آمریکا: پاکستان نقش کلیدی در روند مذاکرات افغانستان دارد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بر نقش مهم و کلیدی پاکستان در روند مذاکرات صلح افغانستان تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نقش پاکستان در پیشبرد مذاکرات صلح افغانستان را حیاتی خواند.

ند پرایس در جلسه توجیهی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: پاکستان پتانسیل بالایی برای دستیابی به نقش‌های مهم داشته و خواهد داشت. این کشور همچنین می‌تواند در حمایت از نتیجه‌ای که نه تنها آمریکا بلکه بسیاری از شرکای بین المللی ما و بسیاری از کشور‌های منطقه نیز به دنبال آن هستند، نقش داشته باشد.

این مقام وزارت خارجه آمریکا خاطرنشان کرد که معید یوسف، مشاور امنیت ملی پاکستان در ۳۰ ژوئیه با همتای آمریکایی خود جیک سالیوان دیدار کرد و در این دیدار وضعیت امنیتی در افغانستان به طور برجسته در دستور کار دو جانبه قرار گرفت.

پیشتر عمران خان، نخست وزیر پاکستان اعلام کرده بود واشنگتن، اسلام آباد را مقصر اشتباهات خود در افغانستان جلوه می‌دهد.

وزیر کشور پاکستان نیز با اشاره به موضع تغییر ناپذیر پاکستان مبنی بر ضرورت صلح و ثبات برای پیشرفت منطقه گفت: پاکستان اجازه نمی‌دهد از خاک این کشور علیه هیچ کشوری استفاده شود.

پس از درخواست آمریکا از پاکستان برای ارائه پایگاه‌های نظامی برای کنترل عملیات‌های نظامی در افغانستان و تکمیل ۹۰ درصدی خروج نظامی آمریکا از این کشور، شیخ رشید احمد، وزیر کشور پاکستان طی سخنانی تاکید کرد: از خاک پاکستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار