آزمایشگاه پیشرفته مولکولی تشخیص کرونا در میاندوآب مجوز فعالیت گرفت

مدیر شبکه بهداشت اظهار داشت: آزمایشگاه پیشرفته مولکولی تشخیص کرونا شهرستان میاندوآب دومین مجوز فعالیت را از انستیتو پاستور ایران دریافت کرد.

دکتر سهراب حیدری مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،  اظهار داشت: آزمایشگاه پیشرفته مولکولی تشخیص کرونا شهرستان میاندوآب دومین مجوز فعالیت را از انستیتو پاستور ایران دریافت کرد.

حیدری ادامه داد: در راستای سیاست‌های توسعه تشخیص دقیق بیماری کووید ۱۹ و به منظور مدیریت درمانی و اپیدمیو لوژیک بیماری و خدمت رسانی بهتر به بیماران و مراجعین مراکز بهداشتی و درمانی، آزمایشگاه تشخیص سلولی- مولکولی کرونا ویروس راه اندازی شد.

او با بیان اینکه آزمایشگاه تشخیص مولکولی کرونای شهرستان میاندوآب با هزینه بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال راه اندازی شده است، خاطرنشان کرد: نمونه‌های ارسالی مجهول از انستیتو پاستور ایران توسط کارشناسان آزمایشگاهی شبکه بهداشت و درمان در محل آزمایشگاه تشخیص مولکولی و PCR میاندوآب انجام شد و سپس جواب‌های به دست آمده پس از ارسال، توسط انستیتوپاستور ایران تایید و مجوز فعالیت را برای #دومین بار اخذ کرد.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان میاندوآب با تاکید بر اینکه این آزمایشگاه علاوه بر آزمایشات کووید ۱۹، در آینده برای تشخیص بیماری‌های ویروسی و آزمایشات ژنتیکی مورد استفاده قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: شهرستان میاندوآب به عنوان اولین شهرستان جنوب استان این آزمایشگاه را راه اندازی کرده است.

حیدری با بیان اینکه در ابتدای شروع کرونا نمونه‌های گرفته شده از بیماران بستری و سرپایی به ارومیه ارسال می‌شد، ولی بعد از افتتاح مرکز PCR شهرستان میاندوآب در این مرکز انجام گرفت، اذعان کرد: با راه اندازی این آزمایشگاه در مرحله نخست، نمونه‌های بیماران شهرستان میاندوآب و سپس شهرستان‌های همجوار را پوشش دادیم.

تست PCR تنها تست تشخیص قطعی کووید ۱۹ می‌باشد که این تست بر روی نمونه‌ای که با استفاده از سوآپ از بینی و حلق بیمار گرفته می‌شود قابل انجام است. در این آزمایشگاه با استفاده از کیت‌های معتبر و مورد تایید انیستیتو پاستور ایران، تست PCR کرونا انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.