تجمع فعالان حامی اسرای فلسطینی اعتصاب غذا کرده در نوار غزه

فعالان حامی اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی که اعتصاب غذا کرده‌اند تجمعی در حمایت از آنان در نوار غزه برگزار کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم، فعالان حامی اسرای فلسطینی تجمعی در حمایت از اسرای اعتصاب کننده فلسطینی برگزار کردند.

کمیته نیرو‌های ملی و اسلامی در امور اسرا و هیئت امور اسرا و آزادگان، کمپینی برای حمایت از اسرای اعتصاب کننده فلسطینی که با اقدامات ظالمانه و شکنجه‌های زندان بانان اسرائیلی برای وادار کردن آن‌ها به پایان دادن به اعتصاب غذا، به راه انداختند.

در همین حال فرزندان نسرین ابوکمیل اسیر فلسطینی به سبب دور بودن از مادر خود که هفت سال پیش بازداشت شده است، با مشکلات زیادی روبرو هستند.

اسراء البحیصی، خبرنگار شبکه در نوار غزه در گزارشی از منزل نسرین ابوکمیل، به فرزندان وی اشاره کرد و افزود اشغالگران هفت سال پیش مادر این کودکان را در گذرگاه بیت حانون بازداشت کرد و اکنون یکصد روز دیگر تا آزادی وی باقی مانده است و این در حالیست که فرزندان از زمان بازداشت مادرشان، وی را ندیده اند.

دختر نسرین ابوکمیل می‌گوید: این مدت برای ما خیلی سخت بود. ما در مناسبت‌های مختلف مثل اعیاد، ماه مبارک رمضان و... به او نیاز داشتیم و می‌خواستیم او کنار ما باشد، ولی نبود.

همسر نسرین ابو کمیل گفت: این که یک زن را بازداشت کنند که فرزند او فقط چند ماه دارد خیلی سخت است. کشور‌های اروپایی و غیراروپایی بیش از کشور‌های عربی امور اسرا را پیگیری می‌کنند. اصلا انگار کشور‌های عربی وجود ندارند.

 هیئت امور اسرا با برگزاری تجمعی مقابل دفتر صلیب سرخ در نوار غزه برای حمایت از اسرای اعتصاب کننده برگزار کردند.

زکی دبابش از رهبران جنبش حماس گفت: امروز چهارده اسیر اعتصاب غذا کرده اند که حال نیمی از آن‌ها وخیم است و با خطر مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند. متاسفانه سازمان‌ها و موسسه‌های حقوق بشری که ادعای حمایت از اسرا و حقوق بشر را دارند هیچ کاری نمی‌کنند و به تماشا نشسته اند.

در ادامه گزارش آمده است پنج هزار و سیصد اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی هستند که ۴۰ تن از آن‌ها زن و ۲۵۰ نفر هم کودک هستند. هر کدام از این اسرا داستانی دارند که از اقدامات جنایتکارانه رژیم اشغالگر پرده بر می‌دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار