دیدار فرستاده ویژه پوتین با بشار اسد

الکساندر لاورنتیف در سفر به دمشق با رئیس جمهور سوریه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه روز دوشنبه یک هیئت روسی به ریاست الکساندر لاورنتیف، فرستاده ویژه ولادیمیر پوتین را در دمشق به حضور پذیرفت.

در این دیدار، درباره تلاش‌های مشترک و روند همکاری دوجانبه بین سوریه و فدراسیون روسیه در ارتباط با پرونده بازگشت آوارگان سوری، بحث و تبادل نظر صورت گرفت و دو طرف از کسب پیشرفت در این پرونده که در نتیجه تلاش‌های مشترک دو طرف محقق شده است، استقبال کردند و از برگزاری نشست مشترک برای پیگیری اقدامات کنفرانس بین المللی درباره بازگشت آوارگان و پناهجویان سوریه در دمشق خبر دادند.

چند روز پیش سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه در مسکو با اشاره به وخامت بحران اقتصادی و اجتماعی در سوریه گفت: تحریم‌های غیرقانونی و خفقان آور آمریکا و اقدامات مشابه اتحادیه اروپایی ضد دمشق به شدت گرفتن بحران در آن کشور دامن می‌زند.

لاوروف افزود: وخامت بحران اقتصادی و اجتماعی در سوریه واقعیتی است که وجود دارد. البته این بحران ریشه در جنگ و درگیری دارد که بخش بسیار گسترده‌ای از قلمرو سرزمینی سوریه را ویران کرده است. اما تحریم‌های غیرقانونی و خفقان آور آمریکا موسوم به قانون سزار و بسیاری از اقدامات مشابه اتحادیه اروپایی هم به بحران در سوریه دامن می‌زند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، روسیه ، جنگ سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار