محکومیت تشدید تنش‌ها در مرز جمهوری‌آذربایجان و ارمنستان

وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای تشدید تنش‌ها در مرز بین جمهوری‌آذربایجان و ارمنستان را محکوم خواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای که در پایگاه اینترنتی خود منتشر کرد، به تشدید تنش‌ها در مرز بین جمهوری‌آذربایجان و ارمنستان واکنش نشان داد و آن را محکوم خواند.

آمریکا با اشاره به تنش‌های اخیر که منجر به کشته شدن ۳ نظامی و مجروح شدن ۲ نظامی دیگر شده است، این بیانیه را صادر کرد.

این بیانیه که با عنوان "تشدید خشونت در امتداد مرز بین‌المللی ارمنستان و آذربایجان" منتشر شد، به نقل از «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، آمده است: «ادامه تنش‌ها در مرز ایروان و باکو بیانگر آن است که باید راه‌حلی جامع وجود داشته باشد که به تمام اختلافات موجود بپردازد و راوبط میان دوکشور را آزادنه و مسالمت‌آمیز کند.»

پرایس در ادامه افزود: «آمریکا از ارمنستان و آذربایجان می‌خواهد تا در سریعترین زمان ممکن به مذاکرات اساسی با نظارت گروه مینسک بازگردند تا راه‌حلی سیاسی و بلند مدت برایشان حاصل شود.»

این بیانیه در حالی منتشر شد که روز گذشته وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد به دنبال درگیری با نیرو‌های جمهوری آذربایجان سه نظامی ارمنی کشته و دو نفر زخمی شدند.

این وزارتخانه پیش از این نیز در حساب توئیتر خود اعلام کرده بود جمهوری آذربایجان صبح چهارشنبه آتش بس در شمال شرقی مرز بین دو کشور را نقض کرده است.

در بخشی متن این پیام آمده است: «نبرد‌های محلی در حال وقوع است. تمام مسئولیت تشدید تنش‌ها بر عهده رهبری نظامی-سیاسی جمهوری آذربایجان است.»

بنابر اعلام وزارت دفاع ارمنستان، حملاتی علیه نیرو‌های این کشور از سوی جمهوری آذربایجان صورت گرفته است. این حملات که ساعت ۳ و ۴۰ دقیقه به وقت محلی آغاز شد باعث افزیش درگیری میان نیرو‌های دو کشور شد و تا ساعت ۷ نیز ادامه پیدا کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار