اقلیمی: آقامیرزایی برای رسیدن به المپیک زحمت زیادی کشیده بود/ کشور‌های فرانسه و مجارستان از ۲ قایق استفاده می‌کردند

سرمربی تیم ملی قایقرانی کایاک درباره وضعیت علی آقامیرزایی بعد از کنار رفتن از مسابقات المپیک توکیو توضیحاتی را بیان کرد.

ایرج اقلیمی سرمربی تیم ملی قایقرانی کایاک (آب‌های آرام) در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت علی آقامیرزایی بعد از حذف شدن از مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو اظهار داشت: آقامیرزایی در دور مقدماتی مسابقات المپیک متاسفانه در گروه بسیار سختی قرار گرفت. در گروهی که او قرار داشت ۲ قهرمان جهان و المپیک حضور داشتند. آقامیرزایی تمام تلاشش را انجام داد، اما نتوانست به نیمه نهایی صعود کند. من از عملکرد آقامیرزایی در مسابقات المپیک بسیار راضی هستم. او برای رسیدن به این مسابقات خیلی زحمت کشید و در شرایط سخت کرونایی تمرینات سختی را پشت سر گذاشت. آقامیرزایی از سال ۲۰۱۷ به بعد در هیچ مسابقه تک نفره‌ای شرکت نکرده بود.

سرمربی تیم ملی قایقرانی کایاک افزود: از اردیبهشت ماه که ما از مسابقات قهرمانی آسیا برگشتیم تا قبل از شرکت در المپیک آقامیرزایی موفق شد رکورد‌های بسیار خوبی را به ثمر برساند. به هر حال ورزش ما سالنی نیست و در فضای بسته هم برگزار نمی‌شود. همچنین به دلیل وجود باد‌های موافق و مخالف چندان نمی‌توان بر روی رکورد‌ها حساب ویژه‌ای باز کرد.

اقلیمی ادامه داد: متاسفانه ما در المپیک چندان شناخت زیادی از تیم‌ها نداشتیم و کشور‌هایی مثل چین که فاصله بسیار زیادی از آسیا گرفته است در مسابقات المپیک نمایش فوق العاده‌ای داشتند. در هر صورت بعد از بازگشت به ایران باید با رئیس فدراسیون قایقرانی و اعضای کمیته فنی جلسه‌ای برگزار کنیم، نقاط ضعف خودمان را برطرف کرده تا در بازی‌های آسیایی چین عملکرد به مراتب بهتری داشته باشیم.


بیشتر بخوانید


سرمربی تیم ملی قایقرانی کایاک درباره اینکه آقامیرزایی قبل از شرکت در المپیک گفته بود می‌خواهد به جمع ۸ تیم پایانی المپیک راه پیدا کند، اما نشد نیز بیان داشت: آقامیرزایی در مصاحبه‌ای که انجام داده بود گفت که هدفم در المپیک رسیدن به جمع ۸ تیم پایانی است. بعد از آن من هم عنوان کردم که اگر او بتواند در فینال B قرار بگیرد قطعا شرایطش بهتر خواهد شد. با توجه به رکود‌های خوبی که آقامیرزایی در ایران زده بود قبل از مسابقه امروز اعلام کرد که می‌خواهد به فینال A صعود کند، اما او به این هدف نرسید.

اقلیمی تصریح کرد: به هر حال شرایط کرونایی فقط مختص کشور ما نبود بلکه در همه جای دنیا این ویروس وجود دارد. هدف ما این بود که آقامیرزایی حداقل بتواند به فینال B صعود کند که متاسفانه به این مهم دست پیدا نکرد. امسال برای اولین بار المپیک با شرایط جدیدی برگزار شد و آن هم این بود که بعضی از کشور‌ها در کایاک ۴ نفره یا تک نفره از ۲ قایق استفاده می‌کردند که این باعث شده بود شرایط برای همه کشور‌ها سخت شود. به هر حال کشور‌هایی مثل مجارستان، فرانسه و روسیه که دارای قهرمانی جهان و المپیک هستند در مسابقات امسال از ۲ قایق استفاده کردند.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار