معرفی برگزیدگان جشنواره شاهنامه خوانی و نقالی مناطق زاگرس‌نشین

آیین اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره شاهنامه‌خوانی و نقالی مناطق زاگرس‌نشین در چهارمحال و بختیاری و به میزبانی شهر لردگان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، آیین اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره شاهنامه‌ خوانی و نقالی مناطق زاگرس‌نشین روز چهارشنبه در چهارمحال و بختیاری و به میزبانی شهر لردگان برگزار شد و برگزیدگان این جشنواره در ۲ بخش اصلی و در هفت زیرگروه سنی، معرفی و تجلیل شدند.

سیده معصومه موسوی مدیر اجرایی دوازدهمین جشنواره شاهنامه‌خوانی و نقالی مناطق زاگرس نشین در آیین اختتامیه این جشنواره با اشاره به راه‌یابی ۳۰۰ اثر به بخش داوری گفت: پس از بررسی آثار ارسالی از سوی هیئت داوران، ۱۷ نفر در بخش نقالی رده‌های سنی زیر ۱۰ سال، ۱۱ تا ۱۶ سال، ۱۷ تا ۲۴ سال، بزرگ‌سالان و پیشکسوتان به عنوان نفرات منتخب معرفی شدند و همچنین آثار نقالی سه نفر نیز به عنوان شایسته تقدیر شناخته شد.


بیشتر بخوانید


او افزود: برگزیدگان بخش شاهنامه‌خوانی نیز در ۲ رده سنی زیر ۲۵ سال و بالای ۲۵ سال گروه‌بندی و از آنان تجلیل شد.

موسوی اضافه کرد: بر اساس اعلام نظر هیئت داوران، مقام نخست این دوره از جشنواره در بخش نقالی و در رده سنی زیر ۱۰ سال به صورت مشترک به آرمیتا جوادیان از چهارمحال و بختیاری و الینا هاشمی از استان فارس تعلق گرفت.

او ادامه داد: در این بخش، مائده یدالهی و نازنین‌زهرا محمدی هر ۲ نفر از چهارمحال و بختیاری به صورت مشترک دوم شدند و مقام سوم را نیز سیده صبا موسوی از همین استان به نام خود ثبت کرد.

موسوی از مشکات عباسیان هنرمند نقال استان مرکزی به عنوان نفر اول رده سنی ۱۱ تا ۱۶ سال نام برد و گفت: در این زیرگروه سنی، عسل غیاثی از کرمانشاه و دینا شیری‌زاده از اصفهان به صورت مشترک دوم شدند و نگار گودرزیان از لرستان به عنوان نفر سوم انتخاب و معرفی شد.

او افزود: زهره مصیری محمدی از چهارمحال و بختیاری، آینار زبیدی از خوزستان و پری ناز بابایی از همدان نیز در رده سنی ۱۷ تا ۲۴ سال بخش نقالی به ترتیب به عنوان نفرات اول تا سوم برگزیده شدند.

موسوی به کسب مقام نخست نقالی در رده سنی بزرگسالان توسط حورا تیلا هنرمند خوزستانی اشاره و اضافه کرد: مهدی کوثری یگانه از استان همدان نیز توانست عنوان دوم این زیرگروه را به خود اختصاص دهد و هیات داوران در این رده سنی، کسی را به عنوان نفر سوم انتخاب نکرد.

او ادامه داد: در رده سنی پیشکسوتان، مهرداد کاوسی هنرمند نقال از همدان، مسعود اکرمی از یزد و مسعود شاهنگی از اصفهان بدون اعلام رتبه‌بندی به عنوان نفرات برتر این دوره از جشنواره برگزیده شدند.

موسوی گفت: هیئت داوران این جشنواره آثار نقالی آرمین عیسی‌آبادی از استان تهران، آتنا عبادی از استان خوزستان و اسماء محمدی از چهارمحال و بختیاری را نیز شایسته تقدیر دانست.


او افزود: هیئت داوران در بخش شاهنامه‌خوانی و در رده سنی زیر ۲۵ سال، سه هنرمند شاهنامه‌خوان چهارمحال و بختیاری به نام‌های امیرحافظ ویسی، عرفان منصوری و اویس صادقی را به ترتیب حائز عناوین اول تا سوم معرفی کرد.

موسوی در پایان با بیان اینکه در همین بخش و در رده سنی بالای ۲۵ سال، میلاد صادقی از چهارمحال و بختیاری توانست نظر داوران را برای کسب مقام نخست به دست آورد، اضافه کرد: فرهمند بافری از اصفهان و سید اکبر خرمی از چهارمحال و بختیاری نیز به مقام‌های دوم و سوم این زیرگروه سنی دست یافتند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.