راه‌اندازی نخستین مرکز غربالگری سرطان در بیمارستان امید مشهد

رئیس بیمارستان امید گفت: نخستین مرکز غربالگری سرطان در بیمارستان امید مشهد با حمایت خیران سلامت با هزینه‌ای بیش از ۸ میلیارد ریال راه‌اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سودابه شهید ثالث رئیس بیمارستان امید با بیان اینکه نخستین مرکز غربالگری سرطان در این بیمارستان با حمایت خیران سلامت با هزینه‌ای بیش از ۸ میلیارد ریال راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: در این مرکز مراجعان می‌توانند از حضور متخصصین رادیوانکولوژی، گوارش، انکولوژی زنان، رادیولوژیست بهره‌مند شوند.

او با بیان اینکه درمان مساله‌ای پرتنش و هزینه‌بر خواهد بود بنابراین راه‌اندازی مراکز غربالگری در پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان نقش مهمی دارد، افزود: با تشخیص زود هنگام سرطان از پیشرفت بیماری که مستلزم درمان‌های پیچیده و طولانی مدت است جلوگیری می‌شود و همچنین بار هزینه‌ای درمان برای بیماران و جامعه کم می‌شود.


بیشتر بخوانید



رئیس بیمارستان امید ادامه داد: ارائه خدمات پیشگیری و تشخیص زود هنگام بیماری‌های غیرواگیر و سرطان و ایجاد دسترسی عادلانه از طریق ارائه خدمات بالینی، تشخیصی و درمانی سرپایی و ارتقا کیفیت این خدمات، از جمله وظایف تعیین شده برای حوزه سلامت است.

شهید ثالث بیان کرد: امیدوارم با افزایش ارتباط دوسویه بین سطح یک و مرکز غربالگری و تشخیص زودهنگام بیماری‌های غیرواگیر در سطح دو و رعایت نظام ارجاع شاهد انسجام بیشتر در ارائه خدمات پیشگیرانه و مراقبتی و درمانی در حوزه بیماری‌های غیرواگیر باشیم و در جهت پیشگیری و کنترل این بیماری‌ها و کاهش بار ناشی از ابتلا به عوارض آن‌ها و نهایت کاهش میزان مرگ و میر زودهنگام ناشی از این بیماری‌ها گامی بزرگ برداشته شود.


منبع؛ فارس

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار