روند کُند مناسب‌سازی معابر برای تردد معلولان

مناسب سازی معابر برای عبور و مرور معلولان در جامعه به صورت تدریجی و به مرور زمان انجام می‌شود.

جمشید لقایی سرپرست اداره کل مطالعات و برنامه ریزی حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، گفت: مناسب سازی معابر در زمینه‌های مختلف همچون، هموارسازی پیاده رو‌ها، تبدیل پله به شیب، نصب کفپوش‌های برجسته و برداشت موانع از مسیر نابینایان در یک برنامه چند ساله، در حال انجام است و به تدریج فضا برای معلولان و نابینایان مناسب سازی خواهد شد، ضمن اینکه طراحی‌های جدید نیز، ویژه معلولان انجام می‌شود.

او اضافه کرد: تمامی بازسازی و مناسب سازی‌ها پله پله و تدریجی، طبق استاندارد‌های بین المللی و داخلی صورت می‌گیرد، اما در یک شب نمی‌توان همه چیز را اصلاح کرد.


سرپرست اداره کل مطالعات و برنامه ریزی حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری اصفهان در خصوص پل‌های عابر مناسب معلولان گفت: واقعیت این است که، هیچ پلی بهتر از پل‌های مجهز به آسانسور برای افراد معلول مناسب نیست و متاسفانه سالانه ۲ الی ۳ پل، مجهز به آسانسور می‌شود که متناسب با ظرفیت اصفهان نیست.

لقایی اضافه کرد: به علت هزینه‌های زیاد نصب، نگهداری و رفع خرابی پل‌های مجهز به آسانسور، با توجه به توان محدود مناطق، مجهز کردن پل‌ها به آسانسور به صورت تدریجی پیش می‌رود.

او در خصوص طرح‌های ترافیکی معلولان گفت: یکی از این طرح ها، افزایش عرصه‌های پیاده شهر است که در پروژه‌هایی همچون، نقش جهان و چهار باغ مناسب سازی شده تا خانواده ها، معلولان و افراد مسن بتوانند، در فضایی آرام و ایمن تفریح کنند.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار