تهدید آمریکا به تحریم مقامات لبنانی

وزارت خارجه آمریکا با اشاره به بحران‌های داخلی در لبنان، مقامات لبنانی را به دلیل مشکلات مردم این کشور، به اعمال تحریم تهدید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مسئولان لبنانی را به اعمال تحریم تهدید کرد.

ند پرایس با اشاره به بحران اقتصادی، سیاسی و معیشتی در لبنان گفت: ابزار‌های متعددی برای مجازات مسئولین رنج مردم لبنان داریم که یکی از آن‌ها تحریم است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتقاد از سران گروه‌های سیاسی در لبنان افزود: شرایط لبنان، نمود شکست جمعی طبقه سیاسی و کسانی است که خود را رهبران لبنان می‌نامند.

او همچنین با اشاره به اتفاقات امروز در مرز لبنان و فلسطین اشغالی گفت: حملات موشکی به اسرائیل را که توسط گروه‌های مسلح مستقر در لبنان انجام شده بود محکوم می‌کنیم.

سال گذشته و در چنین ایامی، وقوع یک حادثه و انفجار خسارت‌بار در بندر بیروت، بحران بزرگی را در لبنان رقم زد که هنوز مسببان این انفجار مشخص و معرفی نشده اند.

پس از این انفجار و اعتراضات مردمی پس از آن، حسان دیاب، نخست‌وزیر لبنان مجبور به استعفا از سمت خود و ادامه دادن به کار‌ها به عنوان نخست‌وزیر پیشبرد امور شد.

چندماه پیش پارلمان و رئیس‌جمهور لبنان، سعدالحریری را به عنوان نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه معرفی کردند، اما او علی‌رغم آن‌که ۸ ماه فرصت داشت تا کابینه دولت را تشکیل دهد، در نهایت نتوانست با گروه‌های سیاسی در این خصوص به توافق برسد و از مأموریت خود کناره‌گیری کرد.

در شرایطی که اکنون لبنان با بحران عمیق اقتصادی، معیشتی، اجتماعی و سیاسی دست‌وپنجه نرم می‌کند، پارلمان و رئیس‌جمهور این کشور نجیب میقاتی را به عنوان نخست‌وزیر مأمور تشکیل کابینه پس از الحریری معرفی کردند تا شاید در گام اول بتواند لبنان را از بحران تشکیل دولت عبور دهد و سپس در گام‌های بعدی مشکلات اقتصادی، معیشتی، اجتماعی و فساد ریشه‌دار در این کشور را چاره‌جویی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار