هکر‌های سولارویندز مسئول حملات سایبری گسترده به وزارت دادگستری آمریکا

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد این وزارتخانه از سوی هکر‌های سولارویندز هدف حملات گسترده سایبری قرار گرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه گاردین، وزارت دادگستری آمریکا هدف حمله گسترده هکر‌های موسوم به سولارویندز قرار گرفته اند.

یافته‌های وزارت دادگستری آمریکا حاکی است ۸۰ درصد از حساب‌های ایمیل مایکروسافت که توسط کارکنان چهار دفتر وکالت آمریکایی در نیویورک استفاده می‌شوند، هک شده است. حداقل در ۲۷ اداره که فعالیت‌های قضایی انجام می‌دهند یک مورد نفوذ به ایمیل کارکنان صورت گرفته است.

حملات یادشده از می‌ سال ۲۰۲۰ تا دسامبر سال ۲۰۲۰ رخ داده و هکر‌ها با حمله به ۲۷ دفتر دادستانی آمریکا به حساب‌های ایمیل رسمی آن‌ها نفوذ کرده اند. همچنین گفته می‌شود در این حملات گسترده ایمیل‌های چندین کارمند در دفاتر دادستانی از ۱۵ ایالت آمریکا و همچنین بخش قضایی کلمبیا نیز در دسترس این هکر‌ها قرار گرفته است.

گفتنی است در ماه‌های اخیر یک سلسله حملات سایبری سازمان دهی شده شرکت‌های خصوصی و نهاد‌های حساس آمریکا را هدف قرار داده‌اند. کاخ سفید در بیشتر موارد مسکو را مسئول اصلی این حملات سایبری معرفی کرده است. آمریکا همچنین می‌گوید روسیه مسئول دخالت در انتخابات آمریکاست. ادعا‌هایی که هر بار دولت روسیه آن‌ها را رد می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار