تفاوت قیمت کالا در سایت های نامعتبر، دامی برای کلاهبرداری

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی گفت: یکی از راه های کلاهبرداری در فضای مجازی، تفاوت قیمت کالا در سایت های نامعتبر است.

سرهنگ محمدپور رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با اشاره به این که در فضای مجازی همچون حقیقی جشنواره‌ها و فروش‌های ویژه برگزار می‌شود گفت: ویروس کرونا باعث شده در فضای مجازی کسب و کار‌های اینترنتی رشد بیشتری داشته باشند.

او با اشاره به این که صاحبان فروشگاه‌های اینترنتی باید نماد اعتماد الکترونیکی داشته باشند افزود: شهروندان قبل از ورود به سایت یا صفحه فروشگاه مجازی برای اطمینان از این که سایت معتبر است می‌توانند روی نماد سایت کلیک کرده و با باز شدن پنجره‌ای تمام اطلاعات مبنی بر این که تاریخ اخذ مجوز فروشگاه از کی شروع شده و تا کی ادامه دارد، صاحب فروشگاه چه کسی است و پل‌های ارتباطی با مدیر فروشگاه را مشاهده کنند.

سرهنگ محمدپور با اشاره به این که شهروندان باید توجه داشته باشند که نباید بعضی اوقات تفاوت قیمت باعث شود که بدون بررسی متعبر بودن سایت اقدام به خرید کنند اظهار کرد: امکان این که کالایی در سایت وجود نداشته و کلاهبرداری باشد وجود دارد.

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی تصریح کرد: شهروندان بعد از برخورد با سایت‌های نامعتبر می‌توانند به صورت حضوری یا تلفنی با پلیس فتا تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را جهت مراقبت از حسابشان دریافت کنند.

او ادامه داد: شهرواندان می‌توانند کارت‌های اعتباری مخصوصی  را برای خرید‌های اینترنتی خود در نظر داشته باشند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار