شوراهای جدید در هرمزگان کی تشکیل می شود؟

بر اساس قانون، فعالیت شوراهای اسلامی از روز پنج شنبه 14 مرداد آغاز می شود اما با توجه به تعطیلی احتمال تشکیل زودتر شوراها وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، فعالیت شوراهای اسلامی دوره ششم از روز پنج شنبه 14 مرداد در سراسر استان آغاز می شود اما با توجه به تعطیلی رسمی در روز پنج شنبه احتمال تشکیل زودتر شوراها در استان وجود دارد.

علی رئوفی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت:احتمال تشکیل شوراهای ششم شهر و روستا و برگزاری مراسم تحلیف اعضای جدید در روزهای سه شنبه یا چهارشنبه این هفته وجود دارد.

هنوز ابلاغیه رسمی در این زمینه صادر نشده است اما به احتمال زیاد فردا پس از مراسم تنفیذ ریاست جمهوری، مراسم تحلیف شوراها هم برگزار شود.

رئوفی افزود:اعضا باید ابتدا با حضور فرماندار یا بخشدار  مراسم تحلیف را برگزار کنند و سپس هیات رئیسه سنی را انتخاب می کنند و پس از آن برای تعیین هیات رئیسه یک ساله تصمیم گیری می شود.

اعضایی که هم تمایل به انصراف داشته باشند در جلسه دوم شورا با ذکر دلیل در صحن شورا برای انصراف رای گیری خواهد شد.

شورا‌های اسلامی در 45 شهر و 1321 روستای  استان هرمزگان راه اندازی می شود که در  ۱۱۷ روستا دارای پنج عضو اصلی و شورای اسلامی هزار و ۲۰۴ روستا دارای سه عضو اصلی هستند.

در  هرمزگان چهار هزار و ۱۹۷  نفر عضو شوراهای اسلامی شهرو روستا در هرمزگان هستند که از بین 233 نفر  اعضای شوراهای اسلامی شهرها هستند

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.