اجرای طرح تابستانه کتاب در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از اجرای طرح تابستانه کتاب از نهم تا پانزدهم مردادماه امسال در استان آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،ناظمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی اظهار داشت:  طرح توزیع یارانه ای کتاب از طریق کتابفروشی‌ها با عنوان تابستانه کتاب ۱۴۰۰ از نهم لغایت پانزدهم مردادماه به مدت یک هفته در کتابفروشی‌های عضو طرح در استان آذربایجان شرقی  اجرا می‌شود.

او افزود: در این طرح علاقمندان کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و کتاب‌های دانشگاهی را با ۲۰ درصد تخفیف از کتابفروشی‌های عضو طرح خریداری خواهند کرد.

ناظمی تصریح کرد: در این دوره سقف خرید برای علاقمندان از ۲۰۰ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی اجرای طرح‌های فصلی فروش کتاب را در انس بیشتر اقشار مختلف مردم با کتاب و ترغیب و تشویق برای مطالعه دارای اهمیت برشمرد.

او مهمترین هدف اجرای طرح‌های فصلی فروش کتاب را افزایش مصرف کالا‌های فرهنگی عنوان کرد و گفت: این طرح به عنوان یک پدیده فرهنگی، تولیدات عرصه‌ کتاب را در دسترس علاقمندان قرار می‌دهد و این امر به خودی خود باعث ارتقای شاخص مطالعه می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اجرای طرح بهارانه کتاب طی امسال اعلام کرد: در این دوره ۳۹ کتابفروشی از تبریز و ۲۰ کتابفروشی از شهرستان‌های ملکان، عجب شیر، مراغه، بناب، چاراویماق، هشترود، اسکو، شبستر، میانه، مرند و بستان آباد مشارکت کردند و کتابفروشی‌های شهر کتاب تبریز، شایسته، توحید، بانک کتاب تبریز، حامد و پاتوق کتاب به ترتیب بیشترین فروش را داشتند.

او ادامه داد: در طول مدت برگزاری طرح بهارانه کتاب در استان ۲۰ هزار و۷۵۵ نسخه کتاب به ارزش ۱۱ میلیارد و ۷۱۱ میلیون و ۹۰ هزار ریال فروخته شد که در نوع خود نسبت به طرح‌های فصلی گذشته بی سابقه است.

گفتنی است هفت درصد از کل کتابفروشی‌های کشور به آذربایجان شرقی اختصاص دارد و در طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰ نیز پنج درصد فروش کل کشور به این استان اختصاص یافته بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.