جدیدترین نظرسنجی درباره جانشین صدر اعظم آلمان

جدیدترین نتایج نظر سنجی درباره صدر اعظم آینده آلمان نشان می‌دهد مردم به فردی غیر از نامزد حزب مرکل نظر دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بر پایه نتایج نظر سنجی پایگاه یوگو، وزیر دارایی کنونی و عضو حزب سوسیال دموکرات‌ها در دولت ائتلافی آلمان، گوی سبقت را از هم حزبی مرکل ربوده است.

این نظر سنجی که در اواخر ژوئیه (مرداد) انجام شده است نشان می‌دهد، اولاف شولتز وزیر دارایی کنونی ۲۰ درصد، آرمین لاشت هم حزبی مرکل و رئیس حزب دموکرات مسیحی ۱۵ درصد و آنالنا بربوک رئیس حزب سبز‌ها ۱۳ درصد محبوبیت دارند.

این درحالی است که آرمین لاشت، هم حزبی مرکل نسبت به نظر سنجی ماه قبل با شش درصد کاهش محبوبیت مواجه شده است.

از دلایل کاهش محبوبیت حزب مرکل را می‌توان نوع مدیریت در سیل اخیر و خنده‌های آرمین لاشت هنگام دلجویی رئیس جمهور از سیل زدگان دانست.

انتخابات پارلمانی در آلمان ۲۶ سپتامبر (۴ مهر) برگزار می‌شود و هر حزبی که اکثریت آرای مردمی را کسب کند، صدر اعظم را انتخاب می‌کند و چنانچه مانند همین دوره کنونی حزبی به تنهایی موفق به کسب اکثریت آرا نشود دولت ائتلاف تشکیل می‌دهد.

البته این نظر سنجی مشروط بر آن است که مردم به طور مستقیم بتوانند صدر اعظم انتخاب کنند در عین حال رای آن‌ها به احزاب می‌تواند در موفقیت صدر اعظم مورد نظرشان تاثیر داشته باشد.

آنگلا مرکل که برای چهار دوره و از سال ۲۰۰۵ میلادی مسئولیت صدر اعظمی را در آلمان عهده دار می‌باشد اعلام کرده است که پس از انتخابات از همه سمت‌های خود کناره گیری می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار