کلنگ احداث تونل تاراز در چهارمحال و بختیاری به زمین زده شد

کلنگ احداث تونل هزار و ۱۳۲ متری تاراز (۱) در بخش بازفت شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، تونل هزار و ۱۳۲ متری تاراز (۱) در بخش بازفت شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری با حضور استاندار و مسئولین ستادی از وزارت راه و شهرسازی در حوالی روستای گراب واقع در کیلومتر ۳۰ جاده چمن گلی به بازفت به زمین زده شد.

حسین‌علی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در حاشیه این آیین گفت: راه شهرکرد به مسجدسلیمان از محور‌های مهم ارتباطی استان است که علاوه بر ایفای نقش در شبکه راه‌های مابین استانی از نظر شبکه راه‌های ملی نیز مهم بوده و موجب ارتباط مناطق مرکزی کشور و استان اصفهان با مناطق شمالی استان خوزستان می‌شود.


بیشتر بخوانید


او افزود: از جمله نقاط مسئله دار و صعب العبور راه فعلی شهرکرد به مسجدسلیمان محدوده گردنه تاراز است که با احداث راه جدیدی به طول ۱۱.۲ کیلومتر با مشخصات مطلوب راه اصلی گردنه مذکور حذفو مسافت کلی به میزان ۳۵ کیلومتر کاهش می‌یابد.

مقصودی اضافه کرد: در طول راه مذکور تعداد سه دستگاه تونل به طول‌های ۱۱۳۲، ۱۸۰۰ و ۹۰۰ متر پیش بینی شده است.

او ادامه داد: با ارجاع عملیات اجرایی تونل اول به پیمانکار امروز و همزمان با هفته امامت و ولایت عملیات اجرایی این پروژه آغاز شد.

مقصودی گفت: احداث این راه با کاهش قابل توجه هزینه‌های عبور و مرور مانند سوخت و سایر هزینه‌های وسائط نقلیه، وقت مسافرین، کاهش هزینه تصادفات رانندگی و همچنین کاهش هزینه‌های نگهداری راه و از نظر اقتصادی و فنی و محیط زیستی دارای آثار مثبت فراوان و توجیهات قوی است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.