عون خواستار رسیدگی سازمان ملل به نقض حاکمیت لبنان توسط نظامیان صهیونیست شد

رئیس جمهور لبنان با ارسال پیامی به سازمان ملل خواستار رسیدگی و تحقیق در خصوص نقض حاکمیت لبنان از سوی نظامیان صهیونیست شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سانا، «میشل عون»، رئیس جمهور لبنان خواستار رسیدگی دبیرخانه عمومی سازمان ملل به ادامه نقض حاکمیت لبنان بدست نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی، شد.

خبرگزاری ملی لبنان اعلام کرد: میشل عون از «زینه عکر» وزیر دفاع و سرپرست وزارت امور خارجه و مهاجران در دولت موقت خواست تا به «امل المدللی» نماینده دائم لبنان در سازمان ملل موارد لازم را ابلاغ کرده و از مسائل مهم او را مطلع کند.

عون در این پیام از نقض مداوم حاکمیت لبنان بدست نظامیان صهیونیستی به ویژه با توجه به استفاده از حریم هوایی لبنان برای حمله به خاک سوریه که در نتیجه این تجاوزات موشکی اخیر دو شهر لبنان نیز خسارت دیدند، اعلام نارضایتی کرده و از سازمان ملل خواست به این اقدامات رسیدگی کند.

علاوه بر این «فائز غسن» وزیر دفاع پیشین لبنان ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی به خاک سوریه را به شدت محکوم کرد و گفت: دشمن صهیونیستی همیشه به عنوان نقطه آغاز حمله به سوریه از حریم هوایی لبنان استفاده کرده و عمدا حق حاکمیت لبنان را نقض می‌کند.

غصن در ادامه گفت: ما این تجاوز وحشیانه علیه سوریه را به شدت محکوم می‌کنیم و از جامعه جهانی می‌خواهیم که در برابر این رفتار‌های تهاجمی قاطعانه بایستد و اقدامات لازم را برای بازدارندگی دشمن اسرائیلی از ادامه نقض حق حاکمیت لبنان و سوریه انجام دهد.

ساعاتی پیش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد پدافند هوایی این کشور اقدام به مقابله با حمله دشمن در آسمان «حمص» کرده است.

بسیاری از منابع معتقدند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی برای دومین شب متوالی به اهدافی در استان حمص واقع در سوریه حمله کرده‌اند.

بامداد روز گذشته نیز رژیم صهیونیستی منطقه «سفیره» در حومه جنوبی شهر «حلب» را مورد حملات هوایی خود قرار داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار