رئیس دانشگاه بقیه الله:

واکسن نورا تا به این لحظه عوارض خاصی نداشته است

ابوالقاسمی گفت: بررسی نتایج فاز دوم و سوم بالینی واکسن نورا نشان می دهد این واکسن تاکنون مشکل خاصی نداشته است.

سعید ابوالقاسمی رئیس دانشگاه بقیه الله در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا اظهار کرد: در حال حاضر برای پذیرش بیماران کرونایی چند بخش بیمارستان بقیه الله را در اختیار بیماران کرونایی قرار داده ایم. امروزه میزان مراجعه و بستری در کشور افزایش پیدا کرده و امیدواریم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی هرچه سریع تر از این پیک سهمگین عبور کنیم.

او ادامه داد: استفاده از درمان سرپایی و راه اندازی تخت های شناور باعث شده تا تخت های بیمارستانی برای بیماران بد حال بیشتر شود.

رئیس دانشگاه بقیه الله بیان کرد: در حال حاضر ظرفیت های آی سی یو بیمارستان های کشور محدود است و مردم باید شیوه نامه های بهداشتی مانند زدن ماسک و پرهیز از تردد های غیر ضروری را رعایت کنند.

ابوالقاسمی تاکید کرد: در حال حاضر تعداد ۷۰ نفر در فاز اول واکسن نورا شرکت کرده اند و دز اول واکسن را دریافت کرده و منتظر تزریق دز دوم هستیم. تعداد زیادی داوطلب برای فاز های بالینی واکسن نورا ثبت نام کرده اند. به طور معمول هر فاز بالینی در حدود دو ماه طول می کشد. فاز دوم بالینی به زودی شروع می شود و نتایج به وزارت بهداشت ارائه می شود و در صورت تفسیر سریع و بررسی نتایج در مدت زمان کم تری وارد فاز سوم بالینی و در نهایت تولید واکسن در کشور خواهیم شد.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.