سرپرست اداره حفاظت محیط زیست بم:

آتش قبل از ورود به منطقه حفاظت شده کوه شیر مهار شد

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بم گفت: متأسفانه در یک حریق نزدیک به یک هکتار مرتع خارج از منطقه حفاظت شده کوه شیر بم در آتش سوخت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، جواد اماندادی، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بم گفت: پس ساعت‌ها تلاش در گرمای بالای ۳۸ درجه محیط بانان با کمک نیرو‌های مردمی و ادارات ذی ربط موفق شدند حریق به وجود آمده درنزدیکی منطقه کوه شیر شهرستان بم  را قبل از ورود به منطقه حفاظت شده به طور کامل مهار کنند.

اماندادی بیان کرد: هنوز علت آتش سوزی مشخص نیست، اما متأسفانه در این حریق نزدیک به یک هکتار مرتع خارج از منطقه حفاظت شده کوه شیر در آتش سوخت.

او افزود: منطقه حفاظت شده کوه شیر در ۱۷۰ کیلومتر‌ی جنوب شرق مرکز استان و در ۲۰ کیلومتری غرب شهرستان بم واقع شده است. منطقه کوه شیر با دره‌ها و تپه‌های جنگلی با قله‌های صخره ایی تا ارتفاع ۳۱۰۰ متر در انتهای جنوب شرق رشته کوه زاگرس واقع شده است.

 اماندادی گفت: منطقه از شمال بـه دشـت دارزیـن کـه بـه عنوان دومین کریدور مهم مهاجرت هوبره‌های زمستان گذران در اسـتان کرمـان محسـوب می شود خـتم مـی گـردد. همچنین در بین ارتفاع ۲۰۰۰ تا ۲۴۰۰ متری منطقه، پوشش وسیع جنگلی عالی از انـواع درختـان بـادام و پسته وحشی قرار دارد که برخی از آن‌ها با تاج پوشش ۸۰ درصد جـزو درختـان منحصـر بـه فـرد در اسـتان کرمان محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.