خودداری رئیس جمهور موریتانی از اعلام موضع درباره سازش با رژیم صهیونیستی

رئیس جمهور موریتانی از اعلام موضع شخصی خود درباره سازش با رژیم صهیونیستی خودداری کرد و تصمیم گیری در این خصوص را به عهده مردم گذاشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه القدس العربی چاپ لندن، «محمد ولد الشیخ الغزوانی»، رئیس جمهور موریتانی از اعلام موضع شخصی خود درباره سازش و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خودداری کرد.

او گفت: در خصوص اسرائیل، اراده ملت موریتانی را که به مسئله فلسطین به شدت مرتبط است مد نظر قرار می‌دهم.

الغزوانی تأکید کرد: بدون تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس راهکاری وجود ندارد و ملت فلسطین باید به حق خود در استقلال و تشکیل کشور دارای حاکمیت برسد، زیرا این مسئله، مسئله عدالت است.

به گفته رسانه های محلی، با توجه به اینکه رئیس جمهور موریتانی کم حرف می‌زند سیاستمداران و فعالان فضای مجازی در موریتانی از دیروز سرگرم سخنان الغزوانی هستند که در گفتگو با نشریه «ژون آفریک» مطرح کرده است. او در این گفتگو درباره موضوعات حساس داخلی و بین المللی صحبت کرده است.

او در این مصاحبه درباره رابطه کشورش با قطر و مغرب و نزدیکی به محافل نظامی الجزایر و منازعه صحرای باختری و دعوت برای لغو بدهی‌های کشور‌های ساحل و بهره برداری از میدان مشترک «آحمیم» بین سنگال و موریتانی اظهار نظر کرد.

رئیس جمهور موریتانی همچنین به پرسش‌های مربوط به مسائل داخلی از جمله نامزدی برای ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ میلادی و گفتگو‌های سیاسی که اسلامگرایان بر آن پافشاری می‌کنند و رابطه با معاوین ولد الطایع، رئیس جمهور اسبق موریتانی که در قطر است پاسخ داد.

آمریکا که میانیجگر عادی سازی روابط میان کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی بود، با روی کار آمدن دولت جدید به سرعت این روند خاتمه داد و هم اکنون کشور‌هایی که در دوره دونالد ترامپ به این صف پیوسته بودند به مشکلات متعددی با صهیونیست‌ها برخورده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار