وزارت خارجه سوریه: فرانسه به اشکال مختلف از تروریست‌ها حمایت می‌کند

وزارت خارجه سوریه با انتقاد از فرانسه، این کشور را به پشتیبانی از تررویست‌ها و جدایی طلبان متهم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از المیادین، وزارت خارجه سوریه با انتقاد از فرانسه، اعلام کرد این کشور به اشکال مختلف از تروریست‌ها و جدایی طلبان حمایت و پشتیبانی می‌کند.

بر پایه این گزارش، یک مقام مسئول در وزارت امور خارجه و مهاجران سوریه در گفتگو با خبرگزاری سانای سوریه، به بیانیه وزارت خارحه فرانسه که دیروز (جمعه) در خصوص اوضاع سوریه صادر شد، پاسخ داد.

این منبع گفت: رژیم فرانسه همچنان به پشتیبانی مالی و رسانه‌ای از تروریست‌ها و جدایی طلبان در سوریه، بر خلاف تمام مصوبات شورای امنیت، اقدام می‌کند؛ مصوباتی که خواهان حفظ وحدت ملت سوریه و یکپارچگی ملی خاک، استقلال و حاکمیت این کشور شده است.

این منبع در ادامه اعلام کرد: ما تماما ادعا‌های دروغینی را که در بیانیه وزارت خارجه فرانسه روز گذشته در خصوص اوضاع سوریه آمده بود، رد می‌کنیم؛ چرا که این بیانیه مبتنی بر دروغ، نفاق و حمایت از تروریسم است.

او همچنین گفت: سوریه بیشترین توجه را به ملت خود و نیز مسأله ثبات دارد و به دنبال آن است که آنچه که در این زمینه وجود دارد را به شیوه گفتگو حل نماید.

بثینه شعبان، مشاور ویژه رئیس جمهور سوریه نیز در واکنش به اظهارات فرانسه گفته بود اظهارات فرانسه در خصوص انتخابات ریاست جمهوری سوریه ارزشی ندارد و رویکرد‌های غلط دولت این کشور در سوریه نمی‌تواند مانع از تحکیم ثبات در سوریه شود.

گفتنی است فرانسه پیشتر در اظهاراتی با انتقاد از انتخابات سوریه که در ماه مه برگزار شده بود، مدعی شده بود انتخابات سوریه، انتخاباتی ناسالم بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار