حمایت دیابتی از جامعه هدف بهزیستی استان یزد

رئیس مرکز تحقیقات دیابت یزد بر حمایت آموزشی و درمانی از جامعه هدف تحت پوشش بهزیستی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سید محمدرضا آقایی مدیر مرکز دیابت استان یزد یکی از بزرگترین مشکلات خفته استان را مشکلات دیابتی‌ها دانست و گفت: امیدواریم بتوانیم هم در زمینه آموزش و پژوهش و هم در زمینه پیشگیری، درمان و حمایت‌های اجتماعی گروه هدف بهزیستی را تحت پوشش قرار دهیم.

آقایی با اشاره به خدمات گسترده سازمان بهزیستی تصریح کرد: مجموعه تحت حمایت بهزیستی به دلیل مسائل اقتصادی و اجتماعی و همچنین بعضی از مسائل فرهنگی در مقابل بیماری‌ها آسیب پذیرتر است و این نقطه مشترک رسالت ماست تا افراد را در ابعاد جسمی، درمانی، روانی و اجتماعی مورد حمایت قرار دهیم.

علی محمد عطابخش مدیر کل بهزیستی استان یزد در مراسم امضای تفاهم نامه با مرکز دیابت بر پیشگیری از عوارض و معلولیت‌های ثانویه ناشی از دیابت تاکید کرد و گفت: رفع تنگنا‌های بیمه‌ای و درمانی افراد دارای معلولیت و گروه‌های آسیب پذیر تحت پوشش سازمان بهزیستی، تاسیس و راه اندازی مؤسسات حمایتی و عام المنفعه ویژه بیماران دیابتی با مجوز سازمان بهزیستی و انجام طرح‌های مشترک تحقیقاتی و کاربردی از اهداف این تفاهم نامه است.

او استفاده از ظرفیت‌ها و توانایی‌های طرفین برای آموزش و ارتقاء سطح دانش سلامت خدمات مشاوره‌ای ویژه کارکنان، جامعه هدف و مراکز دولتی تحت نظارت بهزیستی را مهم برشمرد و افزود: ۱۱ هزار نفر از مراکز بهزیستی خدمات دریافت می‌نمایند و ماهیانه سازمان نزدیک به ۴ میلیارد تومان به این افراد یارانه پرداخت می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد درخصوص تعهدات بهزیستی خاطرنشان کرد: براساس این تفاهم نامه ارائه اولویت‌های پژوهشی سازمان در حوزه پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از دیابت، تدوین و اجرای دوره‌های آموزشی تربیت مربی درحوزه‌های مورد نیاز مرکز دیابت از جمله تعهدات بهزیستی است.

عطابخش به پرداخت کمک هزینه درمان بیماران دیابتی در حوزه‌های مختلف پیشگیری، اجتماعی و توانبخشی اشاره کرد و تامین مدرّس و معرفی مؤسسات آموزشی خدمات مشاوره ای، مهارت‌های زندگی و پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی ویژه کارکنان مرکز دیابت و معرفی خیریه‌های فعال و هماهنگی با آنان برای تحت پوشش قرار دادن بیماران دیابتی را از دیگر تعهدات بهزیستی عنوان کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.