خرید بیش از ۱۶۷ هزار تن گندم و کلزا از کشاورزان در آذربایجان غربی

مدیرکل شرکت غله آذربایجان‌غربی ‏گفت: از آغاز فصل خرید تاکنون، بیش از 167 هزار تن گندم و کلزا از کشاورزان استان خریداری و تحویل مراکز خرید ‏شده است‎.

علیرضا زارعی مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی در گفتگو با ‏خبرنگار‎ ‎گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: از آغاز فصل خرید گندم تاکنون بیش از ‏‏۱۶۳ هزار و ۷۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده است که از این میزان ۱۵۵ هزار تن ‏محصول به صورت تضمینی و ۸ هزار و ۷۰۰ هزار تن نیز به صورت توافقی توسط مراکز خرید استان از ‏کشاورزان خریداری و تحویل سیلو‌ها شده است‎.

زارعی در ادامه افزود: از آغاز فصل گندم تا ۲۶ تیرماه امسال، از بابت خرید گندم مازاد بر نیاز ‏کشاورزان استان ۵۷۶ میلیارد تومان به آن‌ها پرداخت شده است‎.

او تاکید کرد: با توجه به اینکه وجوه پرداختی به گندم کاران در حداقل زمان ممکن در حال انجام ‏است از اینرو کشاورزان استقبال مناسبی از تحویل گندم مازاد بر نیاز خود به مراکز خرید داشته باشند‎.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: ‏۲۹ مرکز ‏خرید بلند مدت شامل ‏‏۵ سیلوی ملکی در شهرستان‌های خوی، ارومیه، بوکان و مهاباد، ۱۴ ‏سیلوی جوار کارخانه‌های آرد ‏سازی، ۱۰ ‏سیلوی بخش خصوصی امسال آماده خرید تضمینی گندم از ‏زارعان استان است‎.

زارعی با بیان اینکه امسال قیمت مصوب خرید تضمینی گندم با صد در صد افزایش ۵ هزار ‏تومان ‏برآورد شده است، عنوان ‏کرد: سال گذشته ۲۹۱ هزار تن خرید تضمینی و ۵ هزار تن خرید ‏توافقی ‏گندم در استان داشته ایم که کمتر از نیاز مصرفی استان ‏بود‎‏ و امسال پیش بینی می‌شود بیش ‏از ‏‏۳۲۵ هزار تن گندم مازاد بر ‏نیاز کشاورزان خریداری شود‎.

زارعی همچنین گفت: بیش از سه هزار و ۶۳۲ تن نیز از کشاورزان استان دانه روغنی کلزا خریداری ‏شده و ۳۹ میلیارد تومان نیز از این بابت به کشاورزان پرداخت شده است. ‏

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.