با اشاره به مذاکرات وین؛

وزیر خارجه آمریکا: توپ اکنون در زمین ایران است!

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد کشورش در مذاکرات وین اراده و خواست خود برای بازگشت به توافق هسته‌ای ایران را ثابت کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا مدعی شد دولت متبوعش در مذاکرات وین حسن نیت خود را برای بازگشت به برجام نشان داده و اکنون نوبت اقدام ایران است.

آنتونی بلینکن امروز پنج شنبه در کنفرانس خبری مشترک با همتای کویتی مدعی شد: ما در وین به طور غیرمستقیم با ایرانی‌ها مذاکره کردیم و حسن نیت و اراده خود را برای بازگشت به توافق هسته‌ای نشان دادیم.

وزیر خارجه آمریکا صرف نظر از این واقعیت که کشورش هیچ گامی برای بازگشت به برجام برنداشته، ادامه داد: مذاکرات با ایران در وین نمی‌تواند به طور نامحدود ادامه یابد و توپ اکنون در زمین تهران است.

بلینکن بار دیگر به حمایت از تجاوزگری عربستان در یمن پرداخت و این را به ادعاهایش افزود: حوثی‌ها (جنبش انصارالله) نتوانستند اراده‌ای جهت ورود به روند صلح در یمن از خود نشان دهند.

بلینکن بر نقش آمریکا در جنایات عربستان در یمن اینگونه صحه گذاشت: وقتی عربستان مورد حمله قرار می‌گیرد، ما در کنار آن هستیم.

وزیر خارجه آمریکا همچنین دیدار با وزیر امور خارجه کویت و بقیه مقامات این کشور را مثبت ارزیابی کرد و گفت: ما از کویت برای حمایت از سازمان کوواکس، که برای توزیع عادلانه واکسن‌ها در سراسر جهان کار می‌کند، قدردانی می‌کنیم.

مقامات دولت آمریکا در حالی داعیه بازگشت به برجام را مکررا عنوان می‌کنند که برغم گذشت بیش از ۶ ماه از روی کار آمدن این دولت هنوز هیچ گام عملی در راستای عمل به توافقی که خود آن را نقض کردند و همچنین برداشتن تحریم‌ها برنداشته اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
باشه قبول توپ تو زمین ما ...آقای بلینکننننن بدو دنبال توپ
Iran (Islamic Republic of)
نااشنا
۰۵:۲۷ ۰۸ مرداد ۱۴۰۰
امریکاییها هیچوقت به احقاق جقوق ایران که در برجام مشخص شده است بطور جدی به ان عمل نکرده است و فقط به ان شعار داده و اما در مورد در خواستهای بیجای غربیها بیش از پیش درخواستهای زیادی داشته در صورتیکه به حقوق ایران صحه ای نگذاشته اند حال با اینگونه رفتار هنوز هم توپ را در در زمین ایران میدانند و هیچگونه احساس مسیولیتی در قبال تعهدات خود ندارند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۲ ۰۸ مرداد ۱۴۰۰
شهامت و شجاعت نداريد
منتظر سوراخ شدن دروازت باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۰۸ مرداد ۱۴۰۰
سلام ماباید ادعای خسارت وغرامت کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
هیهات من الذله.
آخرین اخبار