ماهواره‌های سنجشی و مخابراتی در چه مرحله‌ای هستند؟

دبیر شورای عالی فضایی گفت که دو نوع ماهواره سنجشی و مخابراتی را در مرحله انجام تست‌های سازگاری با پرتابگر مورد بررسی قرار می‌دهیم.

سعید قربانی  دبیر شورای عالی فضایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه علم وفناوری فضایی خاستگاه پژوهش در منظومه هستی دارد، اظهار کرد: فناوری فضایی را می‌توان به مثابه چرخه‌ای دانست که شامل توانایی طراحی و ساخت ماهواره‌ها با ماموریت‌های مشخص بوده و شامل یک سیستم تجمیع شده کلی متشکل از زیرسیستم‌های لازم برای تحقق اهداف ماموریت‌های مخابراتی یا سنجشی بوده است.

او بیان کرد: ماهواره ها را می‌توان با دو شاخص (سایز و وزن) همچنین ماموریت، مورد طبقه‌بندی و بررسی قرار داد.

قربانی با اشاره به تقسیم بندی ماهواره ها تصریح کرد: از حیث توانایی طراحی وساخت پرتابگر و پرتاب ماهواره به مدارات پایین و بالای زمین، پرتابگر‌ها را از دو منظر (سایز و تعداد محموله) و نوع سوخت می‌توان تقسیم بندی کرد البته توانایی کنترل ماهواره در مدار از ایستگاه زمینی و برقراری ارتباط موثر از دیگر مزیت های پرتابگر است.

او در پایان تصریح کرد: از هر دو نوع ماهواره سنجشی و مخابراتی در مرحله انجام تست‌های سازگاری با پرتابگر وجود دارد و ماهواره‌های دیگری با ویژگی‌های پیشرفته‌تر در دست ساخت بوده که همگی آنها مطابق برنامه‌های راهبردی توسعه زیرساخت‌های فضایی در حال انجام هستند.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار