عمر تجهیزات برق در بوشهر ۱۰ سال کمتر از میانگین کشوری است/ فرسودگی ۲۰ هزار پایه برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق بوشهر گفت: عمر مفید تجهیزات شبکه برق ۲۵ سال است اما در این استان به علت بالا بودن رطوبت حدود ۱۵ سال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، غلامرضا حشمتی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر بیان کرد: عمر مفید تجهیزات و یراق آلات شبکه برق ۲۵ سال است که در این استان به علت موقعیت ساحلی و بالا بودن رطوبت این عدد در حدود ۱۵ سال است.

او افزود: برای مناطق جنوبی استان بوشهر به دلیل شرایط خاص آب و هوایی و آلایندگی، عمر تجهیزات گاه تا پنج سال نیز کاهش داشته است که لازم است اعتبار ویژه‌ای برای نوسازی تجهیزات صنعت برق در استان بوشهر تامین شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر با اشاره به وجود ۲۰ هزار پایه برق فرسوده در استان، ادامه داد: با تامین اعتبار مناسب باید شرایطی فراهم شود تا ظرف مدت پنج سال همه این پایه ها نوسازی شود.

حشمتی همچنین عنوان کرد: براساس آخرین ارزیابی پارسال خاموشی سالانه به طور متوسط در کشور ۶۰۰ دقیقه بود اما این آمار در استان بوشهر حدود۲۰۰ دقیقه بود.

او بیان کرد: برای امسال نیز هدف گذاری شده تا متوسط خاموشی های سالانه استان دستِ‌کم ۱۰ درصد کاهش یابد.


بیشتر بخوانید


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر سرقت سیم و کابل های برق را یکی از چالش های جدی این شرکت خواند و افزود: انتظار داریم در این زمینه چاره اندیشی مناسبی صورت گیرد.

حشمتی همچنین به مطالبه ۲۵۰ میلیارد تومانی شرکت برق از بخش های دولتی و غیر دولتی اشاره کرد و گفت: امید است با تلاش دستگاه‏‌های دولتی و همچنین بخش مشترکان خانگی زمینه پرداخت این مطالبات فراهم شود زیرا این مهم زمینه ارتقا سطح کمی و کیفی خدمات صنعت برق در استان بوشهر را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/ک


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.