اگر زمین صاف بود چه اتفاقی رخ می داد؟

یکی از سوالاتی که ذهن دانشمندان و مردم را درگیر کرده این است که اگر زمین مسطح بود چه اتفاقی می افتاد، در این گزارش مشکلات ناشی از صاف بودن زمین را می خوانید.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آر تی؛ با وجود شواهد علمی مبنی بر گرد بودن زمین، برخی از مردم واقعاً معتقدند که زمین صاف است. با فرض مسطح بودن زمین، سوالات زیادی در مورد چگونگی زندگی روزمره روی این سطح صاف و همینطور ادامه حیات وجود دارد و سوال اصلی این است که آیا زندگی در یک صفحه مسطح عجیب و غریب با خورشید و ماه که در آسمان می‌چرخند ​​امکان پذیر است؟

در ادامه چند نکته که در صورت صاف بودن سیاره زمین با آن مواجه بودیم را می‌خوانید:

با گرانش خداحافظی کنید

در یک سطح کروی، جاذبه اجسام را به یک اندازه می‌کشد و مهم نیست که آن‌ها در کجای آن قرار دارند. برای اینکه کره زمین به شکل یک صفحه مسطح درآید، جاذبه زمین از بین خواهد رفت و اگر نیاز به جاذبه باشد زمین دوباره باید به همان شکل کروی تغییر حالت بدهد. زمین مسطح احتمالاً هیچ جاذبه‌ای نخواهد داشت، زیرا طبق محاسبات جیمز کلرک مکسول، ریاضیدان و فیزیکدان در دهه ۱۸۵۰، یک زمین جامد و دیسک مانند در شرایط جاذبه واقعی ممکن نیست.

اگر زمین صاف بود چه اتفاقی رخ می داد؟

یا شاید روی یک زمین صاف، گرانش همه چیز را به مرکز دیسک یعنی قطب شمال بکشاند. به گفته جیمز دیویس، ژئوفیزیکدان رصدخانه زمین لامونت-دوهرتی در دانشگاه کلمبیا، در این سناریو هرچه از قطب شمال دورتر باشید، گرانش افقی به سمت نقطه مرکزی دیسک بیشتر خواهد می‌شود و همین موضوع باعث هرج و مرج در سراسر جهان خواهد شد.

زمین قطعاً از جو پاک خواهد شد

بدون جاذبه، زمین صاف قادر به نگه داشتن لایه گاز‌هایی که جو نامیده می‌شود، نیست. نیروی جاذبه همان چیزی است که این جو را در اطراف سیاره ما نگه می‌دارد. بدون این لایه محافظ، آسمانی که آن را از زمین می‌بینیم سیاه می‌شود. زیرا وقتی نور خورشید وارد جو زمین شود دیگر پراکنده نمی‌شود و آسمان دیگر آبی نخواهد بود.

اگر زمین صاف بود چه اتفاقی رخ می داد؟

لوئیس ویلازون، جانورشناس و مربی در این باره گفت که از دست دادن فشار جو باعث می‌شود گیاهان و حیوانات در معرض خلا فضا قرار بگیرند و در عرض چند ثانیه خفه شوند. بدون جو سیاره، آب در خلافضا می‌جوشد. دلیل این امر این است که آب هنگامی که فشار بخار آن برابر با فشار اتمسفر باشد شروع به جوشش می‌کند؛ بنابراین فشار اتمسفر کمتر به معنای نقطه جوش کمتری است.

دمای سطح نیز در نبود جو کاهش می‌یابد. بدون اینکه جو به گرم شدن سیاره کمک کند باعث می‌شود که آب باقیمانده به سرعت منجمد شود. اما همه این‌ها خبر‌های بدی نیستند. موجودات در اعماق اقیانوس مانند باکتری‌های سنتز شده شیمیایی که به اکسیژن نیاز ندارند ممکن است زنده بمانند. این باکتری‌ها ممکن است سفر‌های طولانی به فضا را تحمل کنند و زنده باشند تا داستان حیات انسان روی زمین را تعریف کنند.

اگر زمین صاف بود چه اتفاقی رخ می داد؟

باران‎‌هایی افقی

اگر گرانش به سمت مرکز سیاره که در این حالت قطب شمال است، گرانش پیدا کند، بارش نیز به سمت آن نقطه روان می‌شود. این موضوع به این دلیل است که بارش به دلیل جاذبه روی زمین می‌بارد و در صورت صاف بودن زمین به سمت قوی‌ترین نیروی گرانش سقوط می‌کند و فقط در مرکز دیسک می‌بارد.

هرچه به دورتر از قطب شمال سفر کنید، باران افقی می‌شود. آب رودخانه‌ها و دریا‌ها نیز به سمت قطب شمال سرازیر خواهد شد، این بدان معناست که اقیانوس‌های متورم گسترده‌ای در مرکز این سیاره جمع می‌شوند و تقریباً هیچ آبی در لبه‌های زمین باقی نمی‌ماند.

همه ما گم خواهیم شد

ماهواره‌ها احتمالاً اگر زمین صاف باشد، وجود نخواهند داشت، زیرا با بودن در مدار حول یک صفحه مسطح مشکل دارند. جیمز دیویس، ژئوفیزیکدان رصدخانه زمین لامونت-دوهرتی گفت: "تصور یک جهان بدون GPS دشوار است".

برخی سفر‌ها ممکن است برای همیشه ادامه داشته باشند

طبق باور زمین مسطح، قطب شمال در مرکز این سیاره قرار دارد و قطب جنوب یک دیواره یخی غول پیکر را در اطراف لبه تشکیل می‌دهد، که به اندازه کافی از سقوط مردم از سطح زمین جلوگیری می‌کند. اما اگر قادر به پرواز در سراسر جهان نباشیم و مجبور شویم در سراسر آن پرواز کنیم، زمان سفر به طرز چشمگیری افزایش می‌یابد.

به عنوان مثال برای سفر از استرالیا (که یک طرف نقشه Flat Earth است) به ایستگاه McMurdo در قطب جنوب (در سمت دیگر نقشه Flat Earth)، باید از طریق کل قطب شمال پرواز کرد. در صورت صاف بودن زمین باید سفر‌ها به آنتارتیکا را فراموش کرد، زیرا این دیواره آزار دهنده یخ از چنین رفت و آمد جلوگیری می‌کند.

اگر زمین صاف بود چه اتفاقی رخ می داد؟

دیگر شفق قطبی وجود ندارد و همه می‌سوزیم

به گفته ناسا، روی کره زمین، فلز مذاب که به دور هسته آهنی ما پیچیده شده، جریان الکتریکی ایجاد می‌کند که باعث ایجاد میدان مغناطیسی محافظ ما می‌شود که از قطب به قطب دیگر به دور سیاره می‌چرخد. اما در یک زمین مسطح، بدون هسته جامد که یک میدان مغناطیسی تولید کند، لایه محافظ، مگنتوسفر، دیگر وجود نخواهد داشت. همانطور که شفق قطبی که به عنوان چراغ‌های شمالی شناخته می‌شود هنگام برخورد ذرات باردار از خورشید با مولکول‌های اکسیژن و نیتروژن در مغناطیس کره ظاهر می‌شود و باعث آزاد شدن انرژی در قالب نمایش‌های نور چشمگیر شفق قطبی می‌شود.

با این حال، کمبود شفق قطبی حداقل نگرانی ما خواهد بود، زیرا زمین در برابر باد خورشیدی محافظت نخواهد شد. طبق گفته ناسا، زمین و هر آنچه در سطح آن است با تابش مضر خورشید بمباران می‌شود و جهانی عقیم مانند سیاره همسایه مریخ باقی می‌ماند.

طوفان وجود نخواهد داشت

هر ساله طوفان‌ها خسارات بی سابقه‌ای به زمین و ساکنانش وارد می‌کنند. ماهیت چرخشی مخرب این طوفان‌ها از اثر کوریولیس زمین ناشی می‌شوند که این موضوع باعث چرخش طوفان‌های نیمکره شمالی در جهت عقربه‌های ساعت و چرخش آن در جهت مخالف عقربه‌های ساعت می‌شود. با این حال، در یک زمین صاف، هیچ اثر کوریولیس ایجاد نمی‌شود. نبود کوریولیس روی زمین به معنای عدم وجود طوفان است. به همین دلیل است که طبق گفته ناسا، این نوع طوفان‌ها بین پنج درجه شمالی و جنوبی خط استوا وجود ندارند، زیرا اثر کوریولیس در خط استوا صفر است.

گزارش از مائده زمان فشمی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۱۴:۴۰ ۰۴ آذر ۱۴۰۲
زمین معلومه کرویه.اگه زمین صاف بود و خورشید بالاسر زمین می‌چرخید که کل زمین باید روشن میشد.اصلا سوار هواپیما شی بری بالا گردی زمین معلومه.زمین صاف باشه چطوری یک هواپیما یا کشتی از شرق آسیا میره آمریکا؟ یا جطور یک هواپیما از غرب آمریکا میره آسیا؟ هنگام خسوف سایه زمین که رو ماه می‌افته یک سایه گرده.
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۱۴:۴۰ ۰۴ آذر ۱۴۰۲
زمین معلومه کرویه.اگه زمین صاف بود و خورشید بالاسر زمین می‌چرخید که کل زمین باید روشن میشد.اصلا سوار هواپیما شی بری بالا گردی زمین معلومه.زمین صاف باشه چطوری یک هواپیما یا کشتی از شرق آسیا میره آمریکا؟ یا جطور یک هواپیما از غرب آمریکا میره آسیا؟ هنگام خسوف سایه زمین که رو ماه می‌افته یک سایه گرده.
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۱۴:۴۰ ۰۴ آذر ۱۴۰۲
.اگه زمین صاف بود و خورشید بالاسر زمین می‌چرخید که کل زمین باید روشن میشد.اصلا سوار هواپیما شی بری بالا گردی زمین معلومه.زمین صاف باشه چطوری یک هواپیما یا کشتی از شرق آسیا میره آمریکا؟ یا جطور یک هواپیما از غرب آمریکا میره آسیا؟ هنگام خسوف سایه زمین که رو ماه می‌افته یک سایه گرده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
ای خدااا
چقدر احمق و مخ تعطیل تو دنیا وجود داره!!
یکم گشتم تو اینترنت، جالبه که این زمین تختی های احمق فقط مختص ایران نیستن
کلی تو آمریکا سوپر احمق زمین تختی دارن!!!
بابا این سوپر احمق های آمریکایی تا حالا هیچ شکری نخوردن ها
در جریان باشین
حالا او ناسا ی پدر صلواتی یه کارایی کرده نتیجش رو بما گفته ما هم باور کردیم
این سوپر احمقهای زمین تختی آمریکا هم یک کاری بکنن، یه بالنی چیزی بفرستن هوا، خلاصه یک حرکتی بکنن
احمقها نیشستن فقط غر میزنن


حالا من سوال بپرسم
اصلا گیریم زمین تخت
خب حالا که چی؟
بشین تو اون زمین تختت ....ت رو بخور دیگه شکر خدای زمین تختت رو بکن
دیگه چکار داری ناسا چه غلطی کرده، پنتاگون چه سکری خورده، سازمان نقشه برداری ایران چکار میکنه

والله
نه علمش رو داری
نه وسیله ش رو
اومده برا من نظریه میده
..ه نخور بچه!!!
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۲:۰۰ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
سلام دوستان ی چیزی که متوجه شدم کروی گرایان از ترسشون مدل اشتباه زمین تخت رو به بقیه نشون میدن قشنگ ترسیدین اگه جراتشو دارین مدل واقعی زمین تخت رو بزارید و دربارش نظر بدید چون ما تخت گرایان هیچ وقت نگفتیم زمین ی دیسک در فضا هستش میدونم اگه مدل واقعی زمین تخت رو بزارید همه دلایلتون دود میشه میره هوا?شیاد های ترسو
Iran (Islamic Republic of)
عماد
۲۱:۱۷ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
اون مدل زمین تختی که ما نشون دادیم، همون مدلی هستش که شما درستش کردید و نه ما.شما ها اگر عقل داشتید می‌فهمیدید که زمین کروی است‌.زمین کروی رو ناسا به ما نگفته.دانشمندانی مانند ارسطو،فیثاغورث‌وگالیله گفتن.حتی زکریای رازی توی کتابی که نوشته به کروی بودن زمین اشاره کرده کرده.پس حرف بیخود نزن.اصلا زمین صاف!تو بگو خسوف و کسوف چطور بوجود میاد؟
United States of America
عبدالله
۰۱:۲۵ ۰۸ مهر ۱۴۰۲
از آیه قرآن اثبات میشه که زمین گرد و کروی هستش خواهشا کسانی که اطلاعاتی ندارند سکوت کنند باز هم آیه قرآن .از چیزی که دانشی نداری پیروی مکن بازهم آیه قرآن ،درمورد کسانی بیهوده مجادله میکنن میگه، هرگاه نادانی رو دیدی سلام بگو
Iran (Islamic Republic of)
عماد
۱۰:۰۴ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
زمین گرد و کروی هستش تو عقیده زمین تخت گرایان جو زمین گنبد آسمان هست و ماه و خورشید در گنبد آسمان به دور زمین می‌چرخند و شب روز به وجود میاد اگه اینطوری باشه که خسوف و کسوف هم به وجود نمیاد.بعدشم زمین تخت گرایان میگن جاذبه اصلا وجود نداره.اگه جاذبه وجود نداشت که الان یه چیزیو مینداختی نمیومد رو زمین و رو هوا معلق می‌موند.بعدشم این همه سیاره تو فضا گرد و زمین صاف؟ به نظر خودتون مسخره نمیشه؟اگه خورشید به دور زمین بچرخه که کل نظم منظومه شمسی به هم میخوره زمین تخت گرایان باید برای اثبات حرفشون دلایل منطقی تری داشته باشن.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۵۷ ۱۱ شهريور ۱۴۰۲
هر کره ای و هر جسم گردی دارای سطح هم هستدر آیه 40 سوره معارج، این اعجاز علمی قرآن به گونه دیگری رخ نشان می دهد آنجا که می خوانیم: «فَلا أُقْسِمُ بِرَبِّ الْمَشارِقِ وَ الْمَغارِبِ إِنَّا لَقادِرُونَ»؛ (سوگند به پروردگار مشرق ها و مغرب ها كه ما قادريم). این آیه دلالت دارد بر کثرت مشرق ها و مغرب ها و کرویت زمین نیز مستلزم آن است که در هر نقطه از زمین برای گروهی دیگر مغرب باشد. پس کثرت مشارق و مغارب با قول به کرویت زمین سازگار می باشد.توضیح این که اگر زمین مسطح بود تنها یک مشرق و مغرب وجود داشت ولی جایی که زمین کروی باشد لازم است دارای مشرق ها و مغرب ها باشد چرا که در این صورت با چرخشش مشرق و مغرب مکان ها تفاوت می کند
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۹:۳۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
زمین خیلی خوبه بخدا
Iran (Islamic Republic of)
امیرعلی
۰۸:۲۸ ۲۲ فروردين ۱۴۰۲
ببینید یه چیز میگم ختم کلام
اگه زمین کروی باشه پس ماهواره ها میتونن فقط بخش کمی از از زمین که رو بروی شون هست رو ببینن پس پشت کره زمین نمیتونن سیگنال بفرستن اما الان شما ببین ماهواره ها به تمام دنیا دارن مدام سیگنال ارسال میکنن پس یعنی زمین تخته و ماهواره دقیقا رو بروی ما و داره سیگنال می فرسته که تمام دنیا میتونن دریافت کنن
Iran (Islamic Republic of)
عماد
۲۱:۲۶ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
خب ببین.ماهواره ها دورتادور زمین هستن.بعدشم امثال تو که میگن انسان هرگز به فضا نرفته؟پس چیشده اومدی بحث ماهواره ها رو کشوندی وسط؟؟شماها حالتون خوبه؟؟یک دفعه می‌گردانان هیچ وقت به فضا نرفته و بعد الان اومدید می‌گید ماهواره های اینترنتی؟
Iran (Islamic Republic of)
امیرعلی
۰۸:۲۸ ۲۲ فروردين ۱۴۰۲
ببینید یه چیز میگم ختم کلام
اگه زمین کروی باشه پس ماهواره ها میتونن فقط بخش کمی از از زمین که رو بروی شون هست رو ببینن پس پشت کره زمین نمیتونن سیگنال بفرستن اما الان شما ببین ماهواره ها به تمام دنیا دارن مدام سیگنال ارسال میکنن پس یعنی زمین تخته و ماهواره دقیقا رو بروی ما و داره سیگنال می فرسته که تمام دنیا میتونن دریافت کنن
Iran (Islamic Republic of)
امیرعلی
۰۸:۲۷ ۲۲ فروردين ۱۴۰۲
ببینید یه چیز میگم ختم کلام
اگه زمین کروی باشه پس ماهواره ها میتونن فقط بخش کمی از از زمین که رو بروی شون هست رو ببینن پس پشت کره زمین نمیتونن سیگنال بفرستن اما الان شما ببین ماهواره ها به تمام دنیا دارن مدام سیگنال ارسال میکنن پس یعنی زمین تخته و ماهواره دقیقا رو بروی ما و داره سیگنال می فرسته که تمام دنیا میتونن دریافت کنن
Iran (Islamic Republic of)
درسا
۰۱:۰۶ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
ببنید اگه ما بخوایم به یه سطحی که کروی نباشه نگاه کنیم میتونیم اونا تا خیلی جاهای دیگه هم ببنیم مثلا میدونین همین ستاره هایی که میبینیم چند میلیون سال نوری ازمون فاصه دارن؟ولی چشم ما قادر به دیدن اون ها هست ولی ما وقتی که روی زمین رو نگاه میکنیم فقط تا یه جای خاصی رو از اون میتونیم ببینیم و اگه سطحی بود میتونستیم تا چند تا کشور اونورتر هم نگاه کنیم در واقع کل جهان رو میتونستیم ببینیم!ولیبخاطر کروی بودن جهان چون پیچ و خم وجود داره این اتفاق نمیتونه بیفته
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۲۲:۴۹ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
شک نکنید که زمین تخته این واقعیت یه روزی به همه ثابت میشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۲۰ تير ۱۴۰۲
به همین توهم خودت بمان
Iran (Islamic Republic of)
ایلیا
۲۱:۲۲ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
آقا گیریم زمین تخت! این کروی گرایان خسوف و کسوف رو برای ده ها سال آینده چگونه پیشبینی میکنند که دقیقا هم درست درمیاد؟ نکنه از روی جزوه های تخت گراها تقلب میکنند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۲۰ تير ۱۴۰۲
احسنت یا پیش بینی های آب و هوایی مثل باران
(با توجه به تصاویر هوایی حرکت ابر های کره زمین)
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۲:۲۲ ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
زمین مسطح هست دیگه نمیخواد افسانه ببافی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۲۰ تير ۱۴۰۲
زمین کروی است. شما افسانه نباف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
زمین تخت باشه یا گرد مثلث یا مربع چه فرقی داره بلاخره داریم توش زندگی می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
نادیا
۰۷:۵۳ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
من اولش نظرات زمین تخت گرا واسم مسخره بود ولی وقتی تحقیق کردم و حرفهای اونها رو هم شنیدم یه جورایی باورم شده، نمونه مثال خیلی ساده اش شما برید نقشه گوگل مپ رو باز کنید قطب جنوب مگه اون پایین کره زمین نیست چرا اون رو به شکل دایره یا قاره نشون نداده، الان کره زمین رو نگاه کنی قطب جنوب به شکل یک دایره اون زیر کره قرار داره اما در نقشه گوگل مپ‌ که عکسبرداری شده به شکل یک کمربند طولانی اون پایین قرار داره چرا اون رو به شکل یه قاره نشون نداده ، و نقشه گوگل مپ‌ بیشتر به نقشه زمین مسطح میخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۲۰ تير ۱۴۰۲
چه استدلال مسخره ای هستش که داری
Iran (Islamic Republic of)
هانیه
۰۶:۱۵ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
اولا زمین اگر تخت بود جاذبه نبود دوما باد و طوفان نبود سوما اصلا نمیتونست جو داشته باشه چهارما اصلا هیچ ماهواره ای نمیتونستن بفرستن ک دور زمین بچرخه جی پی اس وجود نداشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۲۰ تير ۱۴۰۲
شرمنده اشتباه منفی زدم. منظورتون رو اول غلط متوجه شدم
Iran (Islamic Republic of)
میتی ماکسیما
۲۲:۱۰ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
اگه زمین کروی باشه ، موقع نماز تو آمریکا باید رو به زمین نماز بخونی چون قبله اون طرف زمینه

زمین کروی بودن یه واقعیت
ولی زمین تخت بودن یه حقیقته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
داداش واضح تر بگو آخر زمین تخته یا کروی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۲۰ تير ۱۴۰۲
اصلاً مگر آمریکایی ها نماز میخونند؟!!
بعدش هم تو آمریکا هم بخوای نماز بخونی فرقی نداره به سمت قبله کعبه مقدس وایسا نمازت رو بخون
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۰:۳۸ ۰۳ خرداد ۱۴۰۱
آقا طبق آخرین خبر زمین مربع هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
از فردا منم میگم زمین وجود نداره
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۲۱:۲۷ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
کی گفته زمین مربعیه؟زمین مثلثه.
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۱:۵۶ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
بسم الله الرحمن الرحیم
زمین کروی است تخت گرا ها فریب خورده و جاهل هستند
به جز ناسا و گالیله و سازمان های فضایی و علم و دانش و موشک و ماهواره های اکتشافی و تلسکوپ و.....دلایل روشن و متعدد و بسیار زیادی وجود داره که خودتون بهش دقت نکردید
اگر گوش شنوایی هست و به دنبال حقیقت لطفا بخونید خوب تفکر کنید ان شاء الله که از گمراهی در بیاید
اقا حرف حساب تخت گرا ها این هستش که من آسمون رو ندیدم پس چطور باور کنم زمین کروی است خیلی خب شما در نظریه زمین تخت گفتید خورشید و ماه روبروی هم شناور بر روی زمین میچرخند درست؟
خیلی خب همین بزرگ ترین دروغ قرن هستش چون طلوع خورشید رو ببینید خورشید انگار از پایین داره میاد بالا موقع غروب هم از مغرب میره پایین (هیج حرکت منحنی و گردشی روی زمین در کار نیست) در واقعیت زمین داره به دور خورشید میچرخه
دلیل دوم : در نظریه اشتباه زمین تخت ما باید همیشه روز خورشید رو ببینیم در شب ها هم همیشه باید ماه رو ببینیم
پس چرا بعضی اوقات ماه در روز هم دیده میشه؟ حتی کنار خورشید؟
خیلی خب این رو هم به چشم می‌بینید و قبول ندارید که زمین کروی است؟
دلیل سوم : مسیحیت تحریف شده و فاتحه اش خونده شده کل متن کتاب انجیل هم تحریف شده
دلیل چهارم : جاذبه
پنجم : سیارات ناهید و مریخ که هنگام طلوع و غروب به خوبی بدون تلسکوپ با چشم دیده میشن
دلیل ششم : کوچک بودن زمین
هفتم : چرخش ماه به دور زمین که نور خورشید به خوبی روش میفته و وقتی زمین بین ماه و خورشید قرار بگیره قسمتی از ماه تاریک هستش
8- پدید آمدن فصل ها که بخاطر حرکت زمین به دور خورشید هستش به دلیل فاصله زمین با خورشید
9 - اگر خورشید کوچک تر از زمین باشه حتی نمیتونه ماه رو روشن کنه چه برسه به سایر کرات منظومه شمسی
دلیل دیگر : تفاوت ستارگان در اطراف کره زمین
10‌‌‌‌)شک نداشته باشید که اگر پیامبر در آن زمان واضح میگفت که زمین کروی است و در حال چرخش رسالت پیامبر به مشکل میخورد چون برای مردمان آن دوره اصلا قابل درک و قبول نبود گالیله 400 سال پیش گفت زمین کروی است محکوم به اعدام شد حالا واکنش جاهلانه مردم هزار و 500 سال پیش میتونست خیلی خشن تر باشه
11‌‌‌‌-حرکت بر کره زمین شما از یک نقطه شروع به حرکت کن مستقیم چون زمین مثل تخم شترمرغ هستش دوباره به همونجا میرسی
ولی اگر زمین تخت بود بالاخره یک انتها و آخری داشت و نمیتونستی مستقیم حرکت کنی
12 - شما میتونید با یک تلسکوپ در حد 30 میلیون تومن سیارات منظومه شمسی رو ببینید هیچ سیاره ای تخت وجود نداره و ناممکنه
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۸:۴۱ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
سلام بعد 6 ماه برگشتم فقط حرف آخر موند
درسته سفر به ماه دروغ هستش و امریکا خواسته با این دروغ برای خودش اعتبار و اعتماد کسب کنه
ولی کروی بودن زمین حقیقی است
Iran (Islamic Republic of)
ایلیا
۲۱:۰۹ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
اگه مسیحیت فاتحه اش خونده شده، پس این حضرت مریم صلیبی کیه که گاه و بیگاه بر برخی از ساکنان کاتولیک نشین و ارتدوکس نشین نمایان میشه (با تسبیح مزین به صلیب)، معجزاتی هم رخ میده، میشه این رو توی اینترنت بصورت کافی و وافی جستجو کرد.و... جنازه های مقدسین مسیحی که سالم میمونن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
جالبتر اینکه فاصله پرواز از ژاپن به آمریکا طولانی ترین مسافت است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
خدایا خودت ما رو از دست این ضدعلم های ضدواکسن زمین صاف انگار نجات بده... به خصوص از دست اون دسته شون که قضایا رو مذهبی جلوه می دهند... درحالیکه رهبری و بزرگان حوزه اینقدر به علم اهمیت می دهند، یه مشت نادان تازه به دوران رسیده اینطوری گزاره های ضدعلمی رو مذهبی جلوه می دهند... خدایا ریشه این افراد رو خشک کن... دینت رو از دست این ها نجات بده.
Iran (Islamic Republic of)
شوماسکتی
۱۲:۵۰ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
کتابی هست به نام قرآن، لطفا مطالعه کنید آنجا در مورد زمین و نوعش توضیح فراوان داده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
زمین تخت است دماوند بلند ترین کوه ایران حرچقدر از دور به دماوند خیره می شوی عظمت داماوند را بهتر متوجه میشوی از استان گلستان تا استان تهران در روزای که هوا صافه اول صبح با چشمات عطظمت دماوندو از چهارصد کلیو متری اونو بلندو اسستوار کامل میبینی احتیاج به تلسکپم نداره
Iran (Islamic Republic of)
سلطانی بابل
۰۲:۲۴ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
عزیز من، کره زمین بخاطر وسعتش، در هر ۱۰۰۰ کیلومتر ،فقط ۹ درجه انحنا دارد این یک محاسبه ساده ریاضی است!
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۳:۳۹ ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
این یک سیاست کاملا درسته که ذهن ملت رو در محدودیت نگه دارن
اگه خواستی هر چیزیو محدود کنی اونو گرد کن
مخلوقات خدا نامحدوده و تموم نمیشه ولی اینا جوری به ما تلقین کردن که دائم در محدودیت هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۱ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
آقا اصلن زمین به شکل یک هرم بزرگه اگر هم باور مدارین برین از تو فضا ببینید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
یه جوری میگی از تو فضا ببینید انگار بلیط فضانوردی داریم
Iran (Islamic Republic of)
پیام احمدیان
۰۲:۵۲ ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
اگه شما از یک نقطه زمین شروع به مسافرت کنی اخرسربه همان نقطه برمی‌گردی واین خود ثابت میکند زمین گرد است مانند یک توپ.البته بیضی شکل.حالا اگه صاف بودمثلا مانند یک بشقاب چگونه امکان داشت روی یک خط مستقیم به دور دنیا سفر کرد.یاچگونه شب وروزبوجودمیامد.به یزدان که گرماخرد داشتیم کجا این سرانجام بدداشتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
میخوام یه چیزی بگم هیچ کس از زمین خارج نمیتونه بشه این فضا نورد هارا که میبینید همش دروق
Iran (Islamic Republic of)
علی سامکن
۱۶:۳۶ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
تو اول دوروغ رو با اون ق ننویس بی سواد بعد بیا نظر بده
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۰۷:۲۷ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
ببینم واقعا اونهایی که میگن زمین تخته دلیل علمی دارند بشر هزاران سال زحمت کشیده تا به انهایی علم ندارند بیاموزه که سیاره ها کهکشانی همه کروی هستند با عکس های ماهواره ای بعد انسان های بیسواد منکر علم میشوند
Iran (Islamic Republic of)
m.b
۱۶:۱۵ ۱۴ آبان ۱۴۰۲
پس روز قیامت چجوری میخوایم بریم بهشت؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۴۶ ۲۴ دی ۱۴۰۰
اونایی که میگن زمین صاف، ناسا دروغ میگه درست
جواب سوالم بدن سوالم این که چرا وقتی با کسی که امریکا زندگی میکنه تماس میگیریم مثلا شده ساعت 9 صبح زنگ زدیم اونجا ساعت حدود 11 شبه این داستانش چیه مگه زمیین صاف نیست چرا پس اونجا شبه
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۹:۴۶ ۲۲ دی ۱۴۰۰
کسی که این مقاله نوشته، فقط میخواسته بنویسه! محض رضای خدا یه مطالعه کوچک هم درباره استدلال های داشنمندای تخت گرا نداشته. گرچه نمیشه با اعتماد کامل گفت کدوم درست میگن، ولی استدلال های تخت گرایان کاملا جواب شبهات شما رو داده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۱۹ دی ۱۴۰۰
شمایی که معتقد هستید زمین تخت هست! اگر راست میگید خودتون یک ماهواره بفرستید فضا خودتون برید از لبه زمین یا پشت کوها عکس بگیرید اصلا برید از پشت زمین عکس بگیرید... ولی هیچ کاری نمیکنید و فقط بلدین حرف بزنین ما کسانی که به لطف دانش و علم میدونیم زمین و تمام سیاره و ستاره ها کروی هستن خیلی مشتاق و منتظر اثبات صاف بودن زمین از طرف شما هستیم البته اثبات علمی که از پایه بدون درنظر گرفتن مطالعات ما باشه نه بیایید با تناقض از حرف ما نظریه خودتون رو اثبات کنید ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
شما كه ميگيد زمين كرويه مگه خودتون ماهواره فرستاديد و خودتون ديديد.يا ديگران به اسم ناسا به شما گفتند و شما باور كرديد
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۳:۱۱ ۱۸ دی ۱۴۰۰
سلام.دوستان خودمون از فضا که زمینو ندیدیم کائناتو ندیدیم،؟ چطور حرفها و عکسهای این قدرتهای جهانی که با عکس و فیلم میخان خودشونو گنده نشون بدن که ما همه چی میدونیم و زیر نظرمونه بعد چندین سال گذر از جنگ سرد فیلمها و سوتیهای سفر به ماه لو میره و کلا دروغ بودنشون معلوم میشه. چطور درس ساده چوپان دروغگو رو یادمون میره و باز به فیلمها و گرافیکهای این دروغگوها اعتماد میکنیم؟؟؟این برجهای بلند خلیفه ... برا چی میسازن؟ برا اینکه از دور خط مستقیم رصد کنن بفهمن زمین صافه!!! یه چاله کوچیک محصور وسط مجموعه بیکرانی از کوه یخ و آبها ویه چیزی مثل حباب که توش هستیم به اسم جو و خورشید و ماهی که بالا سر مثلا قطب شمال که هردو در دید همدیگه ن و شعاع دایره ای که روبروی هم میچرخن کمتر از به اصطلاح قطب جنوب هستش. زمین صاف بزودیا اثبات خواهد شد تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها...
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۲۱:۲۴ ۱۵ دی ۱۴۰۰
نظرات را خوندم برام جالب بود یکی میگه خط بکشیم و با تلسکوپ نگاه کنیم و.....با هزاررررررر مدرک و مشاهدات بصری میشود ثابت کرد زمین کرویه ..در عوض هزار ایراد به مدل زمین تخت میشود گرفت بعد جالب هم اینه که آیه های قرآن را برای اثبات حرفهای خود میآورند ..لطفا از قرآن مایه نگذارید در حالی که هیچی از اون نمیدونید فرق ما با حیوانات عقل است که خداوند به ما داده کمی ازش استفاده کنید یکم تفکر که مثلا خط افق در زمین تخت چگونه است اصلا اگر زمین تخت باشید ما اطرافمان و خورشید و ماه را چگونه میبینم
به امید تفکر
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۹:۳۹ ۲۲ دی ۱۴۰۰
قبل از رد کردن یا تایید کردن زمین تخت یا کروی، اول باید تمام نظریه های اون تئوری رو خونده باشید. زمین تخت پیروان دانشمند و نابغه زیادی داره و کتاب های بسیاری نوشتن. از سبک نوشتن شما معلومه فقط درباره اش شنیدید و هیچی نخوندید! قبل از وارد کردن ایراد، مطالعه کنید
التماس مطالعه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۱۴ دی ۱۴۰۰
اصلا زمین دیسکی و صاف و همه استدلالهای تخت گرایان درست .خب
چه منفعتی داره که به مردم دروغ بگن.
مثلاً اگه مردم بفهمند زمین تخت بوده قرار جور دیگه ای زندگی کنند.
یا از دولتها و قوانینشون پیروی نکنند.
،،،،
Iran (Islamic Republic of)
kino 3048
۱۷:۰۰ ۰۹ دی ۱۴۰۰
اینارولش کن

میگن خورشید پشتش به پشتش به ماس
میگن خورشید پشتش به ماس پشتش به ماس
کوه ها سطون زمین هستن
Iran (Islamic Republic of)
خدا
۲۱:۱۰ ۰۲ دی ۱۴۰۰
زمین گرد نیست چرا چون همین ناسا نارسایی که می کنید یکسری از عکس ها از دستش در رفته و صاف فرستاده و اگه یه خط صاف روش بکشید متوجه میشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۰۲ دی ۱۴۰۰
بزارین تا براتون توضیح بدم با مدرک

زمین صافه و دیسک مانند .


اون برادر که میگفت این همه ادم رفتن فضا خودت با چشما خودت دیدی؟

بعدش کدوم ادما رفتن فضا کیا
ناسا رفته فضا ناسا مال کجاست؟
امریکا بله امریکا تا الان چقدر میشه امریکا اعتماد کرد؟

زمین صافه و دیسک مانند دور تا دور زمین کوه های یخ
یا در ادیان قدیم کوه های قاف هست در سال 1923 کل کشور های جهان یک مسوبه امضا کردن که میگفت هیچ ادم عادی حق رفتن به قطب شمال رو نداره


چرا کل کشور های جهان این مسوبه امضا کردن

همشون دارن مارو گول میزنن و به ما میخندن هه


عکس هایی که ازمین گرفته شده با بیشتر عکس هایی که سال های؟بعدش گرفته شده همسانی داره لطفا این فکر غلط از زهن خودتون پاک کنید

البته توی ایران چه صاف باشه چه گرد برای ما کاری نمیکنی
Iran (Islamic Republic of)
نیلوفر
۱۶:۲۸ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
زمین مثلثی شکل هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
اگه فقط یه پرواز مستقیم از ژاپن یا کره یا کلا شرق آسیا از روی اقیانوس به سمت شرق به آمریکا و یا برعکس برا من آوردی میگم زمین کره است. چرا همه بجای هزار کیلومتر از رو اقیانوس، سه هزار کیلومتر با یک توقف میان راه، از روی آسیا پرواز میکنن؟؟؟ نقشه ی ناوبری همه هواپیماها نقشه ی گلیسون هست که بر مبنای زمین تخت است و موقعیت قاره ها نسبت به نقشه ی زمین کره انحراف داره و درستش هم همینه، برید بزنید تو گوگل ، کاری نداره، برید تحقیق کنید بعد بیایید ببینید ناسا این سالها با روزی 50م دلار بودجه چه دروغایی گفته بهتون... دلایل فراوان دیگه هم هست، بماند شیرینی فهمش برا خودتون... موفق باشید
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۱:۲۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
ببینید
اینکه چرا مستقیم از دریا نمیرن چند دلیل داره!
۱.تجارت.. با توقف کوتاه و پرواز های متعدد درامد کسب میکنند.
۲.حوادث.. اکه هواپیمایی وسط راه در اقیانوس دچار نقص فنی یا کمبود سوخت شه که برا فرود اضطراری بره تو اب؟یابزه یه خشکی برای بررسی این مشکلات؟
Iran (Islamic Republic of)
خدا
۲۲:۵۰ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
در قرآن هم اشاره شده که زمین گرد
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۰:۴۰ ۱۴ دی ۱۴۰۰
لطفا به سوره و آیه مورد نظر اشاره کنید اگر واقعا هست تا لااقل ما مسلونا از شک بیایم بیرون چون قرآن برای ما حجته
Iran (Islamic Republic of)
Zh
۱۴:۲۸ ۱۷ آذر ۱۴۰۰
خورشید پشتش به ماست...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
ما داریم درباره زمین صحبت میکنیم این میگه خورشید
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۰:۱۱ ۱۷ مهر ۱۴۰۰
اصلا اینارو ولش کنید
میگن خورشید پشتش به ماست !
کوه ها سطون زمینه کوه نباشه زمین اصلا از بین می‌ره
Iran (Islamic Republic of)
احمدظاهر
۱۳:۴۵ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
خداوند چشم به انسان داده و عقل خودتان ببینید ماه زمین گرد است یا تخت تصاویر همه سیارات و خورشید همه گرد هستند چون اگر تخت بودند چگونه دور خورشید تخت گردش داشتند نیروی جاذبه همه جای سیارات تقریبا یکسان است آنهم بخاطر گردبودن آنهاست شما هرچه از دریا دور شویدکشتی کم کم در افق انگار به گودالی فرو میرود و ان اینکه زمین گرد است
Iran (Islamic Republic of)
محیا
۱۱:۵۷ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
اگر همه کار می کردند زمین اباد می شد اگر اسانسورها را حذف می کردند بجز برای مریض ها این همه گرم کننده زمین کمتر بود
United States of America
ناشناس
۱۷:۳۸ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
اگر زمین صاف بود با یه تلسکوپ میتونستیم کوه هیمالیا رو ببینیم
Iran (Islamic Republic of)
دهواری
۱۷:۰۸ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
این بزرگی الله رو میرسونه که اگه زمین صاف بود مخلوقات نمتونستند زندگی بکنند هر چیزی که الله افریده به خیر راحتی مخلوقات است بل خصوص انسان* الحمد الله *
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
سلام. من دریانورد هستم زمین گرد هست ما با کشتی سفر میکنیم تو اقیانوس مشخصه که زمین گرد هست با کشتی اگه سفر کنی از یه نقطه شروع کنی مستقیم بری راحت دوباره بر میگردی سر جای اولت بعد از یه مدتی
Iran (Islamic Republic of)
سید جلیل
۲۱:۱۵ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
زمین مسطح هست و نشان به اون نشان که فانوس دریایی در زمین مسطح کارایی داره و آب دریا هیچ وقت منحنی نمیشه و وقتی کشتی از ساحل دور میشه و دیده نمیشه با دوربین زوم کنی بازم دیده میشه و چون زمین مسطح گرد است شما از هر جا حرکت کنی به نقطه شروع می رسی و جالب اینکه از قطب شمال و جنوب هرگز عبور نمی کنی بلکه از کنار دیواره کوه قاف عبور می کنی
Iran (Islamic Republic of)
Mahm
۱۴:۱۹ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
مگه صاف نیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۴ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
نه زمین گرد هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
زمین بیضی شکل هست و مدار چرخش هم بیضی هست و پدیده زمستان و تابستان بابت چرخش بیضی شکل است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
صاف بودن یا نبودن زمین مشکلی از ما حل نمیکند ، البته در حد دانستن بد نیست ، ولی مشکل اصلی صاف نبودن اعمال درست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
ببخشید اما کسایی که میگن زمین صافه کلاس چندمن؟زمین گرده الان یه عالمه آدم رفتن فضا زمین صافه اگر هم زمین صاف بود طوفان هم نبود بعد هم اگه راه بریم و کل زمینو دور بزنیم برمیگردیم سر جامون پس زمین گره
Iran (Islamic Republic of)
سید جلیل
۲۱:۱۷ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
زمین مسطح هم گرد است کروی نیست متاسفانه باید بگویم هیچ عکسی از فضا وجود نداره و همه گرافیکی هست کسی هم به فضا نرفته فیلم ها در هالیوود ساخته میشه همش گرافیکی هسه و افکت گزاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
آقای سید جلال، هزاران هزاران ماهواره داره دور زمین میگرده، این همه فضانورد و حیوان و دوربین فرستاند به فضا، که این همه اطلاعات به دست بیارن
حالا شما که هیچی از نجوم نمیدونی، نیومده و نخونده این همه ماهواره و تلاش دانشمندان رو نادیده گرفتی بعد میگی هیشکی تا حالا نرفته فضا؟؟!!
واقعا خنده داره
و یه سوال دیگه، برام پیش آمد، خیلی دوست دارم بدونم یعنی زمین هم مسطحه و هم گرده؟؟؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
مجید ابراهیمی پور
۱۲:۲۱ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
باید اینگونه بود تا بی خطا بود
وخالق طوری ساخت که بی خطا باشد
Iran (Islamic Republic of)
m
۱۰:۰۲ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
بحث جالبی هست‌. تو دنیا یه عده هستند به نام "زمین تخت گرایان" که با هزار دلیل ثابت میکنن زمین صافه و کردی نیست. توی این منطق خورشید خیلی کوچک تر از زمینه و خورشید بالای زمین می چرخه. همه ی پدیده ها روهم توجیه میکنن روز و شب ، فصل ها ، جاذبه ، هر چیزی که به ذهنت برسه .
توی نت سرچ کنید چیزای بیشتری هست
مقاله ی این دوستمون در جهت مخالف زمین تخت گرایان هست :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۲۰ تير ۱۴۰۲
تمام بهانه های تخت گرایان هم مسخره و فاقد اهمیت هستش
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۴۴ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
واقعا زمین تخت گرایان هنوز وجود دارن؟! من فک میکردم خیلی وقت پیش منقرض شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۶ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
بسته رایتل خریدم چرا جواب نمیده
به ناچار به wifi متصل شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۱ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
مگه زمین صاف نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۲۰ تير ۱۴۰۲
نه
چون زمین کروی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۵ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
زمین مسطح است وتمام این متن غیر علمی بوده و برا پر کردن مغز ما یه مشت دروغ تحویل ما میدین. جاذبه وجود ندارد زمین مسطح است التماس تفکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
انشاءالله از گمراهی در بیای
و قبول کنی که زمین کروی هستش
چون زمین کروی هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
لابد ما داریم رو هوا زندگی میکنیم اگه جاذبه وجود نداره!
حرفات خیلی خنده داره
زیاد خودتو جدی نگیر! فکر نکن دانشمندی که تمام نظریات دانشمندان بزرگی مثل نیوتون رو رد میکنی!:))
Iran (Islamic Republic of)
محیا
۱۲:۰۰ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
ببخشید میشه یکم تفکر کنید؟ اگه جاذبه نبود ما الان توی فضا معلق بودیم! بعد زمین چطور مسطحه؟ بعد یه لحظه، اگه مسطحه، شب و روز چطور به وجود می‌آد؟
عجیبه که فکر نمیکنید!
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۱۴:۴۳ ۰۴ آذر ۱۴۰۲
جناب عالی اصلا مغز نداری. فقط هوا تو کلته.
Iran (Islamic Republic of)
محمد عماد
۰۱:۱۳ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
این چه حرفیه خب معلومه زمین صافه
United States of America
آریا توحیدی
۰۸:۴۴ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
نه زمین صاف نیست زمین کره ای هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۸ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
مشکل ما صاف یا کروی بودن زمین نیست
United States of America
لولو
۰۰:۴۹ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
عالی
United States of America
لولو
۰۰:۴۹ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
عالی
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۳:۴۹ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
با سلام به همه .تبارک الله احسن الخالقین
Iran (Islamic Republic of)
۰۰۰
۲۳:۳۰ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
ممکنه وقتی زمین صاف باشه تمام جهان یا روز بود یاشب.دیگه ایران اگه روز باشه امریکا شب نیست
ولی اگه زمین صاف باشه ازلبه زمین پرت نمیشیم؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۲۴ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
نه
Iran (Islamic Republic of)
محیا
۱۲:۰۲ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
بله سخن شما متین هست! چون اگه زمین لب به لب بود و کروی نبود، کشتی ها از لبه میوفتادن، یا خودمون حتی میفتادیم، اب دریا ها میریخت
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۵:۱۴ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
زمین صافه و تخت خورشید وماه بزرگ نیستن کوچیکن و در بالا دوار هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
هیچ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
اون وقت می‌گفتیم اگه گرد میبود چطوری روشن زندگی کنیم آخه صاف که بهتره
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۳۰ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
واقعا مشکل ما الان گرد بودن زمینه یا گرونی و تورم و بدبختیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
الان این متن مربوط به علم بود یا اقتصاد؟
Iran (Islamic Republic of)
محیا
۱۲:۰۲ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
هر سخن جای و هر نکته مکانی دارد، شما دوست نداری، نخون! بعدشم اینجا مطالب علمی رو نوشته نه اقتصادی!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۲۰ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
اگه مسطح بود و هسته مذاب هم نداشت ک با امکانات امروزی میشد ی چاه عمیق زد ک از اونطرف صفحه دربیاد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۲۵ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
اگه چاه می کندیم،از اونطرف سطح زمین اب میریخت برون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
نمیدونم گیج شدم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۲۱ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
از لبه های زمین می افتند پایین به قعر جهان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
قعر جهان که جاذبه نداره جیگر خان پس اصلا ار لبه هم نمیفتادیم پایین
Iran (Islamic Republic of)
خوزستان
۱۹:۵۷ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
اینترنت خوزستانو باز کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
یه موردم اینه که اون آبا از کناره ها میچکید زمین.
Iran (Islamic Republic of)
روزبه
۲۳:۱۸ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
خخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
آمنه عابدی
۱۵:۵۷ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
همان طور که زندگی فراز و نشیب های دارد سطح کره نیز همین گونه است استحکام هم نیز در کره ملزوم هست برای رفت آمد برای پیاده روی یک کاشی سر را در نضر بگیرید آیا رفت آمد بر روی آن امکان پذیر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
حتی اگه صاف هم بود بازم یه سیاره و زندگی ای بود برای مردم حتی به شکل و حالو هوای دیگه... اونوقت اگه تعدادی کمی میگفتن زمین گرده شما الان داشتین میگفتین اگه زمین گرد بود چه اتفاقی میفتاد و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
نوینسده این متن، اصلا چیزی از علم نمیداند.
ما چیزی به اسم جاذبه نداریم. چرا اینقدر شما مردم فکر میکنید میدونید؟ گرانش هیچ چیش جاذبه نیست. گرانش یعنی ایجاد خم در بافت درهم تنیده فضا زمان. جذب کجاشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
تو از کدوم دانشمند ها بهتر میدونی؟ این همه انسان و فضا نورد داره میره اگر زمین صاف بود و جاذبه نبود خودش همیشه در حال پایی رفتن بود و هرگز شب و روز باهم نبودن و اب اقیانوس ها از بغلش گیچکید و به مرورو زمان زمین یخ میزد نه اینمه هر روز گرم تر بشه اوزگل نباشید و یکم تحقیق کنید
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۳:۳۴ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
واقعا نویسنده هیچی از فضا و هوا نمیدونه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۲۸ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
اونی که اینجوری خلقش کرده که ما باشیم اگر قرار بود تخت هم درست کنه بلد بود چالش هاش رو هم حل کنه
نگران نباش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
من اینقدر میدونم مردما اینقدر مخشونا تو فرغون نکنند بگن چرا حقوق باز نشتها اینقدر کمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۲۰ تير ۱۴۰۲
کاربر 19:10
شما حالت خوب نیست مثل اینکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۲۰ تير ۱۴۰۲
ساکت باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
مکعب هایی طراحی کنیم که با تعدای از آنها بتوان اشکال مختلف مانند اتاق های ایستگاه فضایی را ایجاد کرد
کوه های بلند و دره های عمیق را شناسایی کنیم روی آنها سرسره بسازیم تا سفینه های فضایی را بدون مصرف سوخت به فضا پرتاب کنیم
بر روی ساخت فیبر کربن به طول زیاد کار کنیم می توانند ما را به فضا متصل کنند
جزیره مصنوعی با استفاده از بالن هلیوم بسازیم که در آسمان معلق باشد و حدواسط بین زمین و فضا قرار بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس بمولا
۱۸:۵۴ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
چطوره فیلم های علمی تخیلی نگاه کنیم و ازشون ایده بگیریم؟! مرد حسابی همینجوریشم خیلی نیرو میخواد تا یه چیزی از جو خارج بشه بعد میگی مثلا رو کوه اورست سرسره درست کنیم بدون سوخت بریم فضا؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
میشه فیلم تخیلی رو بذاری کنار؟ الان باید میلیون ها دلار
پرداخت کرد که چند دقیقه بری فضا! بعد تو میگی روی اورست
سرسره درست کنیم؟ مگه فیلم تخیلی؟
Iran (Islamic Republic of)
یک کاربر از هزاران کاربر گوگل
۰۰:۴۷ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
مگه داری ماین کرافت بازی میکنی
Iran (Islamic Republic of)
خوزستانی
۱۳:۲۶ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
گردی زمین مشکل ما نیست ؛ اینترنت کی باز میشه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۱۴ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
اگه اینترنته بسته است پس چطوری کامنت میزاری عمو؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
آقا علی نت بین‌الملل رو بستن عمو جان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
علی جون این کامنت بعد از ۷ ساعت رسیده به اینجا
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۲۸ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
چطوری کامنت گذاشتی ؟! خدایا همه‌ی انسان ها را به راه راست هدایت کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
حالا که گرده ، انسان داره نابودش میکنه
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۲:۲۷ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
اطلاعات خوبی بودمیشه درباره سفردرزمان وتئوری آن ومثلث برموداهم بگید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
حالا مشکل ما تخت بودن زمینه
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۳ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
دوست نداری نخون
Singapore
@gmail.com
۲۱:۳۰ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
زمین تخته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۲۰ تير ۱۴۰۲
زمین کروی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
ولی خودمونیما . هرچی عکس از کره زمین بوده همه اش ساختگی بوده.عکسهای واقعی هم ارتفاعشون کم بوده و نمیشد تشخیص داد که این انحنا برای کروی بودنه یا دیسکی بودنه.ناسا هم قربونش برم اصلا دروغ نگفته و نه میگه.احتمالا پدیده ای وجود داره که دوربینها از یک ارتفاعی به بعد از کار میافتند و چاره ای جز ساخت تصاویر کامپیوتری نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
زمین به جسم کروی سه محوره شبیه هس
اگه میخوای متوجه اون بشی به امتداد پل های طولانی مسیر راه روی دریا ها توجه کن
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۰:۰۵ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
آخه چرا باید چنین هزینه ای بکنند و چنین دروغی بگن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
خدا رو شکر تنها مشکل ما صاف بودن زمین بود که حل شد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۴۴ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
چطور ممکنه بسوزیم؟ خورشید مگه پشتش به ما نیست؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
نه پشت تو به خورشیده .. حواست به حرارتش باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
پشتش تنها به روی خودت هست اما برای بقیه روش هست چون خورشید با ما مهربون و با ادبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
داداش شوخی میکنی؟ مگه نمیدونی زمین هر 24ساعت دور خودش میچرخه و اونور میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
لایک داری کلی خندیدم یادش بخیر هنوز کلیپشو دارم خیلی عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۰۵ مرداد ۱۴۰۰
خخخخخ باحال بود، ممنون
آخرین اخبار