مبارزه بیولوژیکی با آفات گیاهی در ۳۵۰ هکتار از مزارع گوجه فرنگی میاندوآب

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب از مبارزه بیولوژیکی با آفات گیاهی در ۳۵۰ هکتار از مزارع گوجه فرنگی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، علی دیانتی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب گفت: به منظور حفظ محصول از عوامل خسارتزا و تولید محصول سالم، با حد مجاز آلاینده ها، بهترین راهکار، استفاده از روش‌های مبارزه تلفیقی (IPM) است که تولید حشرات مفید و شکارگر جهت کنترل آفات محصولات مختلف کشاورزی یکی از این روش هاست.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲ حشره زنبور براکون و تریکوگراما با آماده سازی بستر‌های اِفِسیتا و سیتوترگا در انسکتاریوم میاندوآب، تولید می‌شود و به زودی سایر حشرات مفید و شکارگر از جمله کفشدوزک و بالتوری سبز نیز در این واحد پرورش خواهد یافت.

دیانتی  افزود: حشرات مفید تولید شده در انسکتاریوم میاندوآب علاوه بر توزیع در بین کشاورزان این شهرستان به شهرستان‌های اطراف از جمله شاهین دژ، مهاباد و پیرانشهر نیز ارسال می‌شود.

وی در ادامه گفت: زنبور براکون از طریق تخم گذاری روی لارو  و تریکوگراما از طریق تخم گذاری روی تخم آفات مینوز و هلیوتیس می‌شوند که   که لارو‌های این آفات  با تغذیه از برگ و میوه گیاه باعث فساد میوه شده و خسارت زیادی به مزارع وارد می‌کنند

دیانتی گفت: امسال ۳۵۰ هزار عدد زنبور براکون و ۱۴۰۰ گرم تخم زنبور تریکوگراما در انسکتاریوم تولید حشرات مفید میاندوآب تولید و در سطح ۳۵۰ هکتار از مزارع گوجه فرنگی این شهرستان رهاسازی شده است.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.