضافه کاری میگرفتم هم پاداش میگرفتم هم حق ماموریت میگرفتم خجالت بکشید بازنشستگان لشکری که قرار طبق قانون اساسی 25درصد حق دفاع از کشور رو نمی‌گیرن جانبازی رونمیدین کجا نود درصدبتشاقلان همتراز حقوق میگیریم بازنشسته تامین اجتماعی هم همینطور میگن دو بار همسان‌سازی کردیم برای تامین اجتماعی بعد تورم شما رسیده 75درصد چرا بازنشستگان رو ول کردین بودجه مجلس نسبت به پارسال دوبرابر شده حقوق محلسیها که با پارو می‌ره بالا فقط حقوق نیست یه نماینده از چند جا داره پورسانت میگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
وضعیت بازنشستگان مخصوصا حداقلی بگیر و ازکارافتادههای کلی تامین اجتمایی نا امید از دولت مجلس نظام و زندگی و اینکه جز خود مردم هیچ کس به دادشان نمیرسه،دیر به این حقیقت تلخ رسیدیم ولی رسیدیم باشد روزی که مجدد همه مردم با هم شاد زندگی کنند
Iran (Islamic Republic of)
حسن رجبی
۱۵:۱۸ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
بازنشستگان تامین اجتماعی با خفت و خواری با درد رنج باحقوق۳۷۰۰بامستاجری میگذرانند باحقوق بخور ونمیر البته زندگی نمیکنن زنده میمانند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
چرا حقوق بازنشسته های تامین اجتماعی کمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
خواهش میکنم ی فکری بحال ما کارگرهای بازنشسنه باشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
چرا حقوق بازنشسته های تامین اجتماعی کمه .بخدا کم اوردم .خواهش میکنم ی فکری بحال ما کارگرهای بازنشسنه باشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
هیچی با بدبختی و بیچارگی خیلیاشون دوباره رفتند سر کار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
سخت زندگی بازنشستگی مردن بهتره این زندگیه مرده شور این زندگی ببرن که همش نگرانی تورم غم و غصه س
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
بنام خدا
با عرض سلام
خواهشمندم خواهران در حضور مرد نامحرم از جوراب ضخیم بجای جوراب نازک زنانه پانما در رنگ های مختلف استفاده نمایند
باتشکر
التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
مردم از تورم می نالند تو گیر دادی به جوراب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
هنوز موفق نشدی جورابهای خودتو بفروشی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
اگر بازنشستگان دست دردست هم دهند میتوانند بسیار کارآ باشند اگر سپهر فرهنگی - رسانه ایی گره بکار نیاندازند
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا تبریزی
۱۳:۲۸ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
مسعولین محترم شما نه وجدان بیدار دارید نه معرفت کاری،شما میدانید مابازنشستگان تامین اجتماعی چطور زندگی میکنیم،ماباتفکرات شما
همواره در طول ماه بارندگی میجنگیم،میمیریم
وازخجالت درخاتمه ماه نابودمیشویم،
خداوند متعال اگر تفاوتی بین خودی وغیرخودی
می‌گذارید یکروزاین تفاوت رابه سختی از شما
بگیرد،طوری که دودمانتان بسوزد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خیلی ناچیزهست دربرابربازنشستگان کشوری ولشکری درصورتی که کاربازنشستگان کارگری صدبرابرسنگین تروسخت تربوده چرااین همه تبعیض قائل میشویدفکری به حال ماهم بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
بازنشستگی در مملکت ما یعنی ثلث یا ربع شدن دریافتی و به خرج رسیدن فرزندان و سر رفتن حوصله از نبود شغل مناسب ودر پی آن انواع استرسها و بیماریها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
الان بازنشسته های نظامی و لشگری و شرکت نفت حدود هفت هشت میلیون حقوق میگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
این اطلاعات را از کجا اورده ای ... اول که بازنشتگان کشوری و لشکری را در کنا بازنسستگان نفت گذاشتی. ، سند بیار. . ثانیا بسیاری از بازنشستگان کشوری و لشکری
در رلدههای پایین از شما کمتر میگیرند. .. ثانیا کارکنان بعضی شرکتها سهام به اععضا خودشان می دهند یا. تسیلات ماهیانه از کالاهای اساسی و ... برایشان توزیع
میشود ... خل اصه مقایسه نکن و ... نذار افسوس شب وروز کار کردنمان برای ما عقده شود .. سند بیار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
حداقل حقوق بازنشستگان با کمترین مدرک :

تامین اچتماعی : 37.000.000 ریال
کشوری : 42.000.000 ریال
لشکری : 110.000.000 ریال ( لشکری با مدرک سیکل یا ششم ابتدائی و با درجه سروانی )
لشکری : 120.000.000 ریال ( لشکری با مدرک دیپلم و با درجه سرهنگ تمام آمزشکده نه دانشکده افسری )
لشکری : 130.000.000 ریال ( لشکری با مدرک دیپلم و با درجه سرهنگ تمام دانشکده افسری )
فیش حقوقی این افراد را خودم دیدم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
کجا 50 درصد اضافه شده ؟؟؟ 39 درصد بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
کجا 50 درصد اضافه شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۴۴ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
بازنشستگان بعلت کهولت سن در معرض انواع بیماری ها هستند در این سن شرایط بدنی آنان ایجاب میکند که از انواع پروتئینها ، ویتامین ، میوه و ......استفاده کنند. در این بازارپر هرج ومرج با این حقوق چگونه میتوانند از پس گرانی ها برآیند اگر کهولت سن باعث شده است تا دیگر کمر راست نکنند گرانی ها خصوصا یک ساله اخیر کمر آنان را بریده است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
خب شما که میدونین بازنشستگان این همه دغددغه دارن خبر از حال بازنشستگان دارین که میدونین دختر دم بخت دارن اجاره خونه و هزار کوفت زهر مار دیگه دارن چرا کمک شون نمیکنید به لحاظ مالی خواهشن حقوق شون بیشتر کنید که دغددغه نداشته باشن لطفا ب این قشر جامعه بیشتر رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
بچه ها گردو هستند و نوه ها مغز گردو واسه بازنشستگان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
چه ربطی به حقوق داشت؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
انگاري اين حرف ها رو يك بازنشسته داره به رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران ميزنه (مرد حسابي تو خودت تصميم گيري داري ميندازي گردن يكي ديگه !؟)
من نبودم، دستم بود، تقصير آستينم بودد ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
اینا همشون نمایش بازی میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی خودش بازنشسته است ولی.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
بازنشستگان روزهای بازنشستگی رو با نوه ها سر میکنن
Iran (Islamic Republic of)
عسگر
۱۰:۵۱ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
گشنه ایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
بازنشستگی یعنی بازی با اینترنت لب تاپ و بازی با نوه ها و رفتن ب پارک ها با نوه ها بچه بازنشستگان گردو و نوه بازنشستگان مغز گردو سرگرمی ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
اقایآن مسولی که برای بازنشسته تصمیم می گیرد و در نهایت عملی نمی کنند ولی خودشان ده ها میلیون تومان دریافتی دارند آیا شرم نمی کنند توصیه می کنم به فرمایشات حضرت علی ع در حکومت داری مراجعه کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
حقوق مسئولان بایدبه اندازه بازنشسته باشد تا درد اورا درک کنند مسئول نجومی نمی تواند برای بازنشسته تصمیم بگیرد مجلس قانونی به تصویب برساند که در تمام سازمان ها حقوق مدیران به اندازه حقوق کارکنان باشد بعد خواهید دید چکونه حقوق کارکنان بالا می رودحقوق بازنشستگی نباید زیر ده میلیون باشد البته اگر تورم ثابت بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
اگر به توریستهای خارجی نگاه بندازید میبینید که اکثرا بازنشسته هستند چون سن و سالی دارند و دراین ایام جهانگردی را انتخاب کردن یعنی از نظر حقوق و مزایا تامین هستند آنوقت بازنشسته ما وقتی بازنشست میشود اول مشکلاتش است و باید در جایی مشغول کار شودتا هزینه زندگی پیدا کند آن عزیزانی که در پارک مینشینند اکثرا بازنشسته سالخورده هستند که دیگر نمیتوانند کار کنند وگرنه کسی پارک نشین نمیشوو
France
ناشناس
۱۰:۲۰ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
اين ها نسلي بودن كه انقلاب كردن حتما با غرور گذشته خودشون مرور ميكنن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۱۴ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
14سال مونده به بازنشستگی ام الان بااین وضعیت گرانی به بازنشستگی نمی رسیم ازگشنگی میمیریم کارخانه کارمیکنم از45روزیکبار1/5 میلیون میده اعتراض کنیم بیرون میندازه ازبیکاری می ترسم چیکار کنم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
بازنشستگی یعنی کار فکری و بدنی سبک مثل کار تو قسمت سبک خطوط تولید
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۹:۴۳ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
بنظر این حقیر // اگه یه خبر نگار یه دوره ششماه نیا تو پارک و پیش این بازنشستگان نشینه // نمیتونه یه تحلیل گر سیاسی بشه // حالا دیگه خود دانید
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۹:۴۰ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
بهترین تحلیلهای سیاسی را اگه میخواهیی بشنوی بیا تو پارک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
عشششششق و حاااال دنیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
عالی جای همتون خالی.....اقا این پاداش ما بازنشستگان فرهنگی سال ۹۹ راپیگیری کنید کمرمون زیر بار گرانی خوردشد به قران ‌.هرروز یه وعده توخالی همه شما از حال وروز ماخبر دارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
رنگ رخساره خود گواهی دهد از سر درون،،چودانی پرسی پرسیدن خطاست،،خوب معلومه باحسرت به دستان یاشار نگاه میکنن،که چجوری با پولایه این مردم در دیار غربت ،مشغول ،صدور انقلابه،که البته این بد بخت شده گاو پیشونی سفید آقازادهها
Iran (Islamic Republic of)
ali
۰۹:۱۷ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
الان پدر خودم بعد از 35 سال کار برای دولت الان هم مجبوره بخاطر مملکت گل و بلبل ای که اینا درست کردن باز هم سر کار بره به امید آزادی ...
United States of America
ناشناس
۰۹:۰۰ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
راننده تاکسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
لعنت به مسول بی کفایت
Canada
ناشناس
۰۸:۵۰ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
باید مثل بزرگ سالان اینور
خودشون را مشعول سرگرمی کنند
مثل کاشت میوه و گل
هر چه بیشتر خودشان را مشعول سازنند
سالم تر خواهند بود
پیاده روی کنند
تا زمانی که فعال باشند .سالم هستند روح و جان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
وقتی از کاخ ریاست جمهوری خبر می رسد که اقای بازنشسته حدود ۳۵۰میلیون تومان حقوق ومزایا می گیره....خب آیا این شخص چگونه می خواهد دردورنج قشر زحمت کش بازنشستگان را لمس و پیگیری کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
چرا بازنشسته ها رو همیشه با عصا و پارک نشون میدین
ما که دو سال بازنشست کشوری شدیم اندازه سی سال کارمون دوندگی کردیم هنوز چکها و اقساطمون رو به سختی رد میکینم

اگه میخواستیم به امید حقوق بازنشستگی باشیم الان دولت میبایست خرجمون را داخل یه نهاد جدید به نام زندان پارک یا زندپارک بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۲ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
بدون نگرانی
بدون سختی
بدون دقدقه
عشق دنیا رو میکنند
آخرین اخبار