شرمن: آمریکا به دنبال راهی قابل اعتماد برای تعامل با پیونگ یانگ است

معاون وزیر امور خارجه آمریکا در ملاقات باهمتای کره‌ای خود اعلام کرد که واشنگتن منتظر پاسخ پیونگ یانگ برای شروع مجدد مذاکرات است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از صدای امریکا، وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا، پس از دیدار با چوی جونگ کان، معاون اول وزارت خارجه کره جنوبی، در سئول در اظهار داشت که واشنگتن منتظر پاسخ کره شمالی به پیشنهاد از سرگیری مذاکرات هسته‌ای است.

او در ادامه افزود که ما به دنبال راهی قابل اعتماد، قابل پیش بینی و سازنده برای تعامل با پیونگ یانگ هستیم.

شرمن در ادامه اظهارات خود با اشاره به نقش چین در مسئله هسته‌ای کره شمالی گفت: «برای خلع کامل سلاح هسته‌ای در شبه جزیره کره، نیازمند یک همکاری و همفکری منطقه‌ای هستیم.» او در ادامه اظهار داشت که آمریکا مشتاقانه منتظر برگزاری جلساتی برای پیشبرد این بحث است.

چوی جونگ کان نیز با ابراز امیدواری برای شروع مجدد گفتگو‌های هسته‌ای کره شمالی گفت: «چین نقش مهمی در بازگرداندن کره شمالی به میز مذاکرات دارد و خود از این موضوع مطلع است.»

سونگ کیم، نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی، ماه گذشته پیشنهاد ملاقات در هر مکان، هر زمان و بدون پیش شرط را به کره شمالی داده بود، اما با توجه به رفتار آمریکایی‌ها، پیونگ یانگ گفتگو با این کشور را اتلاف وقت خواند.

وندی شرمن به عنوان بخشی از سفر آسیایی خود که شامل توقف‌هایی در ژاپن و مغولستان و همچنین عمان خواهد بود، اکنون در سئول حضور دارد.

او همچنین قرار است با وانگ‌یی، وزیر امور خارجه چین، دیدار کند. انتظار می‌رود این سفر به جلسات سطح بالاتر بین آمریکا و چین در آینده منجر شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۲:۰۰ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
ای عفریته بگو آمریکا به دنبال راهی برای فریب پیونگ یانگ است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
این همان شرمن ظریف و عراقجی است که جهت اعمال فشار بر چین در مورد ایران رفته آنجا.گریه شرمن و کوتاه آمدن دیپلماتهای !!!!!!!ما خیلی جالب ولی دردآور است.
آخرین اخبار