واشنگتن: حفظ روند دیپلماتیک با ایران به نفع ماست

آمریکا ادامه روند دیپلماتیک با ایران را به نفع خود توصیف و تأخیر در ازسرگیری مذاکرات وین را نامطلوب عنوان کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید تداوم روند دیپلماتیک با ایران را به نفع واشنگتن توصیف کرد.

جنیفر ساکی گفت: به نفع ماست که روند دیپلماتیک با ایران ادامه یابد، اما مذاکرات هسته‌ای هم نمی‌تواند تا ابد ادامه داشته باشد.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم با اعلام آمادگی برای بازگشت این کشور به میز مذاکرات هسته‌ای در وین، مدعی شد که جدول زمانی برای این مذاکرات تا ابد باز نخواهد بود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: برنامه زمانی برای بازگشت به مذاکرات تا ابد باز نخواهد بود. تأخیر در از سرگیری مذاکرات، نامطلوب و اقدامی سلبی است.

ند پرایس افزود: از ایران می‌خواهیم خیلی زود به مذاکرات برگردد، هرچه دور بعدی مذاکرات وین به تأخیر بیفتد، روند بازگشت به برجام مشکل‌تر می‌شود.

اظهارات مقامات آمریکایی در حالی بیان می‌شود که مذاکرات وین در مورد بازگشت طرف‌ها به توافق هسته‌ای، چند وقت پیش و به دلیل روند انتقال دولت در ایران متوقف شد.

این در حالی است که اگر کارشکنی و زیاده‌خواهی آمریکا نبود، بازگشت به توافق هسته‌ای باید بسیار زودتر از این انجام می‌شد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز گذشته نیز بدون اشاره به آن‌که دولت متبوعش هنوز اقدامی در جهت نقض آشکار برجام صورت نداده است، باز هم مدعی آمادگی کشورش برای بازگشت به مذاکرات برجامی در وین شد.

پیش از آن نیز، سخنگوی کاخ سفید، ضمن اعلام آمادگی آمریکا برای بازگشت به وین برای ادامه مذاکرات برجام مدعی شده بود: «آمریکا امیدوار است که برای برگزاری مذاکرات و انجام این کار فرصت کافی وجود داشته باشد.»

پس از پایان دور ششم مذاکرات وین، مقام‌های آمریکایی در اظهاراتی متعدد مدعی شده‌اند که برای دور جدید مذاکرات آماده‌اند و با این ادعا توپ را در زمین ایران انداخته‌اند در حالی که ایران از ابتدا خواستار لغو کامل تحریم‌ها و راستی آزمایی آمریکا در این خصوص بوده، اما واشنگتن اقدام مثبتی انجام نداده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۲:۲۲ ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
ولی به ضرر ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
ای خدایا کی میرسه روزی که با موشک شهاب 7 بزنیم کاخ سفید رو سرشون خراب کنیم.
کی میرسه روزی که با شهاب 3 و 4 دیوار های اسرائیل متلاشی کنیم و تل آویو رو گورستان یهودیان کنیم
Iran (Islamic Republic of)
مصمم
۱۱:۵۲ ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
یکی از خصوصیات شیطان این است که از چپ و راست و پایین و بالا سعی می کند راه نفوذی پیدا کند تا انسان را گمراه سازد و بر زمین بزند و نابود سازد ، آمریکا هم بعنوان شیطان بزرگ نه ذره ای حسن نیت دارد و نه دنبال توافق عادلانه و بر اساس حقوق متقابل است و تنها زمانی دست از شیطنت دست برخواهد داشت که یا کاملاً نامید شود و یا از غفلت هیأت مذاکره کننده استفاده کند و بتواند یک به اصطلاح توافقی را تحمیل کند که نتیجه اش جز تسلط شیطانی مجدد بر کشور عزیز ما نخواهد بود ، امید وارم مسئولین عزیز و هیأت محترم مذاکره کننده کاری کنند که آمریکا از تسلط مجدد مثل دوران خفت بار پهلوی بر کشور ما نامید شود .
Iran (Islamic Republic of)
بنده ی خدا
۱۱:۴۴ ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
مگه ما از توافق خارج شدیم که حالا به توافق برگردیم ؟
اون آمریکا بود که اول از توافق هسته ای خارج شد و بعد از آن توافق‌های آب و هوایی و غیره همه را خارج شد
و الان به علت کردن افتاده
کسی نیست به این عهمقها بگه بابا خودتون تحریم کردید و تحریمات بردارید ما هم اورانیوم غنی نمی‌کنیم
اینکه کاری نداره
دیگه بهانه های اضافی مثل موشک نسازید غذا نخورید نفس نکشید چیه
ما هم میگیم پس شما بمب اتم نسازید و از داعش و آل سعود و اسراییل حمایت نکنید
قبوله؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
ما هم باید فقط منافع ملی خودمون رو بسنجیم و هر کاری که به نفع مردم کشوره انجام بدیم، نه خوشایند کشورهای غربی و شرقی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
مذاکره برای باج دادن و تحریم بیشتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
میخوان الکی ایران رو سر کار بزارن و بند موشکلی و مسائل منطقه ای رو هم به برجام اضافه کنن و هر روز فشار بیشتر بهمون بیارن
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۰:۲۶ ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
آمریکا نمیخواد تحریمها را بردارد و اینو همه میدونن و اگه بخواد بخشی(همه تحریمها را فکر نمیکنم عمرا بردارد) از تحریمها را هم بردارد منوط میکند به محدودیت موشکی و هسته ای و کناره گیری از روابط با سوریه و لبنان و...! و اونم تازه اگه این کار را انجام بده دنبال بهانس که کشورمون کوچکترین عملی که به مذاق آنها خوش نیاید را انجام بده و آمریکا هم با همان بهانه تحریمها را برگرداند و یا حتی افزایش دهد0هرچند دیگه چیزی نمونده تحریم کنه) اما الان که دائم داره به قول معروف با دست پس میزنه ، با پا پیش میکشه ، میخواد تو افکار عمومی و جهانی بگه ما پیش قدم شدیم و برای مذاکره آماده بودم و... !!! اما ایران کناره گیری کرد و عین همیشه کشورمون میشه مقصر و آمریکا هم که مدافع حقوق بشر و...!(برجام برای ما هیچ ثمری نداشته و ندارد و توافق هم اگه آمریکا بکنه ، مطمعنا امتیازات زیادی میخواد بگیره و حتی امتیازات و شرایطشونم قبول کنیم باز بیشتر و بیشتر میخواد و هروقت میلش کشید راحت خارج میشه و تموم!) مگه قبلا چکارکرد؟! بعد چند سال مذاکره و رفت واومد و معطل کردن کشورهای و...ترامپ راحت اومد و خارج شد و کلی تحریمم اضافه کرد و کسی هم نتونست بگه بالای چشمت ابرو هست!! حال اگه ایران از برجام خارج شده بود چی؟؟؟؟؟؟!! پس همونطور که رهبر هم فرمودند آمریکا قابل اعتماد نیست و از قبل هم نبوده و آینده هم نخواهد بود! اینهمه سال اگه به جای علاف شدن به خاطر برجام و منتظر شدن و نگاه کردن به اینکه آمریکا چه تصمیمی میگیره و... ! والا اگه اینهمه انرژی و وقت را سیاستمداران کشورمون به جای برجام صرف کشورمون و راهکارهای خنثی سازی تحریم و پیشرفت کشور و... میکردن الان آمریکا با همون شرایط قبل و حتی دادن خسارت و... باالتماس پا پیش میگذاشت ولی مسئولین ما نشستن منتظر آمریکا و وقت کشی آمریکا و نتیجشم شد اینی که هست و مردم دارن زیر بار اقتصادی و معیشت له میشن!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
رئیسی مذاکره میکند اما نه به خواسته دولت آمریکا بلکه به خواسته منافع ملی دنبال میکند در غیر اینصورت در زمان کوتاه دیگر مذاکره به شکل تکراری و بی حل و فصل لازم نمیداند مذاکره ای کند تا اون موقع برنامه ای برای جوابگو هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
نیاز به آمدن ایران پای میز نیست ایران تحریم است بدلیل تحریم قادر به آمدن پای میز نیست لطفاً فوری به برجام برگردید تحریم ها را لغو نمایید.تابتوانیم خودمان را برای ادامه درخواست های غیر معقول آمریکا وانگلیس پای میز برسانیم نه دورمیز حسن نیت دارید نه دورتر ازمیز نه درکشور خود رفتید حسن نیت ندارید.
من میام همراه هیأتی وین اما آمریکا وانگلیس حسن نیت ندارن چیزی دستگیرمان نمی شود.حتی فرانسه.آلمان.چین.روسیه را هم فریب میدهید.شنیدم به روسیه وچین وعده رفع بخشی ازتحریم های آنان را دادید اگر ایران را مجبور کنند پای میز بیاد.می دانم آنقدر به گوش طرف چینی خواندید او هم به شما پیشنهاد داده ازطریق رسانها بگویید اگر ایران پای میز نیاد خرید نفت توسط چین را ممنوع می کنیم.هر کدام رابه روشی فریب دادید روسیه را گفتید بگوید هیچگاه اینقدر به توافق ایران و آمریکا نزدیک نبودیم.چندین مرحله نمایند روسیه این حرف الکی را تکرار کرد (کی نداند هر کشوری را چطوری فریب میدهیدتا ایران را مجبور کنند به میز مذاکرات برگردد تا خواسته خودتان راتحمیل کنید این روزها دست پاچه هستید می خواهید ببینید دولت جدید ایران چی درچنته دارد قدرتش چیست)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۹ ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
ایران بیاد مذاکره کنه امتیاز بده شما بیشرفها دبه در بیارین بزنین زیرش با وقاهت تموم هم یه بار زدین زیرش وبا وقاهت پررویی هم دوباره میگین تضمین نمیکنین برین گم شین مرگبر شیطان بزرگ مرگبر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۱ ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
صلاح مردم و کشور در منافع ملی هست نه دوستی با روسیه و چین و غیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
به نظر شماهاحتما در دوستی با آمریکا و انگلیس ما دارا ی منافع هستیم.در دوستی با گرگ ما را منفعتی نیست .نمونه اش برجام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
منظورش نه شرقی و نه غربی هست که شعار انقلاب هم بوده ، چون به چین و روسیه هم اعتمادی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۱ ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
جناب آقای ریسی دور جدید مذاکرات رو شروع نکنید تا به غلط کردن بیفتند مذاکره با آمریکا جز وقت تلف کردن چیز دیگری نداره اونها به دنبال برجام 2و3و4و... هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
کاملا درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۱۴ مرداد ۱۴۰۰
واقعیت این است که امریکا به دنبال مذلکره جدید هست تا ایران محدود کند و هیچ وقت به ایران امتیاز نمیدهد به جناب آقای ریسی پیگیر برجام نباشد و برنامه هسته ای و تولید داخلی را با قدرت ادامه دهد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۹ ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
جناب دکتر ریسی خدایارش باشه ؛ چندین بار اعلام کردند : زندگی ومعیشت مردم را به برجام نا فرجام گره نمی زنند
آخرین اخبار