۳ کارگاه مهارت آموزی در مرکز فنی و حرفه ای بیرجند افتتاح شد

۳ کارگاه مهارت آموزی با حضور استاندار خراسان جنوبی در مرکز فنی و حرفه ای بیرجند به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: این کارگاه که با حضور استاندار خراسان جنوبی به بهره برداری رسید، شامل کارگاه فیبرنوری مکاترونیک، خانه هوشمند و اینترنت اشیاء است و هدف آن تربیت تکنسین و نیروی کار ماهر است.

آقای ملانوری در جریان این بازدید گفت: اگر می‌خواهیم اشتغال مناسب و رونق کسب و کار و پیشرفت در استان داشته باشیم، نیاز به نیرو‌های فعال، کارآزموده، خلاق و ماهر داریم که این‌ها در دوره‌های مهارت آموزی فنی و حرفه‌ای تحقق می‌یابد.

وی در شورای مهارت فنی و حرفه‌ای استان بر بازخورد مناسب آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان تاکید کرد و افزود: به لحاظ ساختاری وضعیت مطلوب است، اما باید به دنبال بازخورد این مهارت‌ها در ایجاد اشتغال و رونق تولید باشیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: افراد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را برای اینکه بتوانند کار بهتری انجام دهند فرا می‌گیرند و مهارت آموزی افراد را از سردرگرمی در بازار کار نجات می‌دهد.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان نیز از آموزش بیش از ۳ هزار نفر در آموزشگاه‌های دولتی و حدود هزار و ۵۰۰ نفر در آموزش گاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای از ابتدای سال خبرداد و گفت:محوز ۵ آموزشگاه آزاد میز صادر شده است.

عرب افزود: مرکز فنی و حرفه‌ای ثابت در زندان بیرجند هفته آینده آغاز به کار خواهد کرد و راه اندازی دپارتمان معدن نیز که از مصوبات سفر رئیس فنی و حرفه‌ای کشور به استان بوده در دستور کار است.

وی ضمن درخواست کمک برای اعطای تسهیلات به آموزش گاه‌های آزاد که در جریان کرونا آسیب دیدند، از استاندار خواست ۱۸۷ آموزشگاه خصوصی فنی و حرفه‌ای در یک مکان به جهت دسترسی آسان مردم و رقابت بهتر بین این آموزشکاه‌ها در مکانی مناسب تجمیع شوند.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.