قادری:

جشن غدیر باید به بیعت با امام زمان(عج) ختم شود

سرپرست معاونت فرهنگی تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: جشن غدیری موفق است، که شرکت‌کنندگان در آن با حضرت ولیعصر(عج) به عنوان امام زمان خود بیعت کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت‌الاسلام محمد قادری، سرپرست معاونت فرهنگی پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر با تبریک عید سعید غدیر خم بیان کرد: در خطبه بلندی که حضرت رسول در حادثه غدیر ایراد فرمودند ۲۳ بار با ۲۳ صفت، حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف خوانده شده و در سه بند به صورت ویژه به مساله مهدویت پرداخته شده است.

او ادامه داد: جشن غدیری موفق است، که به امام زمان ختم بشود و مردم در انتهای آن جشن، در خلوت خود با حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف به عنوان امام زمان خود بیعت کنند.

این مقام فرهنگی افزود: ولایت شاه کلیدی است که قرار است هدف اصلی تشکیل حکومت اسلامی را محقق کند و هدف اصلی تمام این مجاهدت‌های فردی و اجتماعی، تشکیل حکومت اسلامی حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف است.

قادری با بیان اینکه روزه گرفتن در عید غدیر، اطعام غدیر، پوشیدن لباس نو، آذین‌بندی خانه و محله، برگزاری جشن‌های باشکوه و همه کار‌های دیگری که انجام می‌شود، ابزاری برای رسیدن به هدف غدیر هستند،  عنوان کرد: در این روز، مؤمنان باید اتصال و ارتباط قوی‌تری با وجود مبارک امام زمان برقرار کنند.

او گفت: در مراسم‌ غدیر به مخاطب گفته می‌شود که امیرالمومنین علی علیه‌السلام از سوی پیامبر خاتم صلی الله علیه و آله و سلم، به عنوان، ولی و سرپرست مؤمنین انتخاب می‌شود و حادثه غدیر را تا همین جا خاتمه می‌دهیم و حتی به بیعت چند روز بعد از این واقعه که مردم بعد از این خطبه به دستور رسول خدا ماندند و با امیرالمومنین بیعت کردند، نمی‌رسیم، در صورتی که ولایت یک امری است که استمرار دارد و فقط مربوط به روز غدیر تنها نیست.

سرپرست معاونت فرهنگی پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر افزود: جشن‌های غدیر باید به گونه‌ای برنامه ریزی و اجرا شوند که شرکت کنندگان در پایان به این نتیجه برسند که «ای امام زمان! اجداد ما با جد شما، امیرالمومنین، بیعت کردند و امروز هم روز بیعت ما با شما است و ما با اهل بیت خود، با مال، جان و همه وجود خود با شما بیعت می‌کنیم و همه وجودمان در اختیار ولایت است» که با وقوع این اتفاق کلمه توحید و توحید کلمه محقق می‌شود.

قادری تاکید کرد: خطبه غدیر قرار بود یک نهر جاری باشد که همه ما را متصل به امام زمان، حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف بکند، و خطبه غدیر باید به یک بیعت همگانی برای تجدید پیمان دوباره با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف تبدیل شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.