حق‌شناس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تجهیز تاسیسات فاضلاب گلستان باید مورد توجه دولت جدید باشد

استاندار گلستان گفت: تاسیسات فاضلاب دو شهر پرجمعیت استان گلستان که شامل؛ گرگان و گنبد است، قدیمی شده است.

هادی حق‌شناس استاندار گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اولویت‌های دولت سیزدهم در استان گلستان، اظهار کرد: مهم‌ترین اولویت‌های استان گلستان تامین زیرساخت آب و فاضلاب است.

وی با اشاره به اینکه میانگین فاضلاب استان گلستان از میانگین کشور کمتر است، افزود: تاسیسات فاضلاب دو شهر پرجمعیت استان گلستان که شامل؛ گرگان و گنبد است، قدیمی شده و قدمت ۲۰ ساله پیدا کرده است.

حق‌شناس ادامه داد: تامین بیش از ۹۰ درصد آب در شهر گرگان  است و در تابستان که سطح آب چاه کاهش می‌یابد مردم در تامین آب شرب دچار مشکل می‌شوند اما در لایحه بودجه سال جاری مجوز احداث سد را گرفتیم و ساخت این سد در اولویت استان قرار دارد.

استاندار گلستان درخصوص اقدامات دولت فعلی در بخش فاضلاب، گفت: در شهر گرگان پروژه فاضلاب درحال اجراست، در این بخش استان گلستان از میانگین کشوری پایین‌تر است، اما شهر گرگان نسبت به سایر شهر‌های استان میانگین بالایی در بخش فاضلاب دارد. اگر منابع مالی تامین شود تاسیسات فاضلاب در شهر گرگان تجهیز خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه شهر گنبد وضعیت مناسبی در زمینه فاضلاب ندارد، گفت: با تامین منابع لازم مشکلات فاضلاب در این دو شهر حل خواهد شد، لذا دولت آینده باید توجه به رفع مشکلات فاضلاب این دو شهر داشته باشد.

حق‌شناس ادامه داد: استان گلستان با وجود اینکه از استان‌های شمالی کشور محسوب می‌شود، اما میزان بارندگی در گلستان نسبت به گیلان و مازندران کمتر است به همین منظور اگر مشکل تاسیسات فاضلاب در این استان رفع شود می‌توان از آب تصفیه شده برای صنعت و کشاورزی استفاده کرد.

استاندار گلستان درباره اولویت بعدی این استان، بیان کرد: موضوع بعدی، راه‌آهن اینچه‌برون است این راه آهن به مازندران، تهران و بعد به سمت جنوب وصل می‌شود، درحالی که باید این راه آهن از مسیر شرق به بندرعباس وصل شود که راه اندازی این راه‌آهن باید در اولویت بعدی دولت جدید قرار دارد.

وی با بیان اینکه استان گلستان دارای دو بخش بیابانی و چنگل و مراتع است، تصریح کرد: برای بخش بیابانی، دولت مجوز ساخت بندر را داده و ساخت این بندر برای توجه به بخش تجارت یکی از اولویت‌های مهم در استان است؛ همچنین امسال مجوز ایجاد منطقه آزاد به استان گلستان داده شد و راه اندازی منطقه آزاد برای استان یک اولویت است.

حق‌شناس افزود: استان گلستان در ۱۵ نوع محصول کشاورزی رتبه یک رقمی در ایران را داریم برای اینکه این محصولات تبدیل به محصول نهایی شوند، باید صنایع تبدیلی در استان ایجاد شود که در قالب منطقه آزاد، توجه به صنایع تبدیلی دارای اهمیت است و باید در دستور کار دولت جدید نیز قرار گیرد.

استاندار گلستان اضافه کرد: در استان به دلیل اینکه بخش بیابانی داریم توجه به تولید انرژی خورشیدی در اولویت قرار دارد علاوه برا آن در استان گلستان ۸ اقلیم مختلف داریم به همین منظور باید به بخش گردشگری نیز توجه ویژه‌ای شود.

وی خاطرنشان کرد: در بخش صنعت، کشاورزی، خدمات و پروزه‌های زیرساختی مسائل مختلفی وجود دارد که باید مورد توجه دولت جدید قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار